Hoofdsponsor

1/24 GRB: Alfa Romeo Alfetta

Schaal 1/24 - 1/25
STARTMOMENT:
04-12-2022, 12:00u.
UITERLIJK AFRONDMOMENT:
08-01-2023, 12:00u.
Mooie start.
Ben benieuwd welke kleur je gaat nemen. :unsuree:
 
Ben zeer benieuwd naar vervolg.
 
Mooie start.
Ben benieuwd welke kleur je gaat nemen. :unsuree:

Ik zit te denken aan rood :cool:

Iedereen bedankt voor de reacties op deze speed build :LOL: van 30 onderdeeltjes.

@Willy Inderdaad je heb een goed basis model om je prima op uit leven met het detailleren en gelukkig mag dat niet in deze groepsbouw en hou me ook liever bij de motorfietsen eerlijk gezegd.

@Roy vd M. Ja de sigaar past redelijk na wat aandachtig schuren. Na de binnenkant moet ik nog wel schuren op enkelen plekjes om alles goed op elkaar te laten aansluiten. Komt goed 🙂

@dancooper Ja Dany toen hadden de wagens nog een eigen snoet en waren het geen eenheid worsten.
 
hey Ron als ie zo mooi als die dragster dan chapeau man , hoedje af het begin ziet er al veelbelovend uit
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
We doen ons best coachke. :winking:
 
da weet ik wel hoor , maar ik vind die dragster zooooo mooi
 
Dankjewel Fred.

Had vandaag wat spuitwerk te foen dus gelijk de Alpha een laagje verf en wash gegeven.

20221206_155019(0).jpg
 
Een domme vraag misschien Ron.
Het geheel is zacht geslist zo te zien.
Heeft dit te maken met de soort plastiek want zelf heb ik niet zoveel verschillende soorten plastiek in handen gehad daar ik niet zolang als jullie bezig zijn?.
Mijn eerste gedacht was dat primer er niet goed zou op pakken op dit soort plastiek.
 
  • Leuk
Waarderingen: Ron
@Pascal , Ik doe dit altijd om een betere grip voor de primer te krijgen ongeacht het soort plastic. Nog een voordeel is dat je eventuele kleine sincholes zichtbaar maakt. die worden meestal zichtbaar als een glimmend plekje en in mijn geval naderhand met putty vlak gemaakt voor een superstrakke ondergrond. De meeste bouwers zien dit soort sinchole niet of doen er ook niets aan omdat het meestal niet opvalt afijn dat is mijn tic dus om ze aan te pakken 🙂
 
Wat een prachtig blok ligt er toch in...

Doet me denken aan deze foto's die ik 3 jaar geleden maakte:

40076531364_5ab8652fda_b.jpg


40076530954_9ed9e9c987_b.jpg


Ter inspiratie en wie weet heb je er iets aan.

Heb je de remtrommels ook moeten strak maken? Of kwamen die al netjes vanaf de sprue?

Tot nu toe vind ik de kit echt best mooi. Ben wel benieuwd naar de weergave van de spaakwielen. In elk geval vind ik dit een prachtig model auto en leuk om te volgen.
 
@Roy vd M. Bedankt voor de mooie foto`s blijf toch mooi spul die klassieke race wagens.
Wat de kit betreft, de trommels komen zo van spreu alleen een gietnaadje en een verschrikkelijk groot uitdrukpunt aan de onderkant van de trommel. Het kitje valt me 100% mee wat de pasvorm en redelijke detaillering betreft, ik denk dat het grootste minpunt de grill en de spaakwielen zijn.
 
De gril zeker de omtrek is erg vlak en ben bang dat er na het spuiten van de primer en kleur er weinig overblijf. Denk er over om BMF aan te brengen of maskeer vloeistof om dr grill te beschermen.

20221208_092249-01.jpeg


20221208_092233.jpg

20221208_091940.jpg

20221208_092023-01.jpeg
 
Ik kan het aan de hand van de foto's niet goed beoordelen, maar misschien zou je de grille kunnen voorzien van een wash. Weinig origineel idee, want dat ga ik met de grille van m'n eigen vrachtwagentje doen (maar daar is het sowieso makkelijker).

De remtrommel linksachter kun je misschien nog wat opschonen, bovenaan is de gietnaad een beetje te zien.

Motortje ziet er prima uit. Formidabel om zo te zien dat de motor ongeveer de helft van de lengte van de auto inneemt. En dat terwijl de motor slechts een cilinderinhoud van 1,5 liter had. Lijkt in dat opzicht erg op de Delage waar ik mee bezig ben: beide kleine autootjes met een grote motor, die eigenlijk niet eens zo groot is. Denk dat de gemiddelde benzine- of dieselauto op straat anno 2022 ook ongeveer zo'n inhoud heeft.
 
@Roy vd M. Klopt de grille moet nog een wash krijgen maar moet eerst nog een vergeten stukje schilderen 😊 Klopt zit nog een naad op de trommel, ik zag er ook een aan de andere kant gelukkig aan de buitenzijde waar nog genoeg werk zit dus gaat in ene moeite mee.

Dat motorblok is een waar kunstwerk om te zien,heb een Jeep gehad met 8cyl. Maar die zo groot niet 😂 en heb ik een auto die niet de helft aan cylinders heb 😳
 
Ik druk me onduidelijk uit, excuus. Ik bedoel, dat je door middel van verdunde verf de grille'gaten' zwart kunt maken misschien, in plaats van dat je BMF gebruikt. Dus in plaats van éérst grille zwart en dan BMF-stripjes plaatsen, is het idee: éérst grille metaalkleur, daarna zwarte "wash" erover. Misschien dat dat je probleem op eenvoudigere manier oplost.

Wat de Jeep betreft, hoewel die motor veel groter is dan die van de Alfetta, lijkt de laatste zo groot doordat de 8 cilinders in lijn liggen. Dat geeft een onverwachts visueel effect. De Alfetta reed natuurlijk in 1950 tijdens de eerste Grands Prix mee, maar het ontwerp was al veel ouder (eind jaren '30) en toen was het 8-cilinder lijnblok nog in de mode. Het was een buitengewone prestatie dat deze auto's ondanks hun oude ontwerp in 1950 GP's (en het coureurskampioenschap) wonnen, niet alleen in 1950 maar ook in 1951. De auto op mijn foto's is die van GP-winnaar Farina.
 
2de foto vind ik nu al cool.
 
Deze gaat tot een mooi einde komen Ron kennende.
Marc S.
 
Bedankt heren voor de reacties (y)
 
Een groepsbouw met verf problemen geloof ik 🙂 Dus ik kan niet achter blijven. In dit geval is het mijn eigen schuld, wat oude primer gebruikt, rood glans inplaats van matt dus ging het fout met de verdunning, verf te dun en als laatste gespoten met de invinity ab die ik nooit voor dit werk gebruikt die ook een iets dunnere verf wil hebben om goed te verspuiten dus een opeen stapeling van kleine foutjes.Dus het resultaat was stofjes en wat lopers. 🥶
Morgen maar weer even een nieuw laagje primer geven.

20221213_220135.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan