Hoofdsponsor

Anders / onbekend AT-ST op stoom [wip]

Die schijnwerper is idd een prachtexemplaar en hij werkt met een externe tank... shame on me... dat had ik eigenlijk moeten weten dat ook bestond... ff niet aan gedacht! :08:

Enne, verder... dat begint er geweldig uit te zien, zelf zal ik nooit zoiets bouwen maar ik kan er wel van genieten! :D
 
Prachtige vorderingen Tomas. Ondanks je weinige tijd een schitterende voortzetting van de figuur.
Mooi uitgewerkt en uitgedacht.

Mark
 
Dit is fantastisch.
Mensen zoals jij zijn nodig om anderen hun horizon te verleggen.
Modelbouw²
 
Nogmaals vielen dank allen.

Deze week begonnen met de schilderwerken, deels omdat het vat inspiratie leeg begon te raken en deels omdat ik geen lol meer had in het bouwen. Als kleurtjes heb ik gekozen voor zwart, koper, messing, rood, groen, staal en een mengeling van dit alles. Aangezien ik in de living niet mag luchtborstelen werd deze kip met penseel bewerkt. Hier en daar nog wat schoonheidsfoutjes maar deze ga ik proberen te verstoppen tijdens het verweren.

De kop is er af
attachment.jpg

Ik ben nu éénmaal een billenman
attachment.jpg

Het buikje, een poging om gelakt mahoniehout na te bootsen.
attachment.jpg

De kop en de poten samengevoegd, gastank er op, schoorsteen er op, wat leidingen, ...
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De lampen zijn nog onderweg, die liggen momenteel te wachten op hun glaasjes. En dan, verweren! :D
 
Hi Tomas,
dat ziet er goed uit voor hand schilderwerk hoor... Dat doe ik je niet na..
Met een mooie wash gaat dat helemaal goed komen hoor...
 
Ja man... telkens ik zoiets zie moet ik altijd aan Jules Verne denken en aan "modern times" van Charlie Chaplin... veel staal en koper, klinknagels en raders en wielen en vooral: allemaal heel zwaar en plomp!
Hoe hoog is dit geval eigenlijk, mss iets bijzetten zodat we de reële grootte kunnen inschatten?
 
Ziet er prachtig uit Tomas.
Goede kleuren combo. Ben benieuwd wat dit gaat geven na verwering.

Mark
 
sdfkkjskng :wow: sdfkkjskng Dat is gaaf geschilderd tot zo ver.

Fred
 
Schitterend werk. Doe me een beetje denken aan Wild Wild West met Will Smith van enkele jaren geleden.
 
Ik vind het al geslaagd hoor.
 
Bedankt, merci, thanks, gracias, danke,... ^^

Gisteravond had ik er al een rondje zwart sap opzitten die als basis moest dienen voor het verder verweren. Bij staal kun je al gauw aan de slag met roestkleurtjes maar bij koper past dit niet echt natuurlijk. Welke kleuren dan wel?


Euh.....
attachment.jpg

Beetje fel misschien maar na droging valt het goed mee.

Gemaakt van oliepastelkrijt en white spirit
attachment.jpg

Na droging
attachment.jpg

Nadien nog een rondje met groen, van dezelfde pastelkrijtjes. De lampen gemonteerd en nu heel voorzichtig behandelen. Ding is al vier keer uit m'n handen gevallen :ph34r: Daarom dat stukje styreen onder de poten, hij is een beetje zwaar aan de voorkant. Of misschien omdat ik een stuk van zijn tenen heb weg gesneden :8

attachment.jpg

attachment.jpg

De kip staat nu te rusten en morgen ga ik er nog eens met frisse ogen overheen om het teveel weg te nemen. Het komt nog wat "te" over.

En speciaal voor Walter, zo groot dus ;) :
attachment.jpg
 
No comment... sheer enjoyment
Knappe dingen Tomas. Laat het vervolg maar komen.

Mark
 
Fantastisch Tomas :laugh: inspirerende modelbouw man :8

misschien zou je met de kleur die je voor de tank en de lichten hebt gebruikt
het rode koper voorzichtig iets kunnen hooglichten.
Lijkt me dat de koperkleur dan iets meer "metalig" wordt ?

mech greetzz :)
Peter
 
Mark, komt er aan.

Mark II, ik vind dat groen niet mooi :laugh:

Peter, ik ben bang dat het ga verprutsen dan. Ik wacht nog even af tot ik hem eens goed in het daglicht kan bekijken.

Gisteravond wou ik dus nog even verder met het verminderen van de verwering, ik pak m'n spullen, zet alles op tafel en krijg dan dit in het vizier
attachment.jpg

Blijkt dat madam tijdens het poetsen mijn kippeke heeft laten vallen. 2 keer !!! Ik heb geprobeerd om het terug in vorm te plooien maar jammer genoeg was de schade te erg. Gelukkig had ik mijn andere schouwgarnituren nog liggen.

attachment.jpg

Rondje verf en pigmenten later, alsook nog wat blauw weggenomen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Jammer van die kachelpijp, maar knappe herstelling en betere verwering.
Hopelijk geen echtscheiding op komst ;):P:P:laugh::laugh:
Blijf met grote nieuwsgierigheid volgen.

Mark
 
Verwering ziet er zeker heel mooi uit.
En zeker jammer van die kachelpijp, die eerdere was net iets mooier (maar dat is persoonlijke smaak).
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan