Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw BMW Isetta 250 (1/16) [DONE]

Misschien eens foto posten van hoe het eruitziet?
 
Kan ik doen op dit moment ligt het deurtje er bij met de borstel geschilderd
Bedankt
Marc
 
na 3x gespoten in 3 lagen met de airbrush en 4 x geschilderd met een penseel komen er steeds donkere vlekken naar boven het is net of de verf te dun is maar deze is op de normale manier verdund en telkens na een tijdje drogen komen de naar boven , pas gespoten zie je er niks van
Ik ga de Isetta gewoon afmaken en een nieuw vel proberen te bemachtigen bij Revell en het deurtje helemaal opnieuw doen maar dan kan ik hem nu afwerken op de body is er ook 1 plaatsje waar het voorkomt maar ( sorry ) ik laat dat zo anders moet ik weer helemaal opnieuw beginnen en mijn vernis laag staat er al op
Hier een voorbeeld van die vlekken

attachment.jpg

Het is nu niet mijn eerste x dat ik brush he maar dit heb ik nog niet meegemaakt , verf kapot ? Zou kunnen he Oldieman heeft het onlangs ook nog meegemaakt nieuw flesje en verf was niet goed meer heeft wel een nieuw flesje gekregen
Ik ga nu een keertje proberen
Grt
Marc
 
komt goe Marc,geen kat die daaraan twijfelt ze..........................................
 
Marc, als je nu die slechte verflaag eerst eens zou vernissen, dan kunnen die donkere plekken niet meer doorkomen.
Na het drogen van die vernis kan je dan een nieuwe laag wit aanbrengen.
Is het proberen waard, niet?
 
Marc ik denk ook eerder in de richting van vervallen verf,wie weet is dat de reden.
 
Patje heb ik daarvoor reeds gedaan , wat ik daarstraks gedaan heb is gewoon zoveel mogelijk alles afgeplakt ( het rood gedeelte ) en de decal en nu onverdund gespoten en dat is nu wel ok het is nu te zien hoe het met vernis uit komt
Mannen bedankt voor het meedenken
Marc
 
Beste vrienden de BMW Isetta is af het is te zeggen buiten de enorme witte vlekken die ik nu heb is hij helemaal klaar deze witte stukken ga ik later wel opnieuw doen als ik de decals binnenkrijg van Revell maar dat maakt geen verandering hier
Hier zijn de beelden van het showbeest

attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


attachment.jpg


En wat is het verdict ??????
 
voor mij 1 woord Marc prachtig en mooie kleur keuze grt.
 
Wel Marc,eerlijk gezegt ik had nooit gedacht dat de resultaten met die motor ernaast zo leuk zouden zijn,erg mooi gemaakt makker ;)
 
marc,een topstuk makker,meedoen mee de keus dees maand zou ik zeggen.............................
 
Met de motor op de sokkel vind ik het wel heel goed geslaagd evengoed als de rest.Ik vind dat je weer een pracht resultaat hebt neergezet ondanks de tegenslag met de verf.Op naar de volgende.
Marc S
 
Dank u vrienden voor jullie reacties ik apprecieer het enorm
Marc
 
Coachke, ik vind hem heel mooi en het feit dat je de motor presenteert op een aparte sokkel vind ik origineel.
Tevens vind ik de valies heel mooi geschilderd.

Graag had ik toch enkele bemerkingen geplaatst in het geval je ooit zou overwegen deze mooie wagen in te zetten op wedstrijden.
Wat ik hier ga vermelden valt onder de categorie mieren ... je-weet-wel maar ik wil het toch even vermelden:
Kijk eens naar je derde foto, deze van het achterste van de Isetta.
Op deze foto is te zien dat je rood aan weerszijden van het kofferdeksel verschillend is van hoogte daar waar hij de sierlijst raakt. Rechts steekt zelfs nog wat rood boven de sierlijst uit.
Verder zou ik je aanraden om de lijnen van het kofferdeksel donker of zwart te maken zodat de scheiding tussen de panelen zich beter aftekent. Op die manier zal je ook de aandacht wat wegtrekken van het rood dat daar wat te hoog is.
Ook het motorpaneel rechts zou je zo mogen accentueren, is een blikvanger voor de rechterzijde.

Ik herhaal dat ik dit een heel mooie bouw vind maar wou je dit toch meegeven, misschien kan je er nog iets aan doen.
 
Erwin ik ga het eens bekijken motordeksel wat zou ik er moeten aandoen ? Dat is een los stuk dat er ten alle tijden uit kan genomen worden , het wit van het dak ward sowieso opnieuw gedaan van zodra ik de decals heb
De rest kan ik nog wel doen
Erwin bedankt voor het meekijken en beoordelen
Marc
 
Gewoon de randen van het paneel wat zwart maken met een stift of verf zodanig dat dit de rubberen dichting tussen de beide panelen voorstelt. Zelfde systeem als bij portieranden waar rubber rond zit.
Je kan eventueel de diepte van het ventilatierooster ook wat accentueren op die manier.
 
Mooi gered met het herspuiten, brengt toch steeds wat risico's mee. Ik kan Erwin volgen in zijn opmerking, zelf denk ik dat de laklaag strakker kan. Als je let op de weerkaatsing van het licht op de vierde foto zie je dat deze niet strak is. Maar dit polieren van modellen doe je normaal niet dacht ik. Persoonlijk vind ik dat jammer. Er kruipt veel werk in, maar het tilt je model op.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan