Hoofdsponsor

Forum Groepsbouw Battle of Britain 1/76 (1969) [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi Tom.
Alleen ben je de spaken van de fiets vergeten.:):

Die spaken zijn er hoor, hij fietst alleen zoooo snel dat je ze niet ziet :D

@ Beyond, ik heb met een aansteker het meeste van de flash verwijderd. Het zijn inderdaad krengen om netjes te krijgen.

@ Lightning strikes, de verwering moet nog volgen.
 
Nogmaals bedankt voor alle positieve commentaren makkers. Ondertussen doen we lustig verder aan ons dio'ke en komen we tot nog een paar updates.

Wat me telkens opvalt in deze schaal is dat na het nemen van de foto's (macrostand) je fouten ziet en denkt van hmm... die gaan we toch maar eerst wegwerken. Als je dan gaat zien dan vallen ze eigenlijk zo goed als niet meer op. Hier en daar zit ik met hardnekkige naden op de figuurtjes, maar eigenlijk vallen ze heel goed mee als ze dan bewerkt zijn.

Krijg meer en meer de indruk dat dit dio er een zal zijn wat je in't echt moet zien en wat niet met foto's tot z'n recht zal komen. Dus bij deze de eerst volgende bijeenkomst waar ik kan bijzijn breng ik hem zeker mee. En dan nu de updates:

* Officiers die staan te praten
* Piloot die het van opzij bekijkt
* De wacht staat voor z'n hok
* De bren carrier heeft zn bestuurder gekregen

sized_DSC05942.jpg

sized_DSC05943.jpg

sized_DSC05944.jpg

sized_DSC05945.jpg

sized_DSC05946.jpg

Momenteel zijn we bezig aan de brandstofslang die loopt van de tanker over de arm van een figuurtje naar het figuurte wat op de vleugel het vliegtuig bijtankt. Het is alleen een pain in the a.... om de realistische golving van de zwaarte erin te krijgen.
 
Tom,

Prachtig wat je hier maakt, mooi om te zien, succes verder tom, ik probeer het bij te houden.;)
 
Die figuren zijn inderdaad een vervloeking waard, ik heb er hier honderden van liggen :tongue:
Maar je schilderkwaliteit maakt veel goed ;)

En inderdaad, 1/72 is niet direct een schaal die mooi uitkomt met macro foto's. En zoals met alle modellen, het is altijd mooier om het in het echt te zien....
 
Terug een mooie update, inderdaad Tom je moet een dio altijd in zijn geheel zien met je eigen ogen. Ik wil hem zeker eens aanschouwen.

Grtz Bart.
 
He guys, ik ben erg benieuwd naar wat het probleem is met die figuurtjes. De gietnaden weg te krijgen? Ik wil wel eens mijn kunsten er op bot vieren als iemand mij er 1 of 2 stuurt. No promises maar je weet maar nooit. T'is maar een idee hoor.
 
He guys, ik ben erg benieuwd naar wat het probleem is met die figuurtjes. De gietnaden weg te krijgen? ...

Het probleem is eigenlijk dat het plastiek waaruit ze gemaakt zijn te zacht is, waardoor het moeilijk is om dit af te schuren/snijden...
 
Ik heb eens nagedacht over die figuurtjes. In een laboratorium van een kunststofbedrijf was iemand bezig met het ontwikkelen van een nieuw kunststofsoort bestaande uit zeer korte ketens. Om de brekingsindex te meten deed hij een druppeltje van de oplossing in een brixmeter bestaande uit 2 prisma's waartussen het druppeltje werd aangebracht, klem erop en meten. Na de meting wou hij de prisma's schoonmaken maar deze kwamen niet meer van elkaar. De cyaanacrylaat snellijm was geboren. Smeer eens de naden in met ca lijm, laat drogen en snijd weg met een scalpel. Vlgens mij moet dat lukken. Is dus hard plastic op zacht plastic. Ik noem deze methode, hi hi: de lightning methode (als hij werkt). Probeer eens!
 
Dat lijkt mij het proberen eens waard... Bedankt voor het meedenken Lightning ;)
 
Weer goed op dreef Tom, dergelijke figuren kan je echter met de vlijmscherpe punt van je mes 'wegscheren', dus niet snijden maar zachtjes over krabben. Je zal zien dat je met een stukje fijn schuurpapier gekleefd op een tandenstokertje tevens in de rondingen de flash kan weghalen. Er steekt wel wat tijd in...
Soit, dit is een erg leuk topic met mooie resultaten tot zover !
 
Dat ziet er heel mooi uit Tom wat je hier aan het maken bent.
 
Merci mannen, het is iets wat stillaan groeit. Had niet echt een plan voor ogen hoe het diorama er zou uitzien. Laat me gewoon leiden door ingevingen, foto's die ik vind en natuurlijk stukken uit de film. Gemakkelijk dat de hele film op youtube staat in stukjes ;)
 
Kzit nog met een vraagje mannen. Ben op zoek naar een goed kitje voor een Britse AA gun (bofo) + figuurtjes in schaal 1/72 natuurlijk.
 
Heb je het nog geprobeerd met de acrylaat lijm. Heb alleen nog een paar figuurtjes ergens van US vliegtuig personeel. Had ik gekocht voor een P38 Lightning dio.
 
@ Lightning Strikes: momenteel nog niet getracht jouw oplossing toe te passen op de figuurtjes.

Nog wat verdere uitbreiding gedaan aan het dio.

* De slang van de tankwagen naar het figuurtje op de vleugel.
* De voorbereiding voor de stroomdraden aan de masten. (hier nog alleen zien hoe ik ze ga bevestigen aan de wachttoren en het wachthok)
* De sporen in het grasveld (met dank voor deze tips).

sized_DSC05948.jpg

sized_DSC05947.jpg

sized_DSC05952.jpg


sized_DSC05949.jpg

sized_DSC05951.jpg


sized_DSC05950.jpg
 
yep sluit ik me bij aan , mooie en vele details !!
 
Ik wil er zoveel mogelijk leven in krijgen. Zoek me te pletter naar allerhande zaken om dit zo te krijgen. Gelukkig is deze wedstrijd over 10 maanden :D
 
Tom, prachtig om te zien wat je aan het maken bent.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan