Hoofdsponsor

Chevelle Prostreet [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekker gebouwd vanavond en dit is het resultaat mijn stoel van echt leer :)
Het leer wat ik hier voor gebruik komt van een portemonee dat is lekker dun dus heel makkelijk te gebruiken voor 1/25.
leer2.jpg
Ik heb eerst de stoel met tape afgeplakt en toen de contouren afgetekend als je de tape eraf haalt heb je een prima mal
leer1.jpg
Dit is een zijkant nu knippen en plakken met seconden lijm.
leer4.jpg
En zo heb ik de stoel bekleed een geduld werkje maar ziet er heel echt uit.
leer3.jpg
Daarna de gordels gemaakt en geplaatst.
En dit is het resultaat ik heb de gordels achter lang gelaten want ze moeten nog gemonteerd worden achterin de auto.
stoel1.jpg
stoel2.jpg
stoel3.jpg

Ik heb het hier wat kort gehouden de uitleg ik wil er ook een HowTo van maken maar dat komt later.
Zo nog een stoel en dan het dashboard (die is uit gewassen).

Tot de volgende keer

Gr
Dirk
 
knap gedaan Dirk....ziet er idd echt uit.....en intussen weten we nu ook waar we onze oude portemonee voor kunnen gebruiken ;)
 
Dat is een mooi zeteltje geworden en zeer zeker een tip om te onthouden (mal en leder).
 
De stoel ziet er mooi uit met dat leder.
Als je nog meer details in het leder wilt maken, kan je het eerst nat maken (het leder moet echt helemaal doorweekt zijn). Als je het leder dan in de gewenste vorm (in dit geval de stoel) drukt, en het laat drogen, neemt het de contouren van de vorm aan. Op deze manier kan je zelfs de ribbels in de zit en rugleuning in het leder aanbrengen.
 
Dat is inderdaad een mooi stoeltje zo geworden Dirk.
De detaillering wordt van hoog niveau met de diverse bekledingen.

Fred
 
De stoel ziet er mooi uit met dat leder.
Als je nog meer details in het leder wilt maken, kan je het eerst nat maken (het leder moet echt helemaal doorweekt zijn). Als je het leder dan in de gewenste vorm (in dit geval de stoel) drukt, en het laat drogen, neemt het de contouren van de vorm aan. Op deze manier kan je zelfs de ribbels in de zit en rugleuning in het leder aanbrengen.
Bedankt voor de tip
 
en pas als het terug droog is dan lijmen, veronderstel ik?
 
Ok dames en heren nu gaan we eens werken aan de onderkant.
De achteras en ophanging .
schokori.jpg
Dit moet dus de veering voorstellen beetje verf en klaar is kees niet dus ik wil een echte schokbreker met een echte veer eromheen dus reverentie zoeken.
springshock.jpg
Eerst de veer gemaakt voor de juiste hoogte ik wil niet dat de auto te hoog komt te staan van achter.
De veer is gemaakt van een stukje koperdraad die ik vond in een telefoonsnoer (heel oud snoer) Het is ongeveer 0,08 mm doorsneden zou dus uitkomen op 2cm doorsnede volgens mij wel ongeveer de dikte van een veer.
schokbrekerachter1.jpg
De onderdelen ze zijn gemaakt van styreen buis doorsnede 2,4 mm en 6mm lang, de pin is gemaakt van 0,75 mm doorsnede en 10 mm lang, zelf even goed meten wat de lengte moet zijn.
Ik heb zoals je ziet de orginele boven en onderkant gebruikt.
schokbrekerachter.jpg
En dit is het resultaat , het is best een hoop werk maar volgens mij loont het wel.
achterrem.jpg
Ben ook al begonnen aan de achteras blokje voor de remleiding geplaats met de AN koppeling.

Nou dat was het weer ga nog even verder later misschien nog meer.

Gr
Dirk
 
Heel lekker en goed bezig Dirk.
De tip met het leer ga ik onthouden, die is niet alleen voor autostoelen ;).
 
Klopt wim je kunt het voor alles wat van leer is gebruiken ik heb zelfs een militaire Harley gezien 1/8 met echte leren koffers.
De mogenlijkheden zijn enorm en in verschillende kleuren.

Gr
Dirk
 
Weer mooie updates Dirk,je gaat er voor he.
 
Die veer ziet er goed uit Dirk.
En goed uitgelegd.
 
Ok toch nog even verder gegaan met de achteras (kreegveel ideeen).
achteras.jpg
Zoals je ziet is het een kwestie van het wiel erop drukken maar ik wil schijfremmen remtangen en het hele plaatje ik had nog schijfen liggen van PE.
En als je daar dan aan begint ja dan moet de naaf ook gemaakt worden dus de styreen weer tevoorschijn gehaald en snijden maar:) .
achteras1.jpg
Ook maar meteen de tapeinden voor het wiel geplaatst (moeten nog wat worden ingekort).
achteras2.jpg
Ja en met tapeinden ben je verplicht gaten (zie pijl) in je velgen te maken boren dus en passen.
ventiel.jpg
Meteen een ventiel gemonteerd altijd handig als je met een lege band komt te staan :) (andere pijl)
achteras3.jpg
Wiel gemonteerd en gekeken of de afstand goed was die klopte met het andere wiel die nog intakt is .
achteras4.jpg
Tapeinden pasten ook netjes in de wielgaten alleen nog even kijken wat ik als moer ga gebruiken.
Mannen en vrouwen natuurlijk, ik stop er nu mee morgen weer verder ga dan de remtangen afmaken allemaal goede nacht.

Gr
Dirk
 
Achteras helemaal klaar gelukkig
achteras7.jpg
Ook de remslang maar meteen bevestigd moet aan de auto maar dat zal voor morgen wezen, de ophanging is net geverfd.
achteras6.jpg

Morgen meer

Gr
Dirk
 
Hey Dirk ziet er zeer netjes uit hoor.
Maar zit je remklauw nu achter de remschijf inplaats van erover?
 
Nee de remklauw is nog niet helemaal af (staat nog op bestelling) heb de orginele nog even laten zitten voor de afstand.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan