Hoofdsponsor

1/24 Duo build race -BMW's. Camaro69 en doomwad [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Coachke, als jij een Revell kit hebt liggen, stuur dan die gegevens door naar Doomwad (kitnr, benaming, eventueel foto, nr's van de onderdelen, kopie van de bouwbeschrijving van de motor,...)
Met deze gegevens kan Doomwad dan Revell aanschrijven en vragen of hij die onderdelen kan nabestellen?
Je weet nooit hé ;)
 
Ik zal hem eens opsnorren hoor seffens ben nu aan het eten
marc
 
Patje hier zijn ze de foto's van de motor het is een kitje van 1987 is gedeeltelijk gebouwd pracht van een kitje dat wel
De motor is bijna dezelfde alleen zal je zelf erbij moeten scratchen maar dat hoort erbij hoor de stroomverdeler staat op een andere plaats omdat die 30 nog platina punten had ( visplatinekes ) en deze motor was al elektronisch maar de rest van de blok is ongeveer hetzelfde alleen dat hier twee turbo's op staan en de oude was met een guillotine injectie en atmosferisch maar dat kan je eraf laten he die turbo's , nu is alleen de vraag of Revell dat nog wil naleveren
hier de foto's

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg


Deze was nog van mijn vroegere periode dan bouwde ik al wat beter maar he was nog niet zo verfijnd als nu dat merk je wel aan de schilderwerken ik moet wel zeggen dat hij uitmuntend gespoten was door mij dat wist ik niet ik wist niet dat ik zo goed kon airbrushen in die tijd :laugh::laugh::laugh:
Marc
 
Marc hartelijk dank maatje,zo te zien is de standaard carrosserie gelijkaardig aan die van mij dus deze motor zou er goed bijpassen.
Hopelijk kan Revell nog iets doen,anders word het zonder motor natuurlijk.Alvast veel dank voor de moeite man.;)
 
Patje neen die van mij is de nakomer van de 30 CSL deze is de 635 CSI maar de motor is zo goed als dezelfde aan beide heb ik nog gewerkt en met gereden
Marc
 
E-bay misschien de complete kit zoeken en daar de motor van lenen he
 
E-bay misschien de complete kit zoeken en daar de motor van lenen he
Is een idee ja,maar moet ik dan even mee wachten en vooral kijken wat deze meebrengen van kosten,want eerlijk gezegd ben ik niet van plan om daar 50 a60 euro neer te tellen voor een kit waarvan ik slechts een motor nodig heb. Ik heb hier heel wat motoren liggen en ga eens kijken of dr eentje tussen zit die ik eventueel zou kunnen aanpassen,maar ik dank jullie om mee te denken en zoeken.
Om dit niet als een babbelhoekje te houden kom ik terug ontopic met volgende foto's

attachment.jpg

attachment.jpg
Dit is wat het doanloaden mij opleverde,en ziet er volgens mij redelijk uit om deze na te maken.
 
Patje op nummer 4 die kromme buizen moeten weg en in de plaats komen 6 race kelken met daar achter de guillotine injectie dus die frul zijt ge al kwijt en dat moet je niet scratchen
 
@ coachke: Ja klopt zag ik op de afbeeldingen in een bouwplan bij de M1 procar versie die dezelfde motor heeft.

Ok we zijn reeds van start gegaan met het opbouwen van de verbredings panelen op de carrosserie en dat ziet er als volgt al uit.
attachment.jpg
Dus hier even de onderdelen erbij genomen die ik bedoel.
attachment.jpg

attachment.jpg
Dus dat zijn de delen die er vandaag op komen te zitten.
attachment.jpg
Hier zijn we dan zo ver,deze komt nog niet in de primer te zitten want ik ben van plan er als nog een motor in te leggen.
Het primen heeft tijd nog.
attachment.jpg
Deuren er al in gehangen.Zeer eenvoudig en vlot te doen.
attachment.jpg
Hier zo wat ik bedoel,bij de porsche van fujimi zie je dergelijks ook qua deur ophanging.
attachment.jpg
Brrrr wat een mooie spoiler hier al
attachment.jpg
De body hangt achteraan ietsje naar beneden zo te zien nog zonder de wielen,maar ik denk dat wanneer die er op zitten de wagen gewoon helemaal gelijk genivelleerd zal zijn.
attachment.jpg
Ok hier dan het chassis,er is plaats om de motor in te hangen,wel zal ik zelf de steunen moeten maken hier in de motor ruimte en openingen moeten maken
om er de aandrijf stangen door te kunnen steken naar de wielen.
attachment.jpg
Aan de onderkant voorzag men bij Arii een gegoten dummy motor omdat de motorkap gesloten is tijdens het gieten van de mal.
Toch zal ik trachten deze aan te passen en uit snijden,dus Danny Jeurissen je bent bij het rechte eind hier dus en zal ik inderdaad toch nog gaan zagen en snijden ;)
Tijdens de zoektocht naar een motor en heen en weer gechat met coacke ben ik tot volgend besluit gekomen.
De aankoop van de BMW M1 is hierin geen noodzaak maar ga het wel doen,de motor is dezelfde als bij deze hier en ga die dan ook gebruiken in deze bouw.
Volgende foto's verklaren veel wat ik bedoel,dus @ coachke,bedankt voor de raad en om mee te denken weer eens.
attachment.jpg

attachment.jpg
Een geluk is dat deze ook op 1/24 is net als de wagen die ik ga bouwen.Een schitterende donor dus.
Nu ja de kost die eraan verbonden is is dan dubbel van waarde als men de prijs er bij rekend die ik had voor deze wagen.
Maar dat zal me niet tegen houden en we gaan ervoor. Uiteraard wacht ik nog even voor het bestellen van de revell kit want het was een vrij dure maand.
Zo dat is het voor vanavond,dus we zijn terug deze week zeker en vast.
 
Maateke opletten he want wat ik hier zie geeft een verkeerd beeld denk eraan motor zit vooraan de aandrijving gebeurt achter bij die wagens dus de aandrijving gaat met een cardanas naar achter en vandaar gaat de achterbrug ( pont ) het verdelen naar de achterwielen
het is dus niet zoals op de tekening want dat is van de M1 en daar ligt de motor achter en dat zoals bij Porsche , VW enzo opletten dus
Marc
 
Patje geef me uw e-mail adres eens ik heb nog biets voor u
Marc
 
Waarom informeer je niet eerst bij Revell?
Ze hebben een uitstekende dienst qua onderdelen vervangen, en het zou kunnen dat het zelfs gratis opgestuurd wordt...
Lijkt mij toch interessanter dan een donorkit kopen waar je dan weer onderdelen voor mist.
Nu, je doet maar wat je goeddunkt hoor ;)
 
Hey Beyond ik heb alle info doorgespeeld maar de kit die ik heb heeft nog geen lijst met parts nummers das nog gewoon het bouwplan zonder verdere info ik weet niet of ze nog zo ver terug gaan de doos is van 1987
Marc
 
Revell kan je weleens lang op wachten maar ze geven ook weleens onderdelen gratis, heb dit zelf weleens ervaren met banden en velgen voor een 1/8 hotrod deze wilde ik kopen maar kreeg ze gratis :)
 
Dit model in mijn jonge jaren ook ineen gestoken; nog in de pré-AB tijd.
Altijd tevreden geweest over Tamiya.
Jammer dat deze geen muscle cars uitbrengen.
Benieuwd naar het resultaat.
 
Ook voor jou Camaro69 veel plezier tijdens deze duo-build :)
 
Waarom informeer je niet eerst bij Revell?
Ze hebben een uitstekende dienst qua onderdelen vervangen.............
Beste Beyond,ik heb je raad gevolgd en Revell aan geschreven,men antwoorde mij zelfs al met de raad op geen enkele andere wijze hen te contacteren dan enkel via hun mail info dienst.Ze lieten me weten alles in het werkt te stellen om me alsnog te helpen.
 
men antwoorde mij zelfs al met de raad op geen enkele andere wijze hen te contacteren dan enkel via hun mail info dienst.Ze lieten me weten alles in het werkt te stellen om me alsnog te helpen.


De gangbare dienstverlening van tegenwoordig hé ;)
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan