Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Battle of Britain 1/76 (1969) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het verhaal wordt beter en beter ;)
Voor je draden naar je toren te krijgen, ik zou eerder naar één van de hoeken gaan, daar is de toren steviger, en gaan de draden ook vaster kunnen bevestigd worden (tegen de windstoten..)
 
Hier komt stilaan meer en meer leven in, de sporen in het gras zien er goed uit.

Grtz Bart.
 
ziet er iedere keer weer wat beter uit ,
voor de paal met draden moet je wel wat opletten . een elektriciteitsnet heeft max 4 draden lags de weg met nog eens 3 draden extra voor de straatverlichting , waarvan er meestal vanaf de paal 2 draden als aftakking gaan naar een verbruiker.
Een telefoon net heeft bijna een onbeperkt aantal draden langs de weg , maar er gaan er steeds maar 2 naar een telefoon toestel.
maar jij bent de bouwer en alleen jij beslist uiteindelijk hoe je het wil maken.
vgr
Marc
 
ziet er iedere keer weer wat beter uit ,
voor de paal met draden moet je wel wat opletten . een elektriciteitsnet heeft max 4 draden lags de weg met nog eens 3 draden extra voor de straatverlichting , waarvan er meestal vanaf de paal 2 draden als aftakking gaan naar een verbruiker.
Een telefoon net heeft bijna een onbeperkt aantal draden langs de weg , maar er gaan er steeds maar 2 naar een telefoon toestel.
maar jij bent de bouwer en alleen jij beslist uiteindelijk hoe je het wil maken.
vgr
Marc

Marc dit is super, deze info was ik gisteren avond nog aan het zoeken. Het viel me op dat ik nu met 8 draden zat en vond dit dus zelf wat veel om allemaal naar de wachttoren te trekken. Dus met 4 draden door te trekken komen we ruimschoots toe, dan hebben we zogezegd verlichting en telefoon.
 
persoonlijk zou ik nog een straatlantaarn aan de toren bevestigen , daar kan je dan 2 draden naartoe brengen , en deze nog verder doortrekken naar een straatlantaren naast het vliegtuig. verder dan inderdaad nog 2 draadjes naar de toren voor telefoon.
in het echt zijn de telefoon draden ook een stuk minder dik dan de elektriciteit draden.
telefoon net en ele net zaten ook elk aan een kant van de paal

ik hoop dat ik het je nu niet te moeilijk maak
vgr
Marc
 
Dit blijft zo mooi om te volgen Tom. De sporen in het gras zijn inderdaad een mooie toevoeging.

Fred
 
WOW Tom,

Hele mooie details vooral op deze schaal en inderdaad de sporen in het gras geven net even dat extra.

Gr
Dirk
 
Heb uit de overschotjes nog een wiel toegevoegd, wat materiaal voor in een koffer.

De wacht heeft zijn bareel gekregen en een bankje om uit te rusten.

sized_DSC05956.jpg

sized_DSC05955.jpg

sized_DSC05957.jpg

sized_DSC05960.jpg

sized_DSC05961.jpg
 
Ik sta op wacht...., mooie toevoegingen die kisten, dat wiel. Een mooie foto van het totaal beeld. Dit blijft leuk om te volgen.

Grzt Bart.
 
Ben ook nog op zoek naar foto's van wegwijzers om de mijne te kunnen maken.
 
Dat is een mooi beeld van bovenaf :)
Maar door dit te zien zou ik je nog iets willen opmerken, namelijk dat het misschien mooier zou zijn mocht je nog wat bandensporen aanbrengen op je gras. Deze hoeven daarom niet zo diep te zijn. Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat de vrachtwagens en het vliegtuig nooit geen sporen zouden nalaten tijdens het verlaten van de betonnen ondergrond...
Verder mooie details ;)
 
Heel mooi dio aan het worden Tom.
Voordat ik het bericht van Beyond had gelezen dacht ik precies hetzelfde. Hele mooie sporen rechts op de foto en geen sporen van de andere wagens.
 
@ Beyond & Wim: inderdaad, alleen zit ik nog te denken hoe ik die sporen moet doen, ze mogen inderdaad niet dezelfde diepte krijgen (het is geen werf). Dus zoek ik naar een manier om gewoon de sporen in het gras te krijgen. (zo dat donkerder gras).

In tussentijd nog wat verder gedaan:

* xtra figuurtje aan de benzinevaten
* de voorbereiding voor de stroomdraden naar de wachttoren
* de verwering van de zeilen over de vaten en de stockage

sized_DSC05963.jpg

sized_DSC05964.jpg

sized_DSC05962.jpg

sized_DSC05965.jpg
 
Prachtig dio Tom.
Op deze schaal is het zeker geen sinecure om zoiets te verwezenlijken.

Zo te zien heb je blijkbaar geen enkel detail over het hoofd gezien.


Klasse!!



Droop
 
ziet er prachtig uit vooral die kleine details doen het.
misschien kan je met een snor trimmer het gras wat inkorten om platgereden gras na te bootsen, ( probeer het zeker eerst op een overschotje , )

succes met je verdere afwerking
 
ziet er prachtig uit vooral die kleine details doen het.
misschien kan je met een snor trimmer het gras wat inkorten om platgereden gras na te bootsen, ( probeer het zeker eerst op een overschotje , )

succes met je verdere afwerking

Heeeeeeeeeeeeeeeeey lol, da's inderdaad een manier die zou kunnen lukken. Hehe kga morgen eens proberen het gras te trimmen. Nu verklaard mn vrouw me volledig zot.
 
Ho, ho. Platgereden gras is plat en niet afgesneden. Kun je het niet platbuigen en vast lijmen? Ken het materiaal niet dus een gok. Of met een fohn wat verwarmen en plat drukken?
 
Hmm da's ook weer waar natuurlijk. Kan natuurlijk altijd proberen een fijne lijn velpon te spuiten en dan inderdaad platdrukken ofzo, de velpon droogt toch doorzichtig uit. Eventuul wat bijkleuren met een donkere tint groen achteraf.
 
Platgetreden gras heeft een andere reflectie dan rechtopstaand gras. Volgens mij is dat inderdaad donkerder. Even morgenvroeg met de fiets over het gras rijden! Hi, hi!
 
Misschien gewoon een andere tint geven met verf, daardoor zullen de grassprietjes ook gaan platliggen. Ik doe dit ook altijd bij mijn dio's. Het werkt prima.

Grtz Bart.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan