Hoofdsponsor

Chevelle Prostreet [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dan heb ik niks gezegt Dirk.:wub:
 
Opbouwende kritiek is altijd goed Jelle.
Houd mij ook scherp ;)

Gr
Dirk
 
Mooi detail werk man .... dit wordt een mooi model !!!
 
ik zei toch al dit is een schitterend project he,wat een details man ;)
 
Jongens bedankt voor de leuke reacties.
Update brandstof en remleiding.
Vanavond de remleiding en brandstofleiding gemonteerd.
bodem1.jpg
bodem.jpg
Eerst de leiding voor brandstof en nos op maat geknipt van braided line en gemonteerd met stukjes u profiel van styreen, dit om de bevestigingsbeugels te simuleren.
bodem2.jpg
Deze daarna rood gemaakt en zoals je op de volgende foto,s kunt zien met een zwart randje de rubbers gesimuleerd.
Remleiding ook gemonteerd hier voor heb ik een koperdraadje gebruikt uit een oud telefoonsnoer.
remleiding.jpg
Ook weer de zelfde u profiel gebruikt voor de beugels.
remcilinder1.jpg
naar voren gebracht en alvast de hoofdremcylinder gemonteerd (moet nog afgeverfd worden) ik denk persoonelijk dat ik de leiding koperkleurig houd, wat vinden jullie?
remcilinder.jpg
Nu de beugels nog verfen en de leiding voor de voorremmen monteren dan kan ik de achterophanging monteren maar dat is voor morgen.

Gr
Dirk
 
Weer een schitterend mooie update maatje.daar leren we allen uit.
 
echt knap.

een chassis mat... da valt in smaken, zo ken ik iemand met een opel rekord die onderaan even hard blinkt als de rest van de wagen nog een ander heeft een ford transit (oud model met chevy v8 in) waar de onderkant in blinkende lak staat. dit zijn wagens op schaal 1/1
 
Hoi,

Mooi hoor wat je toont.
Maar die braided line, waar heb je die gehaald? Wat voor merk is dit?

En het chassis moet toch mat zijn? Of zie ik dit verkeerd?

Hoi de braided line is van Detail master
http://www.stradasportsstore.com/Model-Cars.html
Hier bestel ik mijn spullen snelle levering en erg behulpzaam.
En de glanzende onderkant ja dat is verschillend zoals ik al zei dit is een Prostreet voor de openbare weg dus maar ook voor customshows en dan wil je hem zo netjes mogenlijk hebben kijk maar naar deze Chevelle.
0211sc_07z1972_chevrolet_chevelleframe_view.jpg
Voor een Prostock maakt het niet zoveel uit hoe de onderkant er uitziet ( meest gewoon aluminium) omdat die snel moeten zijn en het uiterlijk op de tweede plaats komt.

Gr
Dirk
 
Even een dryfit gedaan van de achteras.
Achterascomp.jpg
Nadeel is dat als ik de as vastlijm ik de wielen er niet meer op krijg vandaar deze dryfit
Achterascomp1.jpg
Remslang moet ook nog bevestigd worden en de an koppeling moet nog worden geschilderd
Achterascomp2.jpg
Ik had wel de remtangen binnen dus die ook gemonteerd ziet er meteen beter uit.
Achterascomp3.jpg
En nog een van achter , nu even wachten tot alles gedroogd is en dan de wielen erop en de boel voor altijd bevestigen.

Gr
Dirk
 
Ja ja Patje ik denk dat we moeten opschieten he de tijd dringt ;)
 
hey dirk maatje

da gaat hier ook goed vooruit he. elke keer als ik hier kom piepn moet ik een gans stuk bijlezen

cheers
 
Da ziet er super uit Dirk
Mooie details.
 
Zo toch nog de achteras kunnen monteren :)
rearwheelfin.jpg
rearwheelfin1.jpg
rearwheelfin2.jpg
rearwheelfin3.jpg
wilde dit toch nog even posten.
Eindelijk staat ie op zijn achterwielen nu de voor ophanging, maar dat is echt voor morgen ik stop ermee :)

Goede nacht
Dirk
 
Ok de voorveering.
Dit is orgineel (ook in het echt).
orginelevoorophanging.jpg
Ik heb het er zo even onder gezet ook voor de afmeetingen enfin zo wil ik het niet hebben ik wilde een Mcpherson veering word dus zelfbouw.
draagarmond.jpg
Eerst de onderdelen voor de onderstedraagarm gemaakt van rondstyreen wel veel meten ik zal hier ook een aparte Howto van maken is teveel om hier uit te leggen.
mcphersonpoot.jpg
En de Mcphersonpoot onderdelen.
mcphersonpoot2.jpg
alles inelkaar gezet de schokbreker is het zelfde principe als de achterschokbrekers.
mcphersonpoot1.jpg
en het resultaat ongeschilderd is even een dryfit om te kijken of alles past.
mcphersonpoot3.jpg
En dit is de geschilderde versie en afgebouwd de pin van de schokbreker kort ik in zodra de poot aan de wagen is bevestigd.
voorpoot.jpg
voorpoot1.jpg
En natuurlijk even kijken of het allemaal past ,nu nog de bevestigingspunten maken voor de bovenkant en voor de draagarm.
En dat nog een keer voor de andere kant.
Morgen meer.

Gr
Dirk
 
hey dirk

dit is scratch werk van de bovenste plank. die vering ziet er super uit hoor.....

knap gedaan...

groeten Jonas...
 
:O:wacko::wow:
Ik word er duizelig van.
Knap werk.
 
Hoi allemaal .
Ik kon van de week niet zoveel werken aan de Chevelle maar vandaag toch een vruchtbaar dagje geweest.
Kon niet verder met de voorwiel ophanging onderdelen nog niet binnen, dus heb ik maar wat braided slangen aan de motor gemonteerd en de spullen voor in de koffer klaar gemaakt voor montage.
Batfuelnos.jpg
De accu geschilderd en van kabels voorzien , tank afgemaakt An koppelingen gemonteerd nu de koffer nog bekleden en dan kan het spul gemonteerd worden.
feullineengine.jpg
feullineengine1.jpg
feullineengine2.jpg
Zoals je ziet een aardige bende leidingen :) motor er even los ingezet kijken of alles wel ging qua plaatsing.
De voorste carb is ook gemonteerd morgen eens kijken of we iets aan het interieur kunnen doen.
Dit was het voor vandaag tot de volgende update.

Gr
Dirk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan