Hoofdsponsor

1/24 Duo build race -BMW's. Camaro69 en doomwad [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Knap van Revell.
Ooit problemen gehad met een 1/72 Dragon kit, was veel minder.
Na lang wachten reactie gekregen maar met nog een hele hoop vragen waar men echt tegenop ziet, zelfs de winkel van waar de kit kwam moesten ze weten met adres en al.
Uiteindelijk is het uitgedraaid met eenkit waar ik nog steeds de stukken van mis.
Het waren wel belangrijke onderdelen. Alle wielen (idler, loopwielen, trekwiel) en transmissiebehuizing waar het trekwiel op kwam ontbrak bij mijn Tiger I.
 
Op hoop van zegen Doomwad ;)
Er kan van Revell veel gezegd worden, maar hun dienst na verkoop is niet te evenaren...
 
Op hoop van zegen Doomwad ;)
Er kan van Revell veel gezegd worden, maar hun dienst na verkoop is niet te evenaren...
Daarin heb je gelijk Beyond want heb het ooit al ervaren met een oud zeilschip waarvan de zeilen ontbraken.

Ok hier dan een korte update van mijn werk zover.
attachment.jpg
Daar waar de cardan koppelt aan de aandrijving voor de achterwielen sneed ik de gegoten versie weg en bouwde een eigen versie erin.
attachment.jpg
Ook de gegoten as word weg gevijld om plaats te maken voor een zelfbouw versie.
attachment.jpg
Alles hier binnen word nog verbeterd om het wat net te gaan hebben,zoals je ziet is deze gehavend door zaagwerk.
attachment.jpg
Dit onderdeel is de reden waarom de binnenzijde is gehavend lol
attachment.jpg
Er een onderzijde voor gemaakt waar ik dan een ankerpunt kan aan zetten om de gehele achter as te kunnen dragen.
attachment.jpg
Ja je ziet het goed dit zijn onderdelen ui een alpina roadster die ik hier ga gebruiken.Rest me nog een subframe te maken.
attachment.jpg
Zo word het ongeveer,dus er is heel wat werk nog om alles goed te doen passen.
attachment.jpg
Dit onderdeel van de alpina is wat ik tot dusver gebruikte om er een achter wiel ophanging mee te maken.
Uiteraard heb ik deze bewerkt en zijn ze klaar om te plaatsen nadat ik een subframe heb.Maar ok dat is momenteel wat ik nu ga trachten te doen.
Gelukkig beit ik erg veel spreu en kan mijn gang gaan om dit toch te verwezenlijken.Tot later weer.
 
Patje ik denk dat ge verkeerd zijt die veerpoten zijn van de voorwielen denk ik omdat de stuurstang er aan vast komt vanachter zijn dat gewone veerpoten zonder iets wel komen er twee korte cardanassen aan die naar de achterbrug gaan
Want als het dezelfde zijn dan op de tekening denk ik dan zijn het de verkeerde poten die heb ik misschien nog liggen van een Porsche laat maar weten
Marc
 
Patje ik denk dat ge verkeerd zijt die veerpoten zijn van de voorwielen gewone veerpoten zonder iets wel komen er twee korte cardanassen

Marc
Inderdaad Marc ik heb het nog eens goed bekeken en het klopt wat je zegt. Ik heb hier ook nog een Porsche Liggen die ik toch niet zal bouwen dus ik bekijk dat even,alvast terug dank om mee te denken.
 
die kan je in feite wel gebruiken maar dan moet je de stuurpennen afknippen maar dan heb je niks voor van voor he
 
Gelukkig heb ik dat probleem niet en zit er een motor bij de kit.
Momenteel vooral onderdelen aan het opkuisen geweest en een opening dichtgemaakt.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Goeie dag iedereen,ik ben in de weer geweest met het chassis en de veerpoten.Daarom hier wat beeldmateriaal.

