Hoofdsponsor

1/35 Diorama "The Rusty Admiral."(kruiwagen gevuld en af). [DONE]

• Onderwerp starter Onderwerp starter GUnit
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
Allez als ik dit hier allemaal lees komt het rood me weer op de wangetjes ! Maar goed dat ik geen 7.50 euro weggesmeten heb dan ! Toch heb ik daar een halve dag aan gekrabd vooraleer het ergens op leek.

* Kawa, ik heb de afmetingen van een gemiddelde strobaal/hooibaal opgezocht en dan gedeeld door 35. In uw geval is dat delen door 72.
Update 6, houten kar deel 3 :

2-22.jpg

Nog enkele prutsen en ik kan beginnen schilderen (en dat vind ik nog altijd het plezantste !).

Laatst bewerkt:
Dat ziet er hier (ook al is het nog niet geschilderd) weeral bangelijk uit hé...:)
Dat gaat weer een bonk geven na zijn kleurke... :O
Benieuwd :wub::wub:

Mark

Dat ziet er hier (ook al is het nog niet geschilderd) weeral bangelijk uit hé...:)
Dat gaat weer een bonk geven na zijn kleurke... :O
Benieuwd :wub::wub:

Mark

Mijn gedacht, hoe men van niets met een kleine wijziging (en veel tijd) toch iets uit zijn hoed tovert.
Terug iets om te onthouden.

Vandaag de airbrush boven gehaald om de houtkleuren wat te definiëren. Heel primair allemaal natuurlijk...

Update 7, houten kar deel 4 :

Eerst heb ik met zo'n blauw ruitenproduct de resin onderdelen ontvet, dit schijnt aardig te lukken want nergens kwam er verf af tijdens het maskeren.

Daarna een laag satijnzwarte acrylverf (verdund met Laquer thinner) van Tamiya als basis gelegd in verschillende dunne laagjes.

3-22.jpg

Dan een uniforme houtkleur gespoten, een mengsel van getoonde verfjes (het zwart niet 100% dekken).

4-21.jpg

Resultaat :

5-23.jpg

Plankjes apart behandelen door te maskeren en tonaliteiten van de eerste houtkleur te spuiten.

6-22.jpg

Resultaat :

7-17.jpg

Morgen ga ik nog even verder hiermee.

Als ik de kar even bij de Opel zet, krijg ik twijfels over de doeltreffendheid van de combinatie. De Opel komt zo fijn over dat het voorlopig geen match met de kar is. Misschien moet ik eerst de kar volledig uitwerken en ben ik te voorbarig.:$

Vanavond ga ik dus preventief herbronnen mbt. het diorama. In het slechtste geval maak ik later enkel een stukje schuur met strozolder en-opslag. En het positieve daaraan is dat ik dan 100% de focus op m'n Opeltje kan leggen, zoals bij m'n Dodge Beep.

Vriendelijke groeten van G.

Laatst bewerkt:
Niet te vlug ontevreden zijn ook niet nu, hé G. Het ziet er al goed uit (als begin) en je moet er je magie nu nog op loslaten...
Het paard maar niet voor de kar spannen zeker :P:D

Mark

Bekend hier dat stoeien met resin om er weer iets van te maken :wacko:
Maar de tijd die je er in heb gestoken is goed besteed zo te zien, dat word een mooi karretje

Voort gaande op het begin van de kar en nu en rekening houdend met het feit dat uw echte toverkunsten nog moeten beginnen zie ik een geslaagd resultaat tot nu toe. Doe zo verder.

Dit wordt al een zeer mooie 'houten' kar. Door zijn nieuwheid zal hij nog niet bij de Opel passen, maar dat komt wel goed.

Echte kleur weergave van het hout ,evenals de houtstructuur,benieuwd straks naar de verwering van het hout,in ieder geval weer toppie!

is wel knap gedaaan en dat ga ik zeker onthouden van eerst de ondergrond zwart te maken zou ik niet een gedacht hebben om eerlijk te zijn

Als ik de kar even bij de Opel zet, krijg ik twijfels over de doeltreffendheid van de combinatie. De Opel komt zo fijn over dat het voorlopig geen match met de kar is.

Indien je het hout een gekleurde verflaag zou geven en dan serieus zou chippen (op één van de zovele manieren), zal je een totaal ander beeld en combinatie zal krijgen.
zulke boerekarren werden meestal geschilderd in het donkergroen, heb er ook al gezien in een soort donkerblauw. Door het gebruik sleet de verf af en de binnenkant was meestal ook nogal goed beschadigd.

Daar zou je inderdaad wel eens een punt kunnen hebben Famo.
Dus G, je kar is nog niet oud genoeg makker...:laugh::laugh::laugh: doe er eens iets aan:wub:;)

Mark

mijn eerste indruk: de verhoudingen zitten niet goed. Die resin is veel te dik, niet fijn genoeg. Maar dat kan aan de foto liggen, het is een close up...

Het resin is 1mm dik, dus dat komt dan op planken van 3.5 cm, da's op't randje van te dik inderdaad. Maar ik ga gewoon zien waar dit eindigt. Ik duf gerust de kar skippen als het beeld niet klopt.

Ik doe nog wat verder...dank voor de reacties jongens !

En waarom zou dit niet kunnen, Guy ? 3.5 cm is toch niet overdreven dik ? Het is tenslotte voor een boerenkar die toch wat lading moet kunnen torsen.

Overigens een mooi item voor op je dio, hoewel ik het wat moeilijk heb met de wielen met rubber banden. Een houten spaak wiel zou de kar wat ouder dateren.

Ik ben al benieuwd naar de verwering. :dry:

Groeten Rik

Ik moet Rik hier toch volgen zene.
Die boerenkarren waren gemaakt om lang mee te gaan.
Dus 3,5 cm. voor de planken kan volgens mij wel.

LOL en ik heb de dikte nagemeten en omgerekend zouden de planken maar liefst 6 cm dik zijn. Da's al bijna eenTigertank-boerenkar ! Ik zal dus een manier moeten vinden om de kar tot over de randen met iets te vullen. Ik zou er een berg hooi in kunnen leggen. Hebben jullie ideeën ? Ik weet nog niet of ik ze nu in het diorama ga gebruiken, maar ik werk ze wel verder af voor het plezier.

Mij viel het op dat het beslag ook wat aan de dikke kant is.

Eventueel kun je het voorbeeld van Churchill volgen en de bovenbouw zelf bouwen, uit balsa of plasticard .

Je maakt er wel wat moois van.

Groeten Rik

G, als je wil ik heb hier nog wat stokjes liggen, je weet wel...
Is een kleintje om dat bakje in echt hout te maken, kan het zelfs van dikte schaven als je dat wil...
Laat maar wat horen.

Mark

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan