Hoofdsponsor

1/250 Droogdok HMV voor Fuso (klaar)

ERVARING
Vanaf 2020 in papier
BOUWWIJZE
Bouwplaat met eigen 3d en lc
BOUWBUDGET
Niets
BOUWSTATUS
Afgerond
COMMENTAREN
Zeker
Over stroomdiagrammen gesproken (ik zit in de IT):
if gelukt: wees blij;
if mislukt: gebruik een reservekopie of tweede plaat (koop ik vaak) en probeer opnieuw;
if redelijk gelukt bedenk hoe hoog je de lat legt en gewoon niet op inzoomen met je iPhone;
If poes gaat erop liggen of koffie gemorst dan inderdaad vloeken of zennnnnnn;
Haha, inderdaad, alleen is er altijd die drang om in te zoomen, en hier is het dan nog met een echt fototoestel.
 
Goed je hier te zien Erik!
Ik ken je bouw van je Fuso en ben benieuwd naar je dok.

Fred
 
Ben zelf geen papierbouwer, maar kan wel genieten van anderen hun papierwerk ;)
 
Moet eerlijkheidshalve toegeven dat ik hier, dankzij Fred, The_Mouse :winking: , enkele simpele papiermodellen op schaal H0 heb liggen, maar ben er nog niet toe gekomen om deze te bouwen. De bedoeling is deze eventueel te combineren met de treinbaan, maar ben nog niet zover dat ik deze al kan plaatsen. Ze zijn momenteel dus veiliger ongemaakt... In de toekomst hoop ik deze modellen toch te kunnen bouwen, dus leer ik jullie kennis en steel met mijn ogen in jullie topics :biggrin:

Man man, daar zou ik al tegenop zien, zoveel stukjes snijden en plooien.....
Geef mij maar plastic, maar respect hoor :cool:
 
270???? Beetje veel werk, lekker verspreiden over de tijd.
 
Van een repetitief werkje gesproken ! Droom je achteraf niet van die stukjes ?
 
Zo, de laatsten. Seriebouw is toch altijd een stuk sneller. Ik leerde ook dat het veel beter ging door alle stukjes aanneen te laten zitten (foto), zodat je veel beter houvast hebt tijdens het snijden. En door steeds van alle stukjes dezelfde kant te nemen scheelt dat veel gedraai met papier en dat weer nauwkeurigheid op en snelheid. image.jpgimage.jpg
 
Wat een monniken werk Erik.....maar ziet er super strak uit!

Fred
 
Kun je niet beter in plaats van witte lijm speciale papiermodelbouwlijm gebruiken? Na een tip van @the--Mouse hier Kittifix aangeschaft voor Natasja die bezig is met Montelbaantoren in papier en dat bevalt prima.
Met witte lijm bedoelde ik hier inderdaad de witte kittifix. Mijn inkt is supergoedkoop en op waterbasis en dit is mijn straf 😳
 
Als ik de bladen zie waar jij die stukjes uitgesneden hebt, verwonderd het mij wel dat je de stukjes die omgeslagen moeten worden, niet mee uitgesneden hebt. Enige speciale reden voor?
 
De plakstrip doen we als papier bouwers wel vaker afsnijden Erwin.
Vooral bij kleine onderdelen is de verdikking daarvan niet mooi en lijmen we "koud" aan elkaar.

Fred
 
Als ik de bladen zie waar jij die stukjes uitgesneden hebt, verwonderd het mij wel dat je de stukjes die omgeslagen moeten worden, niet mee uitgesneden hebt. Enige speciale reden voor?

Ha Erwin. Je hebt een punt! Zoals Fred aangeeft is het bij veel onderdelen niet nodig, maar in dit geval helemaal niet omdat ik werk met malletjes die ik eerst maak met de 3d printer. Vervolgens vouw ik het papier eromheen. Had ik dit niet gedaan dan had ik moeten ritsen en was het veel moeilijker geweest om de vorm netjes te krijgen voor zoveel kleine onderdelen. Zie eerdere foto hierboven met het bakje met resin vormpjes
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan