Hoofdsponsor

1/24 GRB: Alfa Romeo Alfetta

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
04-12-2022, 12:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 12:00u.
@Roy vd M. Er zitten geen decals op het model dus was dus ook geen probleem geweest als het weer over moest. Een wash voor de spaken kan het proberen of dat iets verbetering geeft.

Foto toegevoegd.
 
Laatst bewerkt:
De tegenslagen zijn de wereld niet uit in deze groepsbouw lijkt me.
 
@Erwin Wel wat tegenslagen gehad maar ook wel veel mijn eigen schuld :unsuree:
 
Kan heel dunne draad een oplossing geven voor de spaken?
in de kerven een koperen draad ( of dergelijke) leggen .
Denk maar wat mee hoor, Ron.
Ziet er al strak uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Da's niet de bedoeling voor deze groepsbouw he Pascal :)
 
@Pascal De spaken liggen op het plastic helaas en de hoogte is te weinig om er ook maar iets mee aan te vangen, Maar wat je aangaf over draad in de kerven dan blijf het probleem met een werkzame hoogte dus beter even de wielen opnieuw spaken :oops: :rolleyes:o_O is gelukkig een groepsbouw 🙂

Wash hielp ook niet @Roy vd M.
 
In een filmpje eens gezien hoe iemand de naam op een band "schilderde".
Er werd een beetje verf op de tafel uitgesmeerd, en dan werd de band in de verf gedrukt.
Resultaat: enkel de op liggende delen hadden verf ontvangen.
Misschien is dit een mogelijkheid?
 
@Beyond , @Roy vd M. Been there done that :cool: :LOL:

De spaken zijn zo dun dat dus niet werkte, letters op banden zijn in het algemeen stukken dikker dan mijn spaken.

1671622205228.png
 
eventueel dun insnijden met een mesje en de optische illusie zijn werk laten doen. Strak schilderwerk voor de derde keer...

20221220_124849-jpg.430160


zie ik hier nog iets raars tussen de cockpit en het nummer 7? Of is dit schuurbaar?
 
eventueel dun insnijden met een mesje en de optische illusie zijn werk laten doen. Strak schilderwerk voor de derde keer...

zie ik hier nog iets raars tussen de cockpit en het nummer 7? Of is dit schuurbaar?

Insnijden mag niet volgens het boekje :winking: Dat rare ga ik niet schuren hoor heb nu wel genoeg gedaan en om dan een onderzetter die reflecteert i de lak van het model weg te gaan schuren is wel een beetje ver gezocht :LOL:
 
Insnijden mag niet volgens het boekje
Toevoegingen aan de kit zijn niet toegestaan (dus geen bougiekabels toevoegen). Verwijderingen zijn wél toegestaan (dus een gaatje in een uitlaat boren mag wel).

Mocht je daar iets mee kunnen, dan kan dat dus binnen de regels van de groepsbouw. Let wel, het hoeft natuurlijk niet he. Als het aan mij zou liggen, dan zijn die wielen prima.
 
dan heb ik niks gezegd... lijkt net een rimpel in de verf, vandaar...
 
dan heb ik niks gezegd... lijkt net een rimpel in de verf, vandaar...

Ik liep ook even te kijken hoor dus was begrijpelijk je opmerking enne ik maak er graag een grapje over he :winking:
 
Even snel een tip en de regels van de GB wat opgerekt.

20221221_145443.jpg

Verre van perfect maar wel beter dan het origineel L=bewerkt. R=origineel en dan zie je het nu nog beter door hoe het licht erop valt.

Nog drie te gaan en de banden nog bijwerken zie ik op foto :8
 
Ja dat wil ik ook wel weten want is knap opgelost.
Insnijden mag niet volgens het boekje :winking: Dat rare ga ik niet schuren hoor heb nu wel genoeg gedaan en om dan een onderzetter die reflecteert i de lak van het model weg te gaan schuren is wel een beetje ver gezocht :LOL:
Daarom ben ik blij dat ik niet kan lakken zoals jullie.
verschiet nu al van mezelf als ik de spiegel passeer en in de donkere denk ik dan dikwijls dat er een inbreker is.:LOL:
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
verschiet nu al van mezelf als ik de spiegel passeer en in de donkere denk ik dan dikwijls dat er een inbreker is.:LOL:

@Pascal Ja ik kan dat probleem 😅

@Roy vd M. Uiteraard ook voor Pascal.
Kant van de spakenzwart gemaakt.
Licht schuren zodat alleen de spaken weer zichtbaar zijn
Schijf omdraaien en nu zijn de spaken redelijk zichtbaar aan de achterzijde en ingesnedenen en daarna gevuld met verf.
Bijde kanten van de schijf polijsten om tot dit resultaat te komen.
Al met al een hoop werk om iets toonbaars te krijgen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan