Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Battle of Britain 1/76 (1969) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi hoor, die banden sporen in het gras zoals Beyond zegt zou ik toch ook doen. Misschien ook de draden aan de telefoon palen?

Grtz Bart.
 
Die draden komen er nog, eerst moesten de palen echt goed vastzitten. Die bandensporen moet ik toch eens goed over nadenken hoe we dat zouden aanpakken.

Der is nog zoveel te doen eigenlijk. De bomen moeten nog beter worden afgewerkt, de bren carrier moet nog zn bemanning krijgen. Der liggen nog een aantal figuurtjes klaar die erop moeten. Dan is er nog allerhande randmateriaal, zoals dekens, olievaten, tassen, wapens, enz...

We zijn bijlange nog niet klaar :D
 
Wordt al zeker heel mooi Tom.
En inmiddels ben ik er al achter dat het in deze schaal best een gepruts kan zijn om het netjes te krijgen.
 
Mooi dio. Helemaal niet statisch, maar integendeel zeer levendig. Vind ik super.

Grtz,
Joost
 
Gefeliciteerd met dit prachtige diorama !!! ,vol met details , een levendige boel .
 
ik vind hem nu al boeiend om naar te kijken , ben dus zeker benieuwd naar je verdere afwerking.

vgr
Marc
 
Oei oei oei,

Dit is een plaatje van een dio knap hoor zeker op deze schaal petje af.

Gr
Dirk
 
Ondertussen nog wat verder zitten priegelen wat is gekomen tot een kleine update natuurlijk.

* We hebben een hekje geplaatst aan het begin van de kasseiweg.
* De bren carrier is al voor een stuk opgevuld met 2 opgerolde dekens en jerrycans.
* De benzinevaten zijn voorzien van een zeil (een begin)
* De stockage is tevens voorzien van een zeil (ook een begin)

sized_DSC05934.jpg

sized_DSC05935.jpg

sized_DSC05936.jpg

sized_DSC05937.jpg
 
Word steeds mooier en mooier Tom.
 
weer knap gedaan tom het word steets mooier 8)
 
Vind het een mooi plaatje. Alleen die dekzeilen vallen me wat tegen. Volgens mij zijn dat toch canvaszeilen in het echt? Mischien heeft iemand anders een oplossing hiervoor. Ik helaas niet. Zou het zelf proberen met alu-folie, goed vorm te geven of loodfolie.
Maar ja, mooi stukje werk.
 
Ik zou een velletje papieren zakdoek nemen en dan schilderen in een groen/bruine tint (watervaste verf), goed laten drogen en dan in een bokaal met behanglijm. En dan nat op de items aanbrengen. Goed laten uitharden en dan verweren.
Ik heb deze truc toegepast op "Contact on the other side of the bridge", alle stoffen op deze dio zijn zo gemaakt.;)
 
Vind het een mooi plaatje. Alleen die dekzeilen vallen me wat tegen. Volgens mij zijn dat toch canvaszeilen in het echt? Mischien heeft iemand anders een oplossing hiervoor. Ik helaas niet. Zou het zelf proberen met alu-folie, goed vorm te geven of loodfolie.
Maar ja, mooi stukje werk.

De dekzeilen zijn nog maar het begin, ze zijn gemaakt van een paper tissue gedrenkt in verdunde houtlijm. Na uitharding kregen ze alvast een eerste kleurtje. Zie update. Tevens is er nog een fietser toegevoegd.

sized_DSC05938.jpg

sized_DSC05939.jpg

sized_DSC05940.jpg

sized_DSC05941.jpg
 
Mooi Tom.
Alleen ben je de spaken van de fiets vergeten.:):
 
Die fietser heb ik hier ook liggen, en ik heb mij al :@ geërgerd aan al die flash die er rond zit...
Die van jouw heeft er ook, maar iets minder dan die van mij (is ook al zo'n 30 jaar oud...)

De rest ziet er meer dan behoorlijk uit ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan