Hoofdsponsor

1/35 Diorama "The Rusty Admiral."(kruiwagen gevuld en af). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zou hem scippen (voor iets anders gebruiken) en in de plaats van een houten stootkar, houten kruiwagen plaatsen waarmee de strobalen, per hand vervoerd worden.... lijkt me beter bij het 'barn'-concept te passen...

zoiets:
8576740767.jpg

Zoals hierboven gezegd hou ik ook niet zo van die rubberen wielen, en ondanks het feit dat jij een enorme kunstenaar bent, en de kar er fantastisch zou laten uitzien, lijkt het me dat in het dio de Admiral de eyecatcher moet zijn en ik zou verder werken met veel stro en enkele kleinere items zoals zo'n kruiwagen, en een riek ed...

Ik wil je niet zot maken hoor, dit is enkel mijn opinie :)

Je zou er een zeil over kunnen leggen Guy vol met gaten van de ratten en muizen. En op het zeil ook weer stro en stof.

Goed dat jullie zo meedenken en jullie meningen verkondigen want dit helpt me om besluiten te nemen.

Vandaar dat ik gisteravond reeds aan het scratchen van een kar begonnen ben, met hetzelfde uitzicht maar allemaal wat fijner van dikte. De wielen ga ik waarschijnlijk recupereren.

Voor een diorama wil ik wel alles naar mijn zin, dus iets wat niet matcht gaat er gewoon uit, ondanks de tijd die eraan vooraf is gegaan...

Als dit onverwacht nieuwe projectje klaar is (en toonbaar), post ik een paar fotokes.

Zo'n kruiwagentje blijft toch ook leuk !

Laatst bewerkt:
Kijk eens bij MK35, onder referentie F068 bieden ze een burger aan die een 'puypegoale' voortduwt. (Dit figuur zal ik gebruiken op mijn dio).

Als je wilt mail ik je er de afmetingen van door. Zo ben je niet verplicht om het figuur er bij te kopen.

Stuur maar een PM als het je interesseert.

Groeten Rik

PS : Puypegoale is Poperings voor kruiwagen.

Bedankt Rik, je hebt een PM in de bus !

Update 8, houten kar scratchbouw :

De resin kar kon me niet langer bekoren omwille van het te zware uitzicht, verticale klassering dus, no hard feelings.

Een nieuwe versie van hetzelfde model maar fijner dus, dat was het doel...

Omgerekend is dit exemplaar 245 cm lang, met planken van ongeveer 3 cm dikte.

Dit is de nieuwe boern'kar :

SDC14691-1.jpg

Ik weet nog niet of ik deze ga gebruiken, maar het was alvast plezant om eens te doen.

Morgen wil ik proberen een kruiwagen te maken.

Vriendelijke groeten ! G.

Laatst bewerkt:
Dank u voor de snelle reactie André, dan kan ik nu mijn beerkar gaan afspuiten, en de koeien moeten ook nog gemolken worden maar ik zaldan eerst mijn handen wassen.:)

Laatst bewerkt:
Kan de collega's alleen maar gelijk geven G.
Het is een veel betere kar dan het resin exemplaar.
Op naar de piepekarre...

Mark

Looking good G... Ik had mijn twijfels bij de eerste maar kon er niet direct de vinger op leggen.. Bij deze heb ik absoluut geen twijfels!!! Well done!

grtz

De reacties doen me plezier want scratchen blijft toch iets aparts. Gelukkig was dit vrij simpel allemaal. Voorlopig kan ik niet beginnen airbrushen want ik moet eerst om verf.

Straks plaats ik een update van een gescratchte kruiwagen...allemaal de schuld van Sheriff, die mijn kop helemaal zot maakte door er nog een foto tegenaan te gooien:34:

Hmm, waar kan ik nog foto's van verzinnen :)... Ik ben blij dat je hem gemaakt hebt G en zeer benieuwd naar de foto's!!

Update 9, de kruiwagen deel 1 :

Snel wat foto's van de kruiwagen die ik deze voormiddag heb gebouwd met plastic card.

SDC14701.jpg

SDC14705.jpg

Met een stuurwieltje heb ik mezelf aardig wat tijd bespaard, enkele spaken erbij en tataa ! :tongue:

Laters ! GUnit.

Laatst bewerkt:
Ziet er goed uit Guy. Ik denk dat het eindresulaat weer iets word om je vingers bij af te likken.

Awel G, 't is niet van mijn gewoonte, want meestal heb ik geen opmerkingen, maar nu toch wel een keer.
Mogelijk is het te wijten aan de macrostand van het toestel, maar ik vind het wieltje van je kruiwagen nogal aan de dunne kant.
Voor het overige niets dan ooh's en aah's want dit is weer zalig gedaan.

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan