Hoofdsponsor

1/24 GRB: Alfa Romeo Alfetta

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
04-12-2022, 12:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 12:00u.
Veel plezier met de bouw Ron.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Mooie racecard. Gaat wel wat werk zijn vrees ik als ik de fabrikant zie
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Overzicht van al het mooi's. Staat nieuw op de doos maar de spreu's stammen nog uit de ijstijd geloof ik 😂 Van de week maar een start maken met deze uitgebreide kit.

20221126_142826.jpg20221126_142941.jpg20221126_143239.jpg
 
Oei oei, dat lijken inderdaad sprues uit de jaren stillekes, ik denk dat je je handen vol zal hebben om daar iets deftigs uit te beeldhouwen.
Die "new" verwijst waarschijnlijk naar het karton van de verpakking :-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Er zitten precies een paar onderdelen bij de flash, die ga je toch moeten verwijderen of ze blijven zichtbaar :ROFLMAO:
Soms zouden ze beter investeren in de mallen ipv om de x-aantal jaar te investeren in nieuwe verpakkingen...

Veel suk6, het ziet er een uitdaging uit, maar geen die jij niet aan kan (y)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Dat is zo n typisch voorbeeld van een mooie doos met mooie boxart , alleen is de inhoud op zijn zachtst gezegd wat minder. Toch een leuke uitdaging om er wat moois van te maken. Veel succes 🤞

Greetzzzz Modest.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Die "new" verwijst waarschijnlijk naar het karton van de verpakking :-)
En zelfs die is oud Dany :ROFLMAO:

Gelukkig hou ik wel van een uitdaging dus we gaan zien hoe dit gaat aflopen.
 
Er is zelfs in een stuurtje voorzien zie ik. Deze mallen lijken mij zeker niet ouder dan 60 jaar.
 
En toch gaat Ron ons hier verrassen met wat ik al heb gezien van zijn vorige werken.
(y)
 
Dat komt hier wel goed, de onderdelen zien er toch zooo slecht niet uit.
 
Dus ook ik ben erin gevlogen met de bouw en tot mijn verbazing past alles goed :oops: Uiteraard heb ik wel voor de zekerheid alle lijm vlakken met een schuurstick iets vlakker geschuurd.

Eerst maar een uit de oude doos denk uit dezelfde tijd als de Alpha.

202856cf567c1f16225d92b982ce408a.jpeg

De fabrikant houd wel van een grap geen nummering van de onderdelen, geen kleuren en hij weet ook niet de juiste schaal blijkt uit de instructies 😂

20221204_120559.jpg

Eigenlijk is het meeste werk alweer gedaan na 3,5 uurt schuren en wat onderdeeltjes plakken. Het word nu eerst de binnenkant afwerken+motor dan kan de buitenkant samen gesteld worden en afgewerkt (na nog wat schuren)

20221204_143144-01.jpeg

20221204_143157-01.jpeg

20221204_143238(0)-01.jpeg

20221204_143253-01.jpeg
 
Dus ook ik ben erin gevlogen met de bouw en tot mijn verbazing past alles goed :oops: Uiteraard heb ik wel voor de zekerheid alle lijm vlakken met een schuurstick iets vlakker geschuurd.

Eerst maar een uit de oude doos denk uit dezelfde tijd als de Alpha.

Bekijk bijlage 429828

De fabrikant houd wel van een grap geen nummering van de onderdelen, geen kleuren en hij weet ook niet de juiste schaal blijkt uit de instructies 😂

Bekijk bijlage 429829

Eigenlijk is het meeste werk alweer gedaan na 3,5 uurt schuren en wat onderdeeltjes plakken. Het word nu eerst de binnenkant afwerken+motor dan kan de buitenkant samen gesteld worden en afgewerkt (na nog wat schuren)

Bekijk bijlage 429830

Bekijk bijlage 429831

Bekijk bijlage 429832

Bekijk bijlage 429833
Je hebt natuurlijk een basis en met veel geduld en creativiteit maak je er een topmodel van . Willy.
 
Verhaaltje leest lekker weg :D

Lijkt een model op 1/32 of 1/24, maar in elk geval geen 1/72.

Maar de sigaar ziet er eigenlijk prima passend uit!
 
Vlot uit de startblokken geschoten hier.
Begint al meer op een model te gelijken ;)
 
Gaat goed precies, zal nog een mooi ding worden.
 
Dat ziet er alvast veelbelovend uit, mooie lijnen hadden die wagentjes toen.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan