Hoofdsponsor

1/24 Duo build race -BMW's. Camaro69 en doomwad [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Goeie namiddag beste medebouwers. Goed nieuws deze keer,ik mocht vandaag een pakje ontvangen van Revell,ja inderdaad met de onderdelen van de motor er in.
Schitterend gewoon vind ik dat en kan niet laten dit te delen alvast met jullie..
attachment.jpg
Erg netjes in een heel mooi doosje.
attachment.jpg
En we treffen een zakje aan met de gevraagde onderdelen ;)
attachment.jpg
Ze zijn mooi en dat word leuk om deze te gaan bouwen en dan te plaatsen.
attachment.jpg
Details zijn goed en ben dus erg tevreden.Ik kan nu ook de engine bay gaan veranderen.
attachment.jpg
Een heel klein beetje flash maar dat nemen we er graag bij.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ze waren zelfs zo vrij gevig dat ze er twee sets kelkjes bij staken.
attachment.jpg
Dit gaat leuk worden zeker weten,straks zet ik hem al in elkaar want ik brand van ongeduld deze keer.
Ok ik zou zeggen tot later vanavond nog ;) Revell....wat een service na verkoop.

Edit:

Ondertussen is de motor gebouwd en al eens in dryfit geplaatst.
attachment.jpg

attachment.jpg
Zo blijkt ie goed te zitten dus ik kan gaan zagen weer.
attachment.jpg
netjes in de tunnel ;)
attachment.jpg
Nu rest me de vraag wat doe ik nu met de cardan???? gewoon laten doorlopen zoals die er nu op gegoten zit? of ruimte maken en een as bouwen.
Zou dat niet teveel van het goede zijn.....maar ok ik zou zeggen tot de volgende keer weer. :)
 
Laatst bewerkt:
Patje dat is hem zo ken ik hem zelfs de boite ( versnellingsbak ) ziet er goed uit
Toch maar mooi van Revell he maar op letten dit is een boite waar de cardans uit de boite komen en bij u gaat nog eerst een cardanas naar de achter wielen dus de twee gaatjes dicht maken niet vergeten he
Marc
 
bij u gaat nog eerst een cardanas naar de achter wielen dus de twee gaatjes dicht maken niet vergeten he
Marc
Neen hoor Marc dat is zelfs al het eerste wat ik ga doen,ben erg blij dat dit project toch goed zal lukken.
 
tof ik ben echt blij in uw plaats ( zo ben ik nu eenmaal nooit jaloers en ook blij als iemand iets voor mekaar krijgt )
 
Goede nacht mensen,we zijn er weer met een update dus er is beeld materiaal uiteraard.
Marc goede vriend het gaat hier lukken hoor ;) .
De motor is deels gebouwd en staat te wachten om er definitief in te liggen,maar echter stuitte ik op een probleem.
Gezien de ligging van het blok moet ik de firewall de middenconsole en overlangse console er terug uit halen om de transmissie er netjes te kunnen inpassen.
Dus inderdaad,zaag en mes in de aanslag genomen en we zijn tot volgend resultaat gekomen.
attachment.jpg
Hier zie je dus dat de overlangse console werd weggenomen en de chassisplaat werd bewerkt om er de motor netjes te kunnen inleggen.
Ik heb een rond hol styreen tube doormidden gezaagd om er een tunnel van te maken waar de cardan door gaat lopen tot aan de achterophanging.
attachment.jpg
Hier dus wat ik bedoel,de cardan is in twee delen en word aan elkaar verbonden door een koppeling.
Dit alles maak ik zelf ook.
attachment.jpg
Ik heb alles netjes verwijderd en vernieuwd om het echt goed te kunnen plaatsen,dus hier enkele steunpunten waar afdekplaatjes op komen te zitten tot tegen de binnenzijde van de nieuwe firewall.
attachment.jpg
En dan de nieuwe firewall,voor dit alles geplaatst is word eerst de motor afgewerkt en geverfd.
Er zullen enkele kabels aan te pas komen.
attachment.jpg
En dan de motor die deels is gebouwd om tijdens dryfitten goede afmetingen te kunnen bepalen.
attachment.jpg

attachment.jpg
Er is inderdaad wat aan gezaagt en dat zie je uiteraard hier,toch kan het geen kwaad daar er niks van te zien zal zijn eenmaal de motor er in ligt en
de lange console is geplaatst.
attachment.jpg
Even terug in dryfit hier en alles past voortreffelijk.
attachment.jpg

attachment.jpg
Om jullie een idee te geven hoe ik het ga doen dus,de cardan zal netjes kunnen draaien als het ware ;)
attachment.jpg
Het is een kwestie van plamuur om alles proper te kunne afwerken hier.
attachment.jpg
De motor er ook eens bij geplaatst en je ziet dat dit dus gewoon gaat lukken.
attachment.jpg

attachment.jpg
Neen hoor het is normaal dat het blok wat scheef staat,hij is er in dryfit in geplaatst haha.
attachment.jpg
Nu eens met de nieuwe firewall er op
attachment.jpg
Vooraan zicht met firewall,ook hier is alles in dryfit.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Uiteindelijk de chassis plaat eens gedraaid en hier zie je de motor er mooi door komen.
attachment.jpg
Hier vooraan waar je de riemen ziet maak ik een smal bakje om dat deze de riem gaat beschermen zogenaamd.
Dus eigenlijk word dut een beetje een custom build BMW.
attachment.jpg
Uiteraard zal ik de naden dichten,je ziet dat de motor netjes aansluit op het ankerpunt.
Het is echt een plezier om dergelijks te doen want ik heb hier echt fun in,mijn vrouw zegt soms waar haal je dat geduld toch vandaan :p
Tjah dat heb je nu eenmaal of niet he.Ok nu werk ik verder aan de afwerking van de firewall en lange console.Spoedig daarna komt het plaatsen
van de motor en de wielen zelfs ook definitief. Ik zou zeggen tot dan weer. ;)
 
Patje ik ga uw werk zeker niet afbreken hoor maar ergens las ik dat de motor er schuin in staat als vorm van dry-fit maar in werkelijkheid liggen bij BMW toen in die tijd de motoren er schuin in redelijk veel ten eerste om minder plaats in te nemen het had ook te maken met de werkingszijde dat is de zijde waar de zuigers na de verbranding naar beneden gedrukt worden om die druk te ontlasten en zo de slijtage te verminderen , dat hebben ze mij toen toch wijsgemaakt op 1 van de vele cursussen die ik moest doen om in het BMW net te werken dat noemde ze " deaxeren " uit de as van de lijn leggen , maar daarentegen als je dan kijkt naar rally cros auto's daar liggen de motoren bijna altijd kaarsrecht hoor Nu weet ik niet of dat iets hielp want nu is dat toch nog hoor bij sommige BMW's
Maar aan de andere kant ben je toch prachtig bezig , ik durf bijna zeggen wat de aandrijving betreft en de motor dat je practisch correct zit hoor
Zo iets dat zie ik ongelooflijk graag zulke ombouwingen
Ik volg u met alle plezier
grt
Marc
 
Amaai , ze gaan hier stevig door . Allemaal mooi om te volgen ! :)
 
Toffe build maar zo'n verbouwingen zijn niet aan mij besteed.
Daarvoor sta ik echt nog in mijn kinderschoenen.
Wel gezien dat bij uw laatste aankopen een aantal gekende modellekes tussen zitten.
Benieuwd naar builds van deze en natuurlijk ook het duoproject.8)
 
Patje ik ga uw werk zeker niet afbreken hoor maar ergens las ik dat de motor er schuin in staat
Marc
Mateke,wees gerust ge breekt mijn werk niet af hoor,ik ben blij met je eerlijkheid en het enkel opbouwend.Ik weet dat sommige motoren schuin worden gelegd en dat is hier helaas geen optie.Maar goed om weten dat ook bij de beemers dergelijke werkwijze word gedaan.
 
Goede avond/nacht iedereen. Dit weekend druk in de weer geweest en heb toch wat kunnen doen aan de motor.
attachment.jpg
Hier even tonen dat ik een set kelkjes heb uitgeboord,heb deze met de hand gedaan om zeker te zijn dat het goed ging.
Ook kon ik zo sneller de diepte van elke kelk gelijk brengen.
attachment.jpg
Ok het is niet perfect maar ik kan er mee leven haha ;)
attachment.jpg
Hier dus de onbehandelde versie,eerst vlak geschuurd door deze onderste boven op een vel schuurpapier te wrijven.
attachment.jpg
Hier dan de motor even,kabelgeleidertje geplaatst en verzamelpunt gemaakt waar later ook kabeltjes in komen te zitten.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Op de kop van het geleidertje een gaatje om de eerste kabel in te brengen.
attachment.jpg
Hier dan de geplaatste kelkjes,ook enkele koppelingen die nog worden behandeld want ik kan ze niet gaan laten dienst doen als koppeling.
Er komen elektrische kabels aan als het ware. Je ziet de eerste al geplaatst en moet nog verbonden worden aan een van die koppelingetjes.
attachment.jpg
Hier dan de plaatsing van de onderdelen die de aandrijving gaan doen van de motor door middel van heveltjes als het ware.
Scharnierpunten staan er reeds op.
attachment.jpg

attachment.jpg
Gaatjes klaar voor de as die er in gaat komen om de hevels te doen bewegen.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het zit goed dus ik doe verder uiteraard.
attachment.jpg
Ik ben aan het punt gekomen om de hevel stangen te maken,kijk de lengte ervan hoe klein ze zijn.
attachment.jpg
Hier een hevelstang in positie in dryfit.
attachment.jpg

attachment.jpg
Ondertussen de kabels verbonden met de betreffende punten,kopjes van de koppelingen werden afgesneden.
attachment.jpg
Uiteindelijk de drie stangen geplaatst,nu de heveltjes.
attachment.jpg
En huer zijn ze dan,dikte is 0.30 mm en alles handgesneden,zelfde lengte als de heveltjes.
attachment.jpg
Gelukt,ik laat het allemaal uitharden en ga deze dan netjes trimmen tot goede lengte,ze worden dan verbonden met de stangen.
attachment.jpg
Je ziet dat ze hier te lang zijn,maar zoals ik zei ze worden deze week getrimmed.
Goed bij deze zou ik zeggen goede nacht en tot volgende update weer. :)
 
Mooi werk Doomwad :)
 
Mooie meerwaarde die motor , net zoals de aanpassingen in z'n geheel , goe bezig Patje :)
 
Bedankt allen voor de lovende woorden,(even oftopic)ik moet me helaas deze week onthouden van het forum daar ik hartklachten heb.
Zal wel niks zijn maar men weet nooit he,ik zou zeggen tot snel mensen en mijn excuus voor het of topic gaan.
 
Hey makker hou je goed he en verzorg je maar goed hoor want zoiets kunnen we allemaal missen als de pest hoor
Sterkte
Marc
 
Goeie avond mede bouwers.
@ coachke; ja zal ik doen hoor wees gerust ;)

Door mijn enthousiasme dat het slechts de bloeddruk is heb ik vandaag wat gedaan aan de motor en de interieurwerken van de bmw.
attachment.jpg
Zo,hier wat kabelwerk als voor bereiding,en ook weer wat styreenwerk gedaan .Gashevel geplaatst en droogt nu tot alles goed vast zit en kan worden getrimmed tot goede lengte.
attachment.jpg
Wellicht beetje moeilijk te zien maar de metalen staafjes komen tegen de drie heveltjes aan,deze krijgen een dezer dagen nog een scharnierpunt aangepast.
attachment.jpg
Hier zie je het horizontaal heveltje en het verticaal.Beiden worden nog verbonden door een metalen staafje dat dienst doet als verbinding.
attachment.jpg
Hier zie je dus dat ik het horizontale een knikje gaf,daar exact komt de gaskabel als het ware.
attachment.jpg
Het verticale word nog op maat getrimmed.
attachment.jpg
Ook het interieur kreeg een kleine update.Voorste midden console voorzien van reeds twee wandjes voor het kastje waar wat extra's in komen.
Bedieningsknopen of zo.
attachment.jpg
Uiteraard word dit alles netjes geschuurd en geplamuurd.
attachment.jpg
Ok en nu zijn we aan de engine bay /motor ruimte. Een zelf klevende strip van zelfklevers van de kids.
Beetje speciaal maar vind het goed.
attachment.jpg

attachment.jpg
Dat hebben we dan ook al weer zie.Morgen terug aan het werk dus we zien wel wanneer ik verder doe nietwaar.
Ik zou zeggen tot een dezer weer ;)

Edit:

Ik heb besloten alsnog decals te bestellen voor deze beemer.Momenteel aan het bekijken welke kleur ik deze ga geven.
Kan eventueel in two tone zetten met volgend resultaat.

attachment.jpg
We zien wel wat het word :)
 
Laatst bewerkt:
Zo medebouwers,weer wat kunnen doen he,we zijn bezig geweest met het uitsnijden van de motorkap en een beetje aanpassen van de originele race uitlaat van de kit.
attachment.jpg
Hier ter dryfit even,je ziet dat deze over de motor clamp heen gaat en dat gaat problemen geven met de rijhoogte van het voertuig. Conclusie....snijden en veranderen dus :p
attachment.jpg
Je ziet duidelijk de tip van de klem uit steken,dus dat gaat niet lukken.
attachment.jpg
Hier reeds de uitlaat verzaagt en een van de bevestigings platen de nieuwe positie aangemeten :)
attachment.jpg
Vanaf dat punt word het wat knutselen om er met een propere mooie bocht een beetje omheen te gaan.zoals ik eerder al melde beschik ik gelukkig over het geduld van een olifant lol.Dit gaat me wel lukken.
attachment.jpg

attachment.jpg
Tijdens deze werken de kans gegrepen om de cardan as erin te leggen.
attachment.jpg
Dat is dus al opgelost,we gaan over tot het werk aan de motorkap ;)
attachment.jpg
Daar ik mijn scriber maar niet kan vinden,heb ik dit met het fijnste mesje gedaan dat ik heb,uren gekrast en het is uiteindelijk gelukt.
attachment.jpg

attachment.jpg
Aan het raam gedeelte zie je dat er nog wat moet worden geschuurd.
attachment.jpg
Ok nu zijn we er,het ziet er naar uit dat ik hier nog heel wat moet gaan aanpassen
attachment.jpg
Om het netjes te doen moet ik styreen gaan gebruiken om alles netjes aan te passen en de motor ruimte zodanig goed te krijgen dat alles netjes aan elkaar komt te grenzen. Dit brengt uiteraard veel werk met zich mee (hoera :p ) en vele uren zullen er in gaan.
attachment.jpg
Ook zal ik een radiator moeten scratchen,dus aan de goede vriend Marc aka coachke gevraagt....kan u mij een juist voorbeeld geven van de versie voor deze type wagen :)
attachment.jpg
Zoals jullie zien is er plaats genoeg om deze radiator te plaatsen. Ik hoef zelfs geen rekening te houden met de koplampen daar deze er netje naast staan.
Het word ook hier een uitdaging want dergelijke aanpassingen zijn gedurfd en moeten goed overwogen worden.Maar dat drukt de pret echter niet want dat is juist wat ik graag doe. Zo en nu aan het werk weer. Tot volgende update weer.

Edit:
Het is al laat en we gaan er zo meteen mee stoppen want het is morgen weer maandag,maar voor ik afsluit nog enkele beelden.
Zoals je al kon zien was er het probleem met de motor ruimte,dat heb ik als volgt opgelost.
attachment.jpg
Twee plakjes styreen van 1.5 mm dikte in model gesneden.
attachment.jpg
Ook hier aan de neus styreen geplaatst na meten en passen. Dit gaat het allemaal wat vullen en zal alles een beetje deftiger gaan worden.
attachment.jpg
Zoals je ziet werd er geen werk gespaard ;).
attachment.jpg
Natuurlijk word dit nog allemaal netjes geschuurd en geplamuurd.
attachment.jpg
De twee plakjes van zo even zitten op hun plaats.
attachment.jpg
Waarom ik dit zo doe?? dat zie je zo meteen.
attachment.jpg
Je ziet dat het styreen tot aan de behuizing grenst van de koplampen.Ook zie je waar de twee plakjes styreen voor dienen,alles word op die manier wat beter
gevuld en afgewerkt. Het leek wel een blikken kas over een plank mocht ik het niet veranderen.
attachment.jpg
Het grenst netjes aan elkaar zo
attachment.jpg
Zie je ook kan ik het nu properder gaan afwerken zo en lijkt het wat realistischer.Dus er is nog heel wat werk aan deze nietwaar.
Ok slaapwel iedereen en tot deze week weer eens.
 
Laatst bewerkt:
Goede avond allen,hier een kleine update weer.
attachment.jpg
De voorwielen maakte ik terug los en nam de frame er meteen ook af om de motorwerken vlotter te doen lopen,helaas brak een van de draagarmen af en
moest ik dit gaan herstellen,dat lukte zeer vlot. Daar waar het rechts afbrak herstelde ik eerst en plaatste dan uiteindelijk aan beide kanten een versterking
met een stukje styreen.Dit zal echter nooit opvallen daar het achter het wiel zal zitten. Komt ook bij dat het toch zwart word geverfd.
attachment.jpg
Uit twee paperclips maakte ik scharnieren voor de motorkap,Liet er voor een deel de witte huls over zitten,oogt wat mooier ook als het af is.
attachment.jpg
Het groene pijltje duid of een extra stukje styreen dat dient worden geplaatst om de scharnieren op te bevestigen na het uit drogen van de verlijmde ogen die
ik er reeds inlijmde.
attachment.jpg

attachment.jpg
Kleine voorste console voorzien van wat mikmakjes,uiteraard dient alles wat proper te worden geschuurd.
attachment.jpg
Eenmaal alles in de verf zie je beter wat er zoal op zal staan ;)
attachment.jpg
Dit gedeelte is af en kan worden geverfd,maar eerst en vooral de motor helemaal afwerken.
attachment.jpg
Inderdaad jullie zagen deze foto al eens,het is gewoon om jullie te kunnen uitleggen dat daar waar de twee pijlen eindigen een stang gaat komen te liggen
die de motorkap zal openhouden. En zal beweegbaar worden. Ok kort maar daarom niet minder goed he :);tot de volgende update weer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan