Hoofdsponsor

1/35 Diorama "The Rusty Admiral."(kruiwagen gevuld en af). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
maar ik vind het wieltje van je kruiwagen nogal aan de dunne kant.

Ik dacht, de Mark heeft ongelijk, want dat zijn geen dikke banden onder zo'n houten kruiwagen.
Maar na wat opzoekwerk, hij heeft toch gelijk.
Om realistisch over te komen mag het wiel ongeveer twee keer zo dik worden als nu.
Dit is zeker geen kritiek hé Guyke, ik doe het u in ieder geval niet na.
Verder niets dan lof over dit lopend projectje.

Dank mannen maar het wordt een houten wiel met errond een metalen loopvlak. Dit ga ik met verf oplossen want ik had geen zin om een minuscuul stripje dun plastic rod over het wieltje te lijmen.

8-Amish-Old-Fashioned-Replica-Wheelbarrow-Medium-4.jpg
bla.jpg

Ik denk dat het toch in de buurt komt.

Met een vriendelijke groet van G.

Laatst bewerkt:
Dag Guy.

Mooie kruiwagen heb je gescratchd. De houtnerf is nu wel goed zichtbaar. 8)

Ik heb het ook moeilijk met het wiel, maar soit, het is jouw model. Evt kun je het zo plaatsen in je 'barn' dat het minder zichtbaar is.

Groeten Rik

Guy ik zou het wiel wel een beetje plat schuren, nu is hij een beetje rond als ik het goe zie ;)

Cheers,
André

met wat heb je die spijkerkopjes gemaakt (die kleine bolletjes)
Ziet er geweldig uit man, ik wou dat ik dat ook kon maken zoiets

Heel goed gemaakt. Op het eerste zicht lijkt het wiel inderdaad wat dun maar als je naar een echt kijkt komt het toch in de buurt volgens mij. Als alles geverfd en verweerd is zal het nog een ander zicht hebben denk ik.
Heel goed gebouwd.

Buzzy, we hebben allemaal het typische ballonbandje in het geheugen zitten, dat doet ook veel waarschijnlijk. Bij oude kruiwagens heb je dozijnen varianten, dus er is genoeg speelruimte.

Rik, ik ga hem niet ver wegstoppen hoor, het wieltje zal wel in orde komen als er een laagje verf overheen zit.:P

André, goh, ik kan proberen maar ik vrees dat ik gns mijn kruiwagen onder mijn ogen zal zien desintegreren.:$

Kawa, die kopjes heb ik van afgedankte kitonderdelen afgesneden, dat gaat heel makkelijk en het kost niks...

Morgen denk ik wel wat verf te kunnen spuiten.

Laatst bewerkt:
Dat is ook wat ik bedoelde GUnit. Vooral bij die oude zoals je vermeld. Ik herinner me vaag nog zo een bij mijn grootouders.

Guy ik zou het wiel wel een beetje plat schuren, nu is hij een beetje rond als ik het goe zie ;)

Cheers,
André

André, ik heb het wielvlak plat gemaakt door er met mijn scalpel over te scheren, het is gelukt zonder brokken te maken want het wieltje was gelukkig niet op het asje vastgezet.

Buzzy, ik herinner me zelf nog kruiwagens met volledig ijzeren wieltjes.

Anyway, het wielvlak dus, dat werd succesvol afgeplat. En nu ik toch weer bezig was, heb ik komaf gemaakt met twee steunen voorop. enkel nog de vijzen erop zetten morgen en spuiteuh !

SDC14708.jpg

Laatst bewerkt:
Kawa, die kopjes heb ik van afgedankte kitonderdelen afgesneden, dat gaat heel makkelijk en het kost niks

Goed idee.
Had ik dus nooit zelf op gekomen he...
In alle geval, vree schoon dingetje die kruiwagen.
Ik heb het ook eens geprobeerd om in dat materiaal houtnerven proberen te krijgen,...
maar dat lukt me zo mooi niet hoor

Goed idee.
Had ik dus nooit zelf op gekomen he...
In alle geval, vree schoon dingetje die kruiwagen.
Ik heb het ook eens geprobeerd om in dat materiaal houtnerven proberen te krijgen,...
maar dat lukt me zo mooi niet hoor

Je moet op je vijltje een goed schrapend deel zien te vinden,dat kan je dan gebruiken. Ik heb er eentje met eenafgeronde voorkant en dat gebruik ik voor dit doel, niet moeilijk, eerder zeer gemakkelijk. Hier en daar een beetje variatie maken door te golven voor extra tekening in je nervatuur.

PeiperJ, dank je, dit geeft veel meer voldoening dan een doos van 100 euro te openen.

Laatst bewerkt:
Het is zeker knap scratchwerk Guy.
Zoals André al aangeeft kun je het wiel wat platter schuren, dan zal dat breder ogen.

Guyke, het ziet er thans veel overtuigender uit dan eerst. Nu het afgeplat is, komt het beter tot zijn recht.
Ik had dit soort wiel helemaal voor ogen toen ik je eerste productje zag, dus daarom mijn opmerking.
Het leek mij veel te dun maar een betere beschrijving is dat het te bol, of rond stond. Kan bijna niet wachten om hem met zijn kleurke te zien.

Mark

Buzzy mijn vriend, dit is enkel een kwestie plastic card, een goed scalpel, een vijltje en een referentiefoto. Jij kan dat ook met jouw wilskracht !

Ik zal er me ook wel eens aan wagen maar eerst de bestaande projecten eens afwerken :laugh:.

Even off topic:

Dit is het leuke aan dit forum dat iedereen iedereen tips geeft en moed inspreekt.
Ik ben er nog niet zo lang maar ervaar dit forum als een hechte vriendenkring.

terug on topic:

Ben benieuwd om hem in zijn kleurtje te zien.
U kennende zal dit wel terug top zijn.

G, ik ben blij dat je de kruiwagen hebt gemaakt... En ik vind m dan ook prachtig :)

Keep it up!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan