Hoofdsponsor

1/250 Droogdok HMV voor Fuso (klaar)

ERVARING
Vanaf 2020 in papier
BOUWWIJZE
Bouwplaat met eigen 3d en lc
BOUWBUDGET
Niets
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Zeker
Ze zitten er op. Ik had er 4 over.
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    360,9 KB · Weergaven: 3
  • image.jpg
    image.jpg
    326,7 KB · Weergaven: 3
image.jpg
image.jpg
Ik maak de eerste van 56 kniksteunen. Die kan je bewegend bouwen of heel simpel. Ik ga er tussenin zitten. Well met de onderste grijze dwarsbalk en ook met dubbel uitgevoerd scharnierend stuk, maar niet beweegbaar. Bewegend is wel mooi om precies aan te sluiten bij het schip, maar het lijkt me ook uitermate kwetsbaar. Liever bouw ik ze plat. Overigens zijn ze ook in de verste stand al wat hellend. Mijn Fuso is nogal een platbodem. Eens kijkn hoe dat uitpakt. Misschien moet ik de middelsten wat platter maken
 
papier is een dankbaar materieel als ik dit allemaal zie.
mooi hoor en volg verder.
 
Ik weet hoeveel werk dit is geweest, mooi Erik.

Fred
 
ik kan mijn ogen bijna niet geloven wat een monnikenwerk is dit verdorie niks voor mij ( respect voor alle papierbouwers hoor )
Het ziet er toch al veelbelovend uit
Marc
 
Wat een giga werk. Wij nemen nog een bakje popcorn en moedigen je vanaf de zijlaan aan ;)
 
Dat is nu dus een werkje dat ik persoonlijk zou spreiden over de duur van het project, maar ieder zijn of haar methode natuurlijk. Ik heb bewondering voor het geduld dat je opbrengt (y)
 
Dat is nu dus een werkje dat ik persoonlijk zou spreiden over de duur van het project, maar ieder zijn of haar methode natuurlijk. Ik heb bewondering voor het geduld dat je opbrengt (y)
Ach, ja, ik bijt maar door de zure appel. Mijn ervaring is dat ik vaak de details of saaie werkjes niet meer maak als een model bijna af is. Bovendien kan ik er nu nog prima bij om het schip goed te passen en alles met een lineaal uit te lijnen. Met de wanden en planken ernaast lukt dat straks niet meer
 
Bewonderingswaardig Erik, wat een doorzettingsvermogen!

Fred
 
Prachtig, mooi werk dat u laat zien.
 
De eerste steunen zijn gemonteerd. De bodem van de Fuso is midscheeps zeer vlak en daarom snij ik een kleine halve millimeter van de kniksteunen (buitenste wielen). Dan ligt het schip nog net iets vaster. Een fractie van licht zit er wel tussen boeg en de middelste steunen. Maar daardoor ligt hij wel mooi op de buitenste steunen image.jpgimage.jpgimage.jpg
 
image.jpgimage.jpgimage.jpg

Alle kniksteunen zitten. Wel allemaal in dezelfde positie, maar uitlijnen op het schip zou het onbruikbaar maken voor een ander. En voor en achter steken sowieso uit.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan