Hoofdsponsor

Dropship Cheyenne - scratchbouw - 1/72

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

Christophe

Guest
Hier mijn inschrijving voor de wedstrijd.

Het Dropship UD4 Cheyenne uit de film Aliens van James Cameron (ook bekend van kaskrakers "Titanic" en "Avatar"). De film Aliens is het vervolg op de film Alien (van Ridley Scott) en in tegenstelling tot wat meestal gebeurd had deze tweede film meer succes dan de eerste. Na de film Aliens werden er nog een derde (Alien 3 - Ridley Scott) en vierde (Alien resurecction - Jean Pierre Jeunet) gemaakt.

Aangezien er geen kit van bestaat zal het volledig scratchbouw worden. Ik heb gekozen voor schaal 1/72 omdat ik er een dio van wil maken.
Ik heb gisteren de film even snel bekeken en ik denk dat het de scene wordt waar Ripley en het kleine meisje Newt ontsnappen aan de alien en op een wankel en brandend platform opgepikt worden door Bisshop die het Dropship bestuurd.
Dus op het dio komen zeker ook de personages. En als ik nog tijd over heb ga ik de alien ook nog maken, maar dat is onder voorbehoud.

Enkele foto's

Ripley met Newt in haar armen.

attachment.jpg

Het platform waar ze op staan en dat ik wil maken.

attachment.jpg

Dit is de scene die ik wil maken.Je moet goed kijken, maar het Dropship zie je net achter Ripley maar door de rook niet goed zichtbaar.

attachment.jpg

Het Dropship dat wegvliegt van het platform vol met stukken.

attachment.jpg

De alien die uit de lift komt op het moment dat het Dropship aankomt.

attachment.jpg

En een duidelijke tekening van het Dropship.

attachment.jpg

En nu nog wachten op de 1ste januari om te starten.
Is er iemand die weet of dat er een kit bestaat van de alien op schaal 1/72?
 
Veel plezier met de bouw en succes met de wedstrijd.

Fred
 
Machtig project neem je hier op de vork Christoph! Veel succes ermee.
 
Hey Mind-9 bedank voor deze links. Dit zal zeker handig zijn bij het bouwen.
Als ik het goed zie dan is het een die-cast model. Weinig bouwplezier dus.

Ik ben jouw een beetje gevolgd in je idee om te scratchen. Lijkt mij leuk.
 
Mooi Christophe,
Weet niet of je hier ervaring mee hebt maar weet wel dat ik het prachtig vind mocht ik iets tegen komen laat ik het weten.

Gr
Mind-9
 
Dit word mooi topic en veel succes maar dat zal wel lukken denk ik.
 
succes met de bouw van je project en de wedstrijd.
 
Veel succes met de wedstrijd.
 
Christophe,

Ik weet niet of je d'er iets aan hebt, maar op vind je wat papiermodellen ivm Aliens (http://aliens.humlak.cz/aliens/aliens_papirove_modely_gb.htm)

Alleszins veel succes met je project.

Groeten,
Joost

Joost, bedankt voor de link, misschien dat ik die wel ga gebruiken.


Voorzichtig begonnen met de eerste stapjes, namelijk de LED lichtjes die vooraan zitten. Hiervoor had ik een PB gestuurd naar Rik (van Petra) met de vraag hoe ik dit moest schakkelen en hoeveel volt ik nodig heb. Ik heb hem gevraagd zijn antwoord hier neer te zetten zodat iedereen er iets aan heeft.

Ik heb hier uit wit polystyreen de houder gefreesd voor de leds. en ze twee aan twee geplaatst.
De leds zijn 3mm in diameter, geven wit difuus licht en hebben 6100 lumen (lichtsterkte).

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Christophe, Rik gaat het vanavond bekijken ze, gaat het eerst zelf eens uitproberen (dan weet ie zeker dat het allemaal juist is wat ie gaat vertellen....)

Trouwens, propertjes gedaan met je ledjes hoor....
groetjes
Petra
 
Yes, ook hier een mooie start! succes Christophe.

Fred
 
Wat ge allemaal niet kunt als ge zo een machienen staan hebt he.
 
hier even laten zien hoe je 4 witte leds kan laten werken op een 9 volt batterij. Als je ze laat branden in serie heb je ongeveer 3 volt nodig per led dus 4 * 3 = 12 volt, dus met een batterij van 9 volt, zal dit niet gaan.

We gaan ze parallel plaatsen dan hebben we genoeg met 9 Volt maar de stroom sterkte zal dan wel meer zijn, maar het valt best mee. Kan je zien op mijn meter ongeveer 40 mA dit valt best mee.

Voor de schakeling hebben we 4 weerstanden nodig van 330 ohm . 9 volt min 3 volt gedeeld door 0.020 A = 300 ohm maar die bestaat niet dus nemen we 330 ohm
een weerstand geeft kleurcode's voor zijn waarde, en 330 ohm = oranje oranje bruin

ik heb een schema gemaakt
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg

groetjes Rik
 
Goede uitleg Rik. Dit gaat zeker lukken. Bedankt om het uit te testen.

Vervolgens heb ik de voorste boord gemaakt waar de lichten in verwerkt zijn.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
graag gedaan, je leds zitten mooi ingewerkt mooi gedaan

groetjes Rik
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan