Hoofdsponsor

1/24 "El Escarabajo Sabrina"(volkswagen kever) [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Je ziet Alain, mogelijkheden en hulp te over...
Hier zou je zeker het nodige mee moeten kunnen maken.

Mark
 
Dat ziet er goed uit, dankjewel. Het zal een knaldiorama worden op die manier.
 
Schitterend bezig MrArtiest euh.....Artex! Misschien om in het postapocalyptische te blijven,de generator linken aan zonnepanelen?

Grtz yves,
 
Dankjewel voor de toffe reacties.

Zonnepanelen zouden goed passen bij een SF diorama, misschien zet ik ze wel allebei want zo'n oude motor als generator staat wel stoer vind ik. Zonnepanelen zijn misschien iets gevoeliger voor een aanval? Dan is de motor als backup.

Ondertussen aan de grondplaat gewroet, overal verf en lijm nu maar het ziet er redelijk uit vind ik. Qua meer beplanting zal ik verder plakken als alle andere prullen een plaats gevonden hebben op het diorama. Er moeten oude wielen, ijzeren staven, een rolkooi, de zetel die uit de kever gesloopt is, enz. overal rondgezet worden. Als dat alles op z'n plaats staat heb ik beter overzicht.

attachment.jpg

By the way: de klimplant is gelukt op de schuur, die hangt ter hoogte van de dode boom in de hoek en groeit dus ook op de grond verder. Op de boom zelf zal er ook nog wat klimplant komen.
 
Ziet er weeral een beetje goed uit, ik zou weeral bijna durven zeggen weeral goed voor een medaille , doe zo voort Alain ge zijt terug op het goede spoor
Grtz Marc
 
Hey,

Zeker en vast wat kleurnuances inbrengen in je gras, kun je doen met verschillende lichte tinten van groen en geel, zal het dio nog meer doen leven.
Wij volgen verder in stilte... ;)
 
Ik ben inderdaad op het goede spoor, het voelt heel goed aan dit diorama. En kleur zal er ook nog in het gras komen. Roest bvb op de plaatsen waar er ijzer ligt te roesten en ook tinten groen en geel. Komt goed.

Nu heb ik echter een vraagje waar ik al ettelijke dagen zit over te broeden. Namelijk over de figuur, de figuur die ik had voorzien heeft niet echt dat woohoo-effect. Op de link hieronder kan je de betreffende figuur zien, het is de zittende vrouw (blauw rokje):

http://www.makettinfo.hu/forum/fors...21571#/upload/200806/110828_31828_fu11004.jpg

Na een redelijk lange zoektocht ben ik bij deze figuur uitgekomen: http://www.domino.be/main.php?action=zoekensimpelmain

Die figuur is 54mm hoog en als ik dat uitreken kom ik aan 1m30 wat de hoogte is van een echte zittende persoon (tenzij m'n wiskunde slechter is dan ik dacht). Iets anders passend heb ik niet gevonden en nu had ik graag jullie mening even gehoord hierover. Ze ziet er een stuk meer bad-ass uit dan die eerste maar minder futuristisch dan haar zus Maxima.

Indien er mensen zijn die een andere passende figuur weten (schaal 1/24) dan hoor ik dat ook graag maar hou er rekening mee dat ik geen visakaart (beetje slechte ervaringen mee) heb wat de opties dus nogal beperkt.

ps: als er een sponsor is die iets in huis heeft is dat zelfs nog beter.
 
zou een van die fantasy figuren van schleich misschien kunnen dienen ??
Gr van The Bombus
 
Over de figuur ben ik nog wat aan het nadenken. Misschien toch het meisje met het blauwe rokje…beetje een versleten look geven.

Ondertussen is de fantasie weer op hol geslagen. Beetje losjes gebaseerd op een russische WO2 katjoesja, heel losjes hé.

attachment.jpg

attachment.jpg

In SF mag en kan alles dus gaan we rustig verder.
 
goed bezig ;)

ik dacht dat ik veel fantasie had, maar gij toch nog meer zenne :D
 
Ziet er goed uit alain, kzou ze niet graag in het echt tegen komen als ik een alien was :)
 
MrArtex, ik weet natuurlijk niet hoe goed je zelf een figuurtje futuristisch kan aankleden, maar Preiser heeft een setje "Eva" genaamd, die naakte meiden op 1/24 in verschillende poses bevat.
Me dunkt dat de mogelijkheden met dit setje en wat putty enkel nog begrensd worden door de eigen fantasie.
 
Figuurtje…na wat bekijken lijkt het me beter er geen bij te zetten. Er staan nogal veel details op en het zou teveel kunnen worden. Het is nog in beraad.

Ondertussen heb ik hulp nodig met een niet-fantasie onderdeel (daar weet ik niet zoveel van blijkbaar). Hoe maak je natuurgetrouwe spuitbussen verf na op schaal 1/24. Ik heb al een stukje sprue op de juiste maat maar hoe doe je dat op een spuitbus lijken.
 
Alain, het beste voorbeeld is een "echte" spuitbus bij de hand en afkijken...
Je maakt hiervoor gebruik van je scalpel en/of vijltje (je hebt misschien wel een setje naaldvijlen ?).
Vervolgens een fijn schuurpapiertje erover, een laagje verf, eventueel een decal en klaar is Alain...

Mark
 
Dat is voor morgen die spuitbussen, rust- en modelbouwdag dan.

Ondertussen wat verder geprutst aan het diorama.

attachment.jpg

Een detail van het diorama, een .50 gestolen uit een Willy's Jeep.

attachment.jpg

Beetje donker die foto's, morgen eens zien om er enkele te nemen bij daglicht.
 
Het scheelt veel zonder deadline, het vorige diorama was te snel gebouwd. Nu krijgt elk onderdeeltje een aparte behandeling. Men leert inderdaad uit de fouten.
 
Het ziet er inderdaad zeer goed uit , en ja het is beter dan de vorige alhoewel ik enorme fan was van de geit ( het was inderdaad niet hier op onze aarde ) maar dit is meer , hoe zal ik het noemen , realistischer maar nu de rest er nog bij , dus even wachten
Marc
 
Diotje ziet er inderdaad al zeer goed uit en de werkbank is ook keigoed gemaakt.
 
Beste mensen, jullie mooie woorden doen deugd.

Is er iemand die ervaring heeft met verlichting op een diorama? Ik zou graag verlichting hebben in de schuur. Is er daar al een topic over met uitleg in mensentaal? Niet te technisch dus. Of kan iemand daar uitleg over verschaffen?
 
amai,dat ziet er zeer knap uit,ik ben benieuwd naar het vervolg.......
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan