Buzzy, met de pigmenten erop zal het er ongetwijfeld realistischer uitzien. Maar ik ben al tamelijk tevreden hoor vriend.
Leysend, dit was heel leuk om te doen, eerst referenties verzamelen (dan kan er niks misgaan)en dan een voormiddagje plastic snijden en lijmen.
Kawaminator, natuurlijk wordt het beter, er volgen nog roesteffecten, stof etc.
Ratticus, de nerven kraste ik er simpelweg in met een vijltje, en dan sneed ik de onderdelen eruit. Echt simpel dus. Er volgt een SBS over dit effect.
Ha Mark, blij dat jij ook altijd in de buurt bent met een reply'ke, het gaat nog veel leuker worden morgen !
Fred, voor jou geen lineaal (even niet binnen handbereik), maar wel een wijsvinger (WEL binnen handbereik haha).
Filip, dat zijn mooie woorden vriend !
Walesha, inderdaad, dat is zeker iets wat tot de mogelijkheden behoort. Ik heb gekozen voor de gemakkelijke versie, namelijk gewoon rechttoe rechtaan houten steunen die bij de uiteinden wat afgerond werden voor een iets comfortabeler grip. Ik geef toe dat ik uit mijn referentiefoto's een beeld heb gedistilleerd welk hier nu te zien is, want er zijn immers zoveel soorten kruiwagens met onderlinge verschilletjes dat het onmogelijk is om niet historisch accuraat uit de hoek te komen, alles kan schijnbaar. De plekken waar de handen de steunen omvatten moeten natuurlijk nog wat afgesleten verf gaan vertonen later. De blauwe verf op deze plekken zal ik nog terugdringen tot op het blote hout.
Ron, man dat zijn mooie foto's !!! Die baksteenkruiwagen is echt een juweeltje.