attachment.jpg
Eerst wat aan de body gedaan zoals de twee raam balkjes die erin moesten.
attachment.jpg
En hier de plaatsing van de kleine spoiler.
attachment.jpg
Vooraan komen er roostertjes in, het inleggen ervan zou in een gesloten verdiepte ruimte zijn origineel dus ik sneed deze open om
de roostertjes wat realistischer te doen overkomen.
attachment.jpg
Beide kanten zijn open dus nu kunnen deze erin gelegd worden.
attachment.jpg
Hier de roostertjes,1 is bewerkt en 2 is niet opgekuist.
attachment.jpg
Nog een klein beetje properder maken en het is in orde.
attachment.jpg
En dan uiteindelijk de veerpoten.Boorde twee gaatjes en stak er electro kabel door van 1 mm dikte.
Er rond gewikkeld en vast gelijmd met superlijm.
attachment.jpg
Het uitstekende deel draai ik de andere kant om en lijm het vast.
attachment.jpg
Zoals hier getoond zie je de bovenste cirkel al gesloten.Aan de onderzijde doe ik net het zelfde.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het is niet perfect maar allessinds beter dan die naakte veerpoten. Meer kan ik vooraan niet doen,een remschijf plaatsen gaat niks opbrengen daar de wielen ondoorzichtig zijn gegoten helaas,het open maken is onmogelijk dus ik moet de origineel plaatsen. Gelukkig is er detail te zien en de velg ziet er goed uit aan de buiten zijde. Verder deed ik veranderingen aan de chassis plaat aan de achterzijde en heb ook een firewall ontworpen voor de motor ruimte af te sluiten met de bestuurders ruimte.
attachment.jpg
Deze onderdelen wachten op plaatsing eenmaal er een motor beschikbaar is,helaas nog niks gehoord van Revell. Het kan drie tot vier weken duren hadden ze me gemeld in de eerste reply.
attachment.jpg
Waarom? eenvoudig weg omdat de as die er zo door moet worden gestoken ronduit gruwelijk lelijk is voor dergelijke wagen en ik deze in eer wil bouwen.
Op de methode die in het plan staat is het net een speelgoed wagentje (wat het eigenlijk ook is) dus dat gaan we hier veranderen.
attachment.jpg
Enkele delen geplaatst ter detaillering al.
attachment.jpg

attachment.jpg
Het om cirkelde deel word eraf gesneden en meer naar de buitenzijde geplaatst want het is niet gelijk aan de rechterzijde zo te zien.
attachment.jpg
Heb al van alles zitten berekenen en meten ,stukken zijn klaar voor plaatsing dus daar gaan we dan weer haha.
Veerpoten van een Porsche genomen en deze zullen dienst gaan doen hier op de achter ophanging.
Later vanavond nog wat foto's,tot dan ;)
 
Zo te zien heb je meer tijd dan ik.:laugh:
Voor de rest ziet het er goed uit.
 
Ok hier zoals beloofd nog wat beelden.
attachment.jpg
Enkele styreen plaatjes geplaatst waar de onderdelen komen voor de firewall en de verlenging van de midden console die word verbonden met de firewall.
attachment.jpg
Ook voor de veerpoten de bevestigings flensen geplaatst,maakt het wat realistischer.
attachment.jpg
Hier op het einde is er wat plamuur nodig daar ik de console moest gaan verbeteren om deze passend te maken door de werken die ik deed aan de achterste chassis plaat.
attachment.jpg
Alles opgebouwd uit styreen plaat om de zaak weer sterk en stabiel te hebben.
attachment.jpg
Hier de pods voor de veerbenen die er ontbraken ,uiteraard is hier nog veel werk aan te doen dus dat word fijnplamuur kopen en extra dun styreen sheet.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
Je ziet dat er nog heel wat te doen valt natuurlijk maar we komen er wel,tenslotte streef ik naar een model met mooiere details dan deze die er waren gegoten.
attachment.jpg
Wellicht gaat de groen omrande structuur eruit als ik zeker ben dat er een motor zal zijn.
attachment.jpg
Dit zijn Porsche onderdelen,gemeten en passend voor de achterop hanging. Er is nog wat vijl werk aan en moet nog een extra onderdeel maken voor deze
veerarmen.
attachment.jpg
En dan uiteindelijk de twee cardan assen erbij gelegd. Tjah er is veel werk aan maar het zal zeker de moeite lonen en het model opwaarderen.
Het enige wat ik nog moet doen is kijken wat ik ga doen met de body want decals er voor kopen kosten me 16 euro zonder verzendkosten.
Ik zag ze bij Domino en zijn speciaal voor dit type BMW van dit jaartal (1975) .Ik zie wel wat het word want tenslotte zoveel geld voor dergelijke decal vind ik persoonlijk er wat over,dus dat word een klapke doen met mijn vrouwke. Ze is zeker niet moeilijk in deze zaken en ook niet in het gezinsleven maar ze zal meedenken en beslissen,tenslotte zijn we met twee in een huwelijk dus ik vind dat ik haar op de hoogte moet stellen.
Dat alles nu terzijde gelaten,het model verdiend een goede opbouw en dus gaan we dat ook doen.Een collega op het werk rijd met een alpina van het zelfde jaar en gaf me net als onze Marc (coachke) enkele tips. Maar ok we werken nu verder en ik zou zeggen tot deze week hopelijk met nieuws van Revell en dan kan ik pas echt goed van start gaan. ;)

Edit:
Hier de decals die ik bedoel.
attachment.jpg
Bron= Domino nv. screenshot.
 
Laatst bewerkt:
@ Erwin: ja inderdaad en het ziet er naar uit dat het niet daar bij blijft want ik merkte op dat het chassis slordig is gegoten en overal misvormingen vertoond.
Mocht het niet zo veel werk zijn ik bouwde zelf een chassis hiervoor.
Zo en nu even wat verduidelijking wat betreft de verlenging van de midden console.
attachment.jpg
Hier dus de dienstdoende firewall,met wat steunblokjes al er op om er de verlenging aan vast te gaan lijmen.
attachment.jpg
Verstevigt met twee strips styreen om de zaak wat beter aan elkaar te laten hechten. Ik voorzag al de half ronde om daar de versnellingsbak doorheen te krijgen en die in de tunnel uitkomt.
attachment.jpg
Hier uiteindelijk de vlakjes die de console verlengen en doen aangrenzen aan de firewall.
attachment.jpg
Uiteraard is wat vijlwerk nodig om het wat mooier in vorm te krijgen.
attachment.jpg
En zoals je hier beter kan zien ook,wat vijlen en plamuren en alles komt goed. Ondanks het misvormde chassis is het een plezier om dit model tot een goed einde te trachten te brengen. Zo en nu eens kijken om de dashboard plaat samen te laten vloeien met de firewall,maar dat is voor morgen.Tenslotte zeggen afbeeldingen dikwils meer dan woorden he :) Tot de volgende weer.
 
Hoi Patje ge zijt weer goed bezig zie ik , ja ik ben een tijdje time-out door geen ernstige familiale omstandigheden moet nu een paar maanden chauffeur spelen onze dochter haar Beemer is perd totale
maar ik kijk wel regelmatig , ik moet nu weer weg
dooeeiii
Marc
 
Zeer mooi bezig pat en interessant hoe je hier weeral te werk gaat veel succes verder...
 
Hallo mensen,bedankt voor de reacties.@ coachke;Marc familie gaat voor en modelbouwen loopt niet weg;)
@Danny: ja dank je ik probeer zo duidelijk mogelijk alles te verwoorden en te tonen:)
@ Beyond:Ja inderdaad,heb me toch weer niet kunnen houden he en moest weer gaan hakken en zagen lol.
@Camaro z28: Dank je ook in naam vanCamaro69:)

Ok de stand van zaken tot nu toe is als volgt:
attachment.jpg
Ik heb de rims aangepast om te kunnen passen met de nieuwe opbouw van de ophanging aan de achterzijde.
Rechter rim is standaard zoals deze is gegoten. Links is een aangepaste met de veerpoot er aan gezet,en ja het is een klein schroefje inderdaad.
Heb de cilinder aangepast die de as moet vasthouden en deze tot zelfde niveau gebracht als de buitenste ring van de rim.
attachment.jpg
Even een dryfit van de voorwielen
attachment.jpg
Ik heb er voor gezorgd dan de deuren kunnen sluiten als het ware met een rond stukje styreen als vanger.
attachment.jpg
Hier een beetje geboord om het pennetje styreen te laten in klikken,resultaat is dat het gewoon werkt.
attachment.jpg
De tape op het dak is er om deze te beschermen omdat ik de chassisplaat even in de carrosserie heb gelegd om er makkelijker te kunnen aan werken tijdens het plaatsen van de nieuwe ophanging achteraan. En zoals je ziet zit de deur netjes gesloten.
attachment.jpg
De voorste ophanging zit er op en dit zien we als we de wielen draaien ;) Volgens mij is dit wel ok :)
attachment.jpg
En hier dan de achterste veerpoot die al geplaatst is,nu volgt het verder opbouwen er van.
attachment.jpg
De onderdelen van de oude Porsche komen echt goed van pas en zo kan ik een mooie ophanging creëren.
attachment.jpg
Het is goed gegaan en dit als resultaat al.Nu volgt het plaatsen van de overige delen nog en ik kan gaan beginnen aan het schuren en kleine plamuur werkjes te doen om alles netjes afgewerkt te krijgen zodat het klaarstaat om te gaan verven.Maar voor we beginnen aan de verf moet ik helaas nog even wachten op Revell.
Ondertussen nog geen nieuws of niks ontvangen.Nu mocht het zijn dat ze de onderdelen niet willen of kunnen opsturen dan moet het gewoon zonder motor en maken we er het beste van.Ok en nu weer aan de slag.
 
Knap werk Patje.
De mijne zal meer oob zijn.:8
Momenteel nog bezig met opkuis werk.
Veel gietnaden op de body.:(
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan