Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw BMW Isetta 250 (1/16) [DONE]

Bedankt staf ik vind dit zo een speciaal model nu de Messersmit nog he met zijn vliegtuig koepel in de jaren 60 hadden we een tankstation in Melsele , over het water zoals ze bij ons zeggen , ne Seca bestaat nu niet meer en ik kan me nog mooi herinneren dat er zo eentje kwam tanken , later kwam er dan iemand tanken met zo een BMW 700 met motor achteraan en de benzinetank vooraan en als we die zagen de pomp oprijden was het een gevecht om die man te helpen , dat was altijd hetzelfde " volle bak " zei hij telkens en gaf 200 frank en er ging steeds maar voor 180 frank in de rest was fooi , kun je wel geloven als jonge gast dat ge uw benen onder uw lijf liep om die man te helpen
taf dat waren reuze tijden alles mocht er was geen geweld het was net of de zon beter scheendan nu he
Marc
 
Die Isseta's waren natuurlijk ook al geen ingewikkelde machines dus het Revell model is het ook niet maar het is wel een heel leuk voeruigje aan het worden.
 
Mijn ouders kenden indertijd mensen die met zo een rode met wit dak reden, vader, moeder en 2 kinderen. Je vroeg je soms af hoe ze er in konden maar ja, zoals je zegt, vroeger kon dat allemaal he.
 
Wel ik hoor nu de prachtige verhalen errond thanks
Als nog iemand de story achter een Isetta heeft graag
Marc
 
Ziet er al heel goed uit.Ik zelf zie het ook graag blinkend maar dat is elk zijn keuze.
Marc S
 
Bedankt makker dat is juist ieder zijn ding he
Maar ik zit in de dikke sh.. mijn bouw loopt op het einde en ik kom nu te ondervinden dat ik de beide koplampjes er niet bij zitten , ge controleert dat allemaal wel maar deze moet ik over het hoofd gezien ik wilde ze juist in kleur zetten omdat alle andere aan het drogen zijn juist het motordeurtje en de koplampjes moest ik nog doen
Dikke pech he , heb al contact opgenomen met Revell Duitsland ben eens nieuwsgierig wat het gaat worden
 
Eureka ik heb ze toch nog gevonden ik had zeker al vier of vijf x in de doos gekeken en toch zaten ze daar verstopt tussen de openingsflap je zag ze bijna niet zitten er zat een kartonnen klepje van de doos voor
Stom van mij , maar ben toch blij nu kan ik verder he
Marc
 
heb daar ooit een ik dacht een matchbox van verkocht Marc en viel achterover van de prijs die ze hebben betaald.
later vertelde de verzamelaar dat zijn collega's hem uitlachte en zot verklaarde en na lang palaveren wilde die mannen het bod verdubbelen. waarop hij lachte.
het is zalig dat jij die wagens zo blinkend en strak krijgt amai grt.
 
Ziet er al uit als een toffe wagen.
Ik weet dat ik klein was en een achterbuurman er ook zo'n had. Maar of het een bmw was dat is niet in mijn geheugen gebleven. Wel de 2 kleuren, de 4 wielen, het ene zitbankje en de deur aan de voorkant. Maar als kinderen in de buurt trok hij veel bekijks en de ouderen konden flink over hem roddelen
 
man, ik ben nog niet eens klaar met mijn cockpit en jij bouwt bijna een volledige wagen... mooi werk, dat wel
 
Toch een kleine tegenslag wilde het wit opnieuw doen dat was ok , maar de op sommige plaatsen kwam er wat vernis los nog nooit meegemaakt dus onze vriend in een lekker badje van alcohol tot hij weer helemaal schoon was en nu opnieuw beginnen he
Marc
 
er moet ergens iets in de lucht hangen, bij mij de verf los, bij jou de vernis; volgens mij allemaal de schuld van de chinezen :laugh:

Eric
 
Beste vrienden misschien ( ? ) missen jullie me maar alles is ok hoor ik ben twee dagen geleden gaan helpen bij mijn dochter met haar grote kuis zoals ze dat in Antwerpen noemen ( lenteschoonmaak ) en er moet nog veel gebeuren hoor
Dus ik volg jullie wel en zal reageren als ik kan maar bouwen staat nu wel op een laag pitje eventjes maar
grt
Marc
 
Even het topic doorlopen en ik moet zeggen, ik ben verloren voor dit modelleke !
 
Schoon he maar is schaal1/16 wat goot voor mij maar toch gaat het tussen de andere voertuigen krijgt eenmooi zichtbaar plaatsje als hij af is
Marc
 
Op Rétromobile gemaakt, in de hoop dat je er iets mee kunt:

32833880425_67f9d7262a_b.jpg

32453045880_1710f86806_b.jpg


(Klik op het Youtube-logo en daarna op 'uitvergroten' om de video in hoge resolutie te zien)
 
Onlangs de animatiefilm "Cars 2" gezien.
Daar speelt een Isetta de rol van de slechte "Professor Zundapp", inclusief monocle en Duitse tongval.
De makers van die films moeten een enorme informatie hebben aan automateriaal.
 
Daar speelt een Isetta de rol van de slechte "Professor Zundapp", inclusief monocle en Duitse tongval.

Ik wil de betovering niet verbreken, maar Professor Zundapp was een Zundapp :laugh:
 
Tof , bedankt Roy , ondertussen is mijn Isettaatje zo goed als klaar behalve enorme tegenslag na het drogen van de witte verf komen iedere vlekken naar boven , hoe en waarom kan ik niet verklaren en ik kan het niet opnieuw doen omdat ik mijn decals al gekleefd heb en anders ben ik ze kwijt
Het is Vallejo verf wit , het is de eerste x dat ik zoiets tegenkom het enige wat ik kan doen is nieuwe decals bestellen en het deurtje opnieuw doen tot het goed is
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan