Hoofdsponsor

Chevelle Prostreet [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi maatje,scharnieren he,maar laat ons dit niet hier bespreken om jouw topic niet te vervuilen.We blijven best ontopic hier.
Je doet het schitterend he man,dit doe ik jou niet na hoor en zeker niet qua decals want ken er geen bal van he.Maar wat en kleurennuance zeg dat je hier heb neergezet. Respect man;)
 
Eindelijk de naam (van mijzelf) zit er ook op en hij is afgelakt.
name.jpg
eerst naam ontwerpen en op schaal maken kan met elk tekenprogramma.
Daarna na verschillende proefdrukjes het geheel op transparant decalpapier geprint
name1.jpg
En zie hier het resultaat ik vind het geslaagd.
nu een spannend gedeelte aflaken schuren en weer aflaken 5 lagen lak.
lak1.jpg
lak2.jpg
lak3.jpg
lak4.jpg
lak5.jpg
De lak en het model heb ik opgewarmd het model in mijn spuitcabine/oven bij 50 graden en de spuitbus blankelak in warm water 30 graden.
Zo slaat de lak niet mat neer door tempratuur verschillen.
ik vind hem mooi glimmen zo.

En dan nu weer verder met de rest van de auto ik hou jullie op de hoogte.

Gr
Dirk
 
Zo maatje dat is het goede lettertype ook nog,schitterend werk man.
 
Formidastisch werk.

Ga je het binnenwerk met een penseel bijwerken? of ook spuiten.

Johan.
 
Jij doet dit wel goed hoor ben ik zeker van;)
 
Zo maatje dat is het goede lettertype ook nog,schitterend werk man.
Ik had eerst nog moeite om de juiste letter type te vinden Patje
Maar vond deze er ook wel bij passen.

Gr
Dirk
 
ja past er echt op hoor,althans vind ik he;)
 
mooi werk Dirk.
ziet er goed uit
 
.....De lak en het model heb ik opgewarmd het model in mijn spuitcabine/oven bij 50 graden en de spuitbus blankelak in warm water 30 graden.
Zo slaat de lak niet mat neer door tempratuur verschillen.

Kan je hier eens wat meer uitleg over geven? Dit is de eerste x dat ik dit hoor, en lijkt mij wel interessant..
Hoe lang je verwarmt enz...
En vervormt het model dan niet??
 
Ja dat is echt mooi gedaan zo. Mooi lettertype ook.
(Kan me nog herinneren dat ik zo eens mijn naam op mijn eendje (2CV4) had gezet.....)

Fred
 
Kan je hier eens wat meer uitleg over geven? Dit is de eerste x dat ik dit hoor, en lijkt mij wel interessant..
Hoe lang je verwarmt enz...
En vervormt het model dan niet??
Hoi Beyond
Ik kwam op het idee door een vriend die is auto spuiter van beroep en die vertelde mij dat als de lak en het materiaal warm is de glans dan goed uitkomt,
en ja in principe is een echte spuitcabine ook verwarmt.
Ik ben hier mee gaan expirimenteren ik wist dat styreen of plastic bij ongeveer 80 graden slap word dus heb ik veilige waarden genomen dus 50 graden voor het materiaal 5 minuten op deze tempratuur is genoeg voor een 1/25 auto grotere hebben mischien meer tijd nodig.
De spuitbus zet ik in warm water ongeveer 30 graden 50 graden is te hoog voor een spuitbus waarschuwing staat ook aan de zijkant de spuit bus om de 1a2 minuten schudden ikdoe dit zo'n 3 keer daarna droog ik de bus en kan het spuiten beginnen na spuiten de oven op 50 graden laten zodat de lak goed droog (dit is met een half uur droog).
Ik heb hier een oven die ik als spuitcabine gebruik een tweede handsje voor 20 euro gekocht werkt prima.
De meeste vrouwen worden niet blij als je de oven in de keuken gaat gebruiken :)
ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen.
Gr
Dirk
 
De methode werkt in ieder geval Dirk, de lak ziet er superstrak uit.
 
Aah dat verhaal ken ik ,,, ,, ik zou er zelf wel mee oppassen , ken iemand die dit ook heeft gedaan en zijn model is daarna kromgetrokken door de werking lak en plastick , raampjes konden er niet zo goed meer passend in , en bij het plaatsen over het chassy braken er weer stukjes lak af ...

ik denk dat ze in het de auto industrie doen om het koude ijzer een beetje warmer te maken zodat de verf die er toch wel dun op komt niet zo schrikt ... en de boel sneller droogt , ga je um nog nat naschuren ? dan wordt het helemaal een glimmer ...
 
Bij garage waar ik vroeger werkte zetten ze de spuitcabine op 20graden om te spuiten en 60graden om de lak te bakken.
Ikzelf spuit gewoon op kamertemperatuur en heb hier ook mooie resultaten mee.
Zo een oven is misschien wel handig om de verf iets sneller te laten drogen.
Neemt niet weg dat je hier een mooi resultaat hebt.
 
Hoi
Bedankt voor de tips enzo Ja Bubblegum het blijft wel oppassen beetje testen is het beste.
Van de week niet veel tijd gehad voor de Chevelle of het forum af en toe even gespiekt via mobiel internet morgen ga ik verder ik heb de slangen en
koppelingen binnen gekregen vandaag. zal morgen wat foto's plaatsen en ga dan ook het interieur afmaken.

Gr
Dirk
 
Ok toch de Chevelle nog een keer geschuurd en in de lak gezet resultaat is nu goed het lijkt net of ie nat is.
shiny3.jpg
shiny2.jpg
shiny1.jpg
En ook nog even een filmpje (geluid even zacht zetten is een beetje te hard opgenomen )
http://www.youtube.com/watch?v=tnlHuycGrE0
Ik ga nu het interieur doen.
Later meer

Gr
Dirk
 
Zier goed uit man !!!!!! een echter glimmer ,,,, en nou zeer voorzichtig afbouwen om krasjes uit te sluiten ....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan