Hoofdsponsor

1/24 GRB: Alfa Romeo Alfetta

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
04-12-2022, 12:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 12:00u.
Bedankt en komt wel weer goed............hoop ik 🙂
 
ik blijf dus duimen voor een model van je waabij je niet tig ker moet herbeginnen met de verflaag, maar die blauwe "youngtimer" (relatief gezien toch) kwam toch redelijk dicht.

Succes met de nieuwe poging
 
@Silenoz Zal wel goed komen want het was een opeen stapeling van kleine foutjes van mijn kant, krijg je mef oud spul en ineens en een anderen AB die je normaal gebruikt.

Hij staat in zijn basis kleur, verse primer juiste verdunning voor de andere AB doed wonderen 😆

20221214_153052.jpg
 
Jammer dat je die tegenslagen gekend hebt maar ziet er nu opnieuw goed uit.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Bedankt voor de reacties.

Gelukkig niet zo snel van mijn stuk gebracht maar ben wel weer blij dat hij weer strak in de lak staat 😅
 
Laatst bewerkt:
Staat zeer strak in zijn jasje.
Nu zonder problemen verder werken ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Haardroger in duck-tape.
Het had de mijne kunnen zijn moest het bij mij niet op een andere plaats geplakt zijn.:LOL:
mooi spuitwerk en de locatie van spuiten werkt wel zo te zien.
Ook ik vind de kleur goed gekozen.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Mooi herpakt Ron.
Komt in orde.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Ziet er nu meer dan prima uit. Schrikt voor mijn eigen model toch wel af al die verfproblemen.
Nog vraagje van iemand die nooit plastic een kleurtje heeft gegeven met AB...hoe heb je hem weer spuitklaar gekregen na de eerste mislukte poging? Schuren? In een badje met speciaal product? Wat anders?
Veel plezier met het vervolg.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
@DEMPSEY In dit geval was wat licht schuurwerk (nat) voldoende. Als de schade te veel is dat schoonmaken de voorkeur heeft dan mag hij zwemmen in de Dasty wat prima werk op Acryl verf, geen idee of het op Humbrol en soortgelijke verf werkt.
 
@DEMPSEY In dit geval was wat licht schuurwerk (nat) voldoende. Als de schade te veel is dat schoonmaken de voorkeur heeft dan mag hij zwemmen in de Dasty wat prima werk op Acryl verf, geen idee of het op Humbrol en soortgelijke verf werkt.
Bedankt!:-)
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Dat ziet er inderdaad een stuk beter uit Ron.

Fred
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
Had een paar pogingen gedaan om de plastic schijfjes met de spaken te schilderen maar helaas niets werkte door het hoogte verschil. Zelfs een fineliner bood geen uitkomst. Dus zit niets anders op dan ze zo te gebruiken.

20221214_133048.jpg

20221214_134559.jpg

Volgende probleem 🤣

Was weer eens slim bezig, je heb zo'n prachtig dekseltje om op je verfcup te zetten... uiteraard gebruikte ik dat nooit tot op de dag van vandaag 🙂 resutaat een scheut vernis op het model en Tamiya is vrij agresief dus werd weer schuren en primeren. Een voordeel ik zag ook nog wat putty werk zitten dus gelijk maar mee gepakt. Decals tja had al problemen met de meters dat ze uit elkaar vielen dus had de decals voor de nummers een laag vernis gegeven en helaas werkte dat ook niet. Dus moest ik weer een template maken met een nummer, wel een gemakkelijk nummer genomen deze keer. En toennnnn de laatste vernislagen zonder problemen aan gebracht. Nu het leukste werk een paar dagen wachten.

20221215_110356.jpg

20221216_093411.jpg20221218_142156.jpg20221220_124849.jpg

20221220_124824.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hm heftige shit, gelukkig voor de decalfase. En weer mooi opgelost.

Spaakjes weet ik ook niet zo snel raad. ‘Wash’ kan niet?
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan