Hoofdsponsor

Dropship Cheyenne - scratchbouw - 1/72

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dag Christophe, ik zal straks nog eens kijken om het na te maken zoals bij jou in je project. Want ik stel vast dat jij met 4 draden bij je batterij komt en je heb er maar 2 nodig. Neen dit zijn geen krimpkousjes. Zal het straks laten zien. Krimpkousjes kan je verwarmen met een haardroger en dan krimpt het.

groetjes Rik

Ja, ik heb 4 draden, maar normaal zouden het er twee moeten zijn, maar ik heb die niet aan elkaar gesoldeerd. Ben nog maar een amateurke op gebied van electronica hé Rik. Ik heb wel een winkel gevonden vlakbij (Hasselt), waar ze alles op het gebied van electronica verkopen.
 
WOW wat een licht zeg ! Hoe hebt ge die "plateaus" op de schuine randen gemaakt ? Zijn het dunne platen op elkaar gelijmd, of is het lijntje per lijntje uit een dik stuk styreen gefreesd ?

PS :
Ik heb wel een winkel gevonden vlakbij (Hasselt), waar ze alles op het gebied van electronica verkopen.

Wat is de naam van de winkel ?
 
WOW wat een licht zeg ! Hoe hebt ge die "plateaus" op de schuine randen gemaakt ? Zijn het dunne platen op elkaar gelijmd, of is het lijntje per lijntje uit een dik stuk styreen gefreesd ?

PS :

Wat is de naam van de winkel ?

De naam van de winkel is Lab Electronics op de Diepenbekerweg, als je van de ring naar Diepenbeek rijdt dan ligt het aan de linkerkant een 300 meter van de ring.
http://www.labelec.be/
Het is gefreesd uit een dik stuk polystyreen (5mm) en dan in stapjes van 0,25mm steeds dieper gefreesd. En dan een beetje schuren.
 
Ik heb het even nagemaakt,zodat je mooi de bedrading kan volgen.

Dit is een voorbeeld je moet wel alles isoleren. kan je doen met krimpkous

attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Nu een paar foto's van krimpkous
attachment.jpg
attachment.jpg

Je kan dit warmen met een haardroger of een verfbrander, dan sluit dit mooi aan.
heb hier voor de helft gewarmd
attachment.jpg

Groetjes Rik
 
Rik, zo heb ik het ook gedaan. Alleen heb ik de twee rode en de twee blauwe draden niet aan elkaar gesoldeerd. Maar dat ga ik nog wel doen.
 
Dan ben je goed Bezig Christophe, doe zo verder

groetjes Rik
 
Ziet er erg goed uit,mooi strak gebouwd.
 
Pfff, als ik dat allemaal zie. 'k voel mij direct ne prutser.:laugh:

Groeten,
Joost
 
Pfff, als ik dat allemaal zie. 'k voel mij direct ne prutser.:laugh:

Groeten,
Joost

Toen ik hier in het begin op het forum rondkeek, dacht ik soms hetzelfde van mijzelf. Maar als ik jou papierkunsten zie, dan vind ik het woord prutser zeker niet van toepassing, integendeel.
 
Ik ben deze avond bezig geweest om de afmetingen van het dio te bepalen aan de hand van de filmbeelden. En zo heb ik ondervonden dat ik enkele dingen ga moeten veranderen. Het platform zou op schaal 1/72 ongeveer 60 x 30 cm zijn, en als dan het dropship (16 x 34 cm) ernaast hangt dan wordt alles te groot. Dus heb ik een andere scène uit de film genomen. "Als Ripley en Newt in het dropship zitten en ze willen wegvliegen dan is er een explosie en wordt het dropship over het platform geduwd door de drukgolf en hangt het vast in allerhande stukken metaal.

attachment.jpg

attachment.jpg

Voordeel: Het dio wordt wat interessanter doordat er allerhande metaalstukken liggen en een deel van de ballustrade stuk is, het dio wordt minder groot want ik ga niet het volledige platform maken en zo kan ik ook het dropship vastmaken aan het platform en de bevestiging verbergen door het metaalafval.

Er is dan ook nog iets anders wat ik misschien erop ga zetten, maar dat is een verrassing.
Nu verder rekenen en tekenen.
 
Dit gaat een gaaf project worden Christophe!

Fred
 
nou dat wordt een best diorama je kunt je in iedergeval flink uitleven .
 
Vandaag aan het platform gewerkt. De eerste ruwe vorm zit erin. Op de filmbeelden zijn helaas niet veel details zichtbaar omdat het allemaal nog al donker is zoals je hier ziet.

attachment.jpg

Dus met zulke beelden is er een deel fantasie nodig om de details in te vullen, maar dat is dan weer leuk om te doen.

Ik heb het platform gemaakt en dit vastgezet op een aantal grote buizen die ik op de filmbeelden heb kunnen waarnemen. Op die manier kan ik alles goed vastzetten.
De afmetingen van het platform zijn 47 x 25 cm. De hoogte van de buizen 40 cm.
Al het witte is styreen, en de 5 dikke grijze buizen zijn pvc buizen.
De inham achteraan het platform is waar de lift moet komen.

attachment.jpg

IK heb op het platform lijnen aangebracht om het iets interessanter te maken. Die lijnen zijn niet zichtbaar in de film, maar ik vind dit wel een verbetering.

attachment.jpg

Op het platform zit een rooster, maar wat erin zit weet ik niet. Maar ik ga er buizen en kabels in leggen.

attachment.jpg

Omdat ik niet de gehele wand kan maken aangezien die te hoog is, ga ik enkel 3 verdiepen onder het platform en 6 verdiepen boven het platform maken. Maar omdat ik wel het zwevende effect van het platform wil weergeven, heb ik een sokkel gemaakt in L-vorm om het geheel te ondersteunen (grijze gedeeldte onderaan). Die ga ik nog helemaal sluiten en zwart spuiten.

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Wow man wat hebben we hier zeg,machtig mooi gedaan Christophe,ik zal me moeten weren tegen jou hahahahaaaaaaaaaaa ;)
 
zeeeeeeeeer mooi gedaan man , en snel ben je , maar ja ik denk nog genoeg werk heb je voor de kiezen .
 
Als ik dit zie voel ik me zone prutser hé.
Goed bezig Christophe.
 
Djezus, godverd.... Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah nie normaal, hier wordt valsgespeeld, der zit hier eentje van het special effects team van de Alien Series op ons forum....

MODERATORS doe hier iets aan aub!!! :D :D :D
 
Dat is wel een voordeel als je de juiste apparatuur voor handen heb dan kan je van dit strakke werk afleveren, mits alles goed is uitgetekend en geprogrammeerd maar mooi werk hoor
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan