Hoofdsponsor

Dropship Cheyenne - scratchbouw - 1/72

Status
Niet open voor verdere reacties.
De ruwe vorm begint zichtbaar te worden. Al de onderdelen tot nu toe zijn gemaakt uit 5mm witte polystyreenplaat.
Dit is nog maar een dryfit, want de onderdelen moeten nog geschuurd worden en vastgelijmd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Echt knap wat je hier laat zien Christophe.:O
 
Christophe,
Gaat goed man begint nu echt vorm te krijgen verlichting is ook netjes geplaatst.

Blijven volgen.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er knap uit Christophe. De vorm zit er al goed in.


Fred
 
Ha Christophe, weer een project om van te smullen.
 
Mooi werk man !!! hoe heb je het styreen bewerkt ?
 
Zie hier, die maakt gewoon zijn eigen modelbouwkit.... Straf werk ze Christophe, met welk toestel maak je dit eigenlijk?
 
Bedankt mensen.

De onderdelen worden eerst getekend in CorelDraw en dan gefreesd met een cnc machine. Sommige onderdelen moet is soms twee of drie keer frezen tot het goed past. Want tekenen is één ding, maar het moet dan ook nog passen.
 
Heb zonet het filmke bekeken op uw site, das een ferm machine, kwou dat ik er ook zo eentje had...

Kan je daar hoofden ook mee maken, als je die via een foto zou kunnen omzetten in 3D?
 
Heb zonet het filmke bekeken op uw site, das een ferm machine, kwou dat ik er ook zo eentje had...

Kan je daar hoofden ook mee maken, als je die via een foto zou kunnen omzetten in 3D?

Tom, in principe kan je met zo een machine hoofden maken, maar dan zou ik extra 3D software moeten aanschaffen, en dat is mij een beetje te duur, want voor maquettebouw heb ik dit niet nodig (voorlopig).

Terwijl mijn maquettes momenteel even aan het drogen zijn, heb ik nog even tussendoor het led sysyteem (leds + weerstandjes) even gesoldeerd. Ik vind dat het er goed uitziet. Ik heb alles volgens het schema van Rik gemaakt (zie hoger).
Ik had nog een soort van isolatiebuisjes liggen (ik denk dat het krimpkousjes zijn, maar ken er niets van) die perfect dienen om alles mooi af te werken en geen kortsluiting te krijgen.

attachment.jpg

attachment.jpg

Aktiefoto!!!

attachment.jpg

Alles werkt dus op een 9volt batterij.

attachment.jpg
 
Wow, machtig mooi Christophe, je hebt het helemaal te pakken, goed bezig :)
 
Dat ziet er mooi afgewerkt uit zo Christophe.
Ga je de binnenkant nog zwart maken of iets anders omdat de Leds "doorschijnen" ?

Fred
 
Dat ziet er mooi afgewerkt uit zo Christophe.
Ga je de binnenkant nog zwart maken of iets anders omdat de Leds "doorschijnen" ?

Fred

Ik ga de binnenkant waar de lichten zitten nog afwerken met metaalfolie, ofwel zwarte en alu verf. Dan wordt het wat minder lijken op een kermisattractie, haha
 
Heel mooi Christoph, af en toe ook wat aan je maquettes werken hé :D
 
Heel mooi Christoph, af en toe ook wat aan je maquettes werken hé :D

Ik ben de hele dag bezig geweest met mijn maquette van 3,7 x 1,2 meter Michel, hehe. Zes appartementen op schaal 1/50. Leuk werk, en tijdens de droogtijden even modelbouwen hé. hahaha
 
Aha, hier se, is toch mooi gelukt hé Christophe, goed gedaan ze...
 
Dag Christophe, ik zal straks nog eens kijken om het na te maken zoals bij jou in je project. Want ik stel vast dat jij met 4 draden bij je batterij komt en je heb er maar 2 nodig. Neen dit zijn geen krimpkousjes. Zal het straks laten zien. Krimpkousjes kan je verwarmen met een haardroger en dan krimpt het.

groetjes Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan