Hoofdsponsor

1/24 "El Escarabajo Sabrina"(volkswagen kever) [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Dankjewel Interceptor.

Ht project ligt momenteel inderdaad stil maar is niet vergeten. Binnenkort doe ik er aan verder om de gedachten wat te verzetten en volgen de foto's.
 
Het spijt me verschrikkelijk;maar op het moment dat ik bovenstaande poste was ik niet op de hoogte van het overlijden van uw vader.Alain,mijn exuses en gecondoleerd met het verlies van je vader. Staf.
 
Geen probleem hoor Kassei.

Inmiddels heb ik besloten om het project in alle stilte te realiseren. Niet omdat jullie tips niet goed zijn (ze zijn goud waard) maar omdat ik het niet zie zitten om een bouwverslag bij te houden. Trouwens, ik werk zo traag verder dat het voor jullie zeer saai zou zijn. Per week werk ik misschien een kwartier aan de kever en bijhorend diorama.
Er zullen echter wel eindfoto's volgen als het ding klaar is. Hopelijk kunnen jullie daarmee leven?
 
Gewoon zomaar even een tipje van de sluier oplichten.

attachment.jpg

Het is dus de carrosserie van de kever zoals die er zal uitzien. De voorkoffer zal er iets anders uitzien, heb ik een mooi ideetje voor. Zal hier nog wel te zien zijn mettertijd.

Ondertussen is de schuur aan het drogen, er is nog geen foto van omdat het een beetje een knoeiboel was. Een beetje aan het experimenteren geweest met verf op oliebasis en op waterbasis. In theorie kan je die twee niet combineren maar het geeft wel een mooi effect vind ik. Groot nadeel: de geur is nu niet te harden in hobbykamer 1.
 
Nog wat fotoo'kes, deze keer van de schuur en de werkbank. Het dak komt later op de schuur omdat die eerst aan de binnenkant moet afgewerkt worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

De werkbank die in de schuur zal komen.

attachment.jpg

Er zouden nog wat klimplanten op de schuur moeten komen maar ik durf niet echt om het niet te laten mislukken. Nog even over nadenken.
 
De wereld is aan de durvers Alain.
Ik zou zeggen, probeer eens eerst. M.a.w.doe eerst een proefopstelling (dry-fit)
Als te bevalt ga je er voor, indien niet doe je het er gewoon af.

Mark
 
Wel Alain, je hebt mij aangenaam verrast met het knutselwerk aan die schuur hoor :) , knap gedaan,ook die werkbank ziet er netjes uit.
 
Ik zie hier terug de oude Alain zekers wow dat ziet er al goed uit sdfkkjskng , ik zie hier weer een medaille in als dat zo verder gaat
Grtz Marc :wow:
 
Mooie vorderingen alain, ik ben benieuwd naar het totaalplaatje,
Je kan zowaar een patent nemen om jou "familie" :)

Blijf onsaar verassen.
 
Moest het mogelijk zijn Alain, breng dit project maar gerust eens mee naar de ledendag hoor ,willen we wel eens in het echt zien.
 
PeiperJ: aan dat probleem ben ik nog aan het werken, momenteel kan ik maar 1 project tegelijk vervoeren omdat ik afhankelijk ben van het openbaar vervoer. Daarom ook zijn al m'n projecten 34cm x 34cm, dat past perfect in een stevige doos die handelbaar is. Een grotere doos waar er 2 projecten in kunnen zou ideaal zijn maar is het dan nog handelbaar op tram/trein/bus?

El Cabra Maxima staat al klaar om mee te nemen, daar wil ik alle minpunten van weten zodat die kunnen opgelost worden bij de kever.
 
Een ganse familie maken zou nog beter zijn, daar valt over na te denken. Een broer bvb met een grote aanvalstruck, een aangepaste Peterbilt/Kenworth?
 
Probleempje: is er een manier om in een postapocalyptische schuur een bron van elektriciteit te hebben? Een generator bvb? Maar is dat te vinden in een modelbouwversie op schaal 1/24?
 
Een generator is in feite een motor hé als ik zo die foto's bekijk? Er liggen hier nog dozen genoeg in de voorraad…effe een motor 'stelen', beetje aanpassen en er een generator van maken. Moet kunnen in een postapocalyptische wereld. Dankjewel PeiperJ.
 
Het is SF hé, dus kan je makkelijk zelf iets maken van ergens een stukje van een oude motor (uit een matchbox vb), en daar zelf wat bij verzinnen...
Je kan alle kanten uit ;)
Zal eens zien of ik nog ergens oude matchbox liggen heb met een motor in, zal ze meebrengen naar de ledendag als ik er vind ;)
 
Zal eens zien of ik nog ergens oude matchbox liggen heb met een motor in, zal ze meebrengen naar de ledendag als ik er vind ;)

Gevonden, ik breng deze mee naar de ledendag, je ziet wel wat je er mee kan aanvangen ;)

attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan