Hoofdsponsor

1/24 "El Escarabajo Sabrina"(volkswagen kever) [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Mr. Artex, ik ben zelf bezig geweest met een paar leds. Ik heb een installatie van 6 v ingebouwd in een parallelschakeling. Er zit bij elk van de drie leds een weerstand overeenkomstig met het voltage. Ik had de keuze tussen gele of witte leds. Voor een helder licht heb je een voldoende hoog voltage zoals 6 tot 12 volt nodig.
 
Misschien moet je een schetsje maken wat je bedoelt StevenVD, wat je schrijft is voor een elektrotechnicus begrijpelijk, voor de niet vonken trekkers onder ons niet.
Waardes van de gebruikte weerstanden en zo zou ook wel makkelijk zijn ;-)

En ik denk dat gezien de stijl van het diorama led verlichting niet gaat lijken, ik zou het eerder zoeken in verlichting zoals die vroeger, en vast en zeker nu nog steeds, bij treinbanen gebruikt wordt. Gewone ordinaire kleine peertjes op 1,5 volt of zo. Beetje van dat schamele licht.
 
Het mag zeker geen high tech verlichting worden, het moet inderdaad schamel licht zijn gezien de post-apocalyptische staat van de wereld. Alles is een samenraapsel van gerecycleerde dingen.

Eens een bezoekje aan de modelspoorwinkel dus…met een vernieuwd budget.
 
Zo ergens een oude lamp van bv. een vissersboot zou er goed bij staan denk ik.
 
Kijk eens voor een lampje uit de vroegere kerstverlichting.
Deze geven niet zo een fel licht als een led.
 
Erwin: wat bedoel je met een lamp van een vissersboot?

Die kerstverlichting brengt me op een idee. Er bestaan van die theelichtjes met een lampje die op een batterij werken. Misschien is dat bruikbaar? Sommige flikkeren maar dat kan een extra effect geven.
 
Erwin: wat bedoel je met een lamp van een vissersboot?

Weet niet of die specifieke benaming heeft maar ik doel op zo een lamp met een bol glas. Zal eens kijken of ik er ergens een foto van kan vinden.
 
Erwin: zo'n lamp moet wel na te maken zijn. Beetje scratchen.

Haddewadde: die site zal inderdaad nuttig zijn, ook voor toekomstige diorama's waarop ik nog meer met licht zal werken.

Evel-Knievel: Electro 8000 zal inderdaad wel iets hebben en indien niet, volgende week moet ik nog een bestelling ophaling ophalen bij Neverland.
 
Autoliefhebbers slaan dit misschien beter over…de motor van een Trans-Am Blackbird uit de doos gehaald om er een generator van te maken.

Mijn vraag echter is hoe ik dit moet aanpakken, de motor in elkaar steken ging vlot maar nu zit ik een beetje vast. Foto's op het net maken me niet veel wijzer door m'n gebrekkige technische kennis.

attachment.jpg

Er moet in ieder geval een brandstoftoevoer op komen, misschien een jerrycan met een leiding naar de motor? Alle tips zijn welkom.
 
Beste Alain als eerste zou ik de versnellingsbak eraf doen en dan een soort alternator zoeken of maken ik zal eens een alternator zoeken op het internet
Eerst en vooral moet ge een slede maken en een support maken om de v8 in te zetten de rest is er gewoon aan te bouwen
Marc
 
Hoe realistisch moet het zijn?
 
De versnellingsbak is dat uitsteeksel rechtsonder zeker? Dacht al dat dat ding er teveel aan was.

Hoe realistisch: het is een postapocalyptische wereld aangevallen door aliens, er mag dus al eens wat toekomst-technologie in zitten als je begrijpt wat ik bedoel.
 
Hier Alain heb je enkele voorbeelden deze foto's dienen alleen als voorbeeld en voor geen andere doeleinden
attachment.php

attachment.php

attachment.php

ge ziet telkens vooraan de radiator en daarachter het motorblok en dan daarachter de generator die ge zelf zult moeten ineen flansen en ge ziet onderaan de slede of wielen voor transport
Marc
 
Goede foto's, daar kan ik wat mee aanvangen. Dat komt goed.
 
Vergeet niet om er een batterij aan te bevestigen, lijkt mij een leuk detail ;)
 
"El Escarabajo Sabrina"(volkswagen kever) DEEL 2

Tijdens de pijnlijke slapeloze nacht was ik aan het bedenken dat deze hier nog steeds in de koelkast zat. Even het stof er afgeblazen om er de komende dagen nieuw leven in te blazen. Meteen ook wat nieuw geleerde technieken toepassen om het toch nog mooi te kunnen afwerken.


attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De dakplaten zijn wat bijgewerkt en zien er wat beter uit vind ik. Lekker roestig zoals oude platen moeten zijn.

attachment.jpg
 
[Mod aan] Ik heb deze discussie samengevoegd met het eerste deel, omdat het anders moeilijk wordt voor de leden om beide discussies te volgen. Het is trouwens een voortzetting, en geen nieuw bouwverslag. [uit]
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan