Hoofdsponsor

Anders / onbekend AT-ST op stoom [wip]

Tomas zei:
Wat begon als een even vlug tussendoortje begint nu toch wel grote proporties aan te nemen. De ideeën blijven komen, de uitvoering uitgebreider.
Hihi, dat kun je wel zeggen, mooi om te zien. En goed gelukt allemaal, wat je laat zien ziet er erg netjes uit. Moet machtig zijn om zo'n ideeën te hebben én dat dat dan ook lukt allemaal.

Bij je schoorsteen-quiz zou ik ook antwoord 2 kiezen.
En dat figuurtje ziet er veelbelovend uit. Doen zou ik zeggen!
 
Nice..... Steampunk heeft een magnifieke sfeer en die komt hier goed naar voor... Al een idee van kleurschema ?

G.
 
Nu pas gezien en helemaal doorgelezen. Ziet er een leuk ding uit.
Goed idee om die kopspelden te gebruiken, die geven toch altijd dat beetje extra...
Persoonlijk vind ik schoorsteen 3 er het beste bij horen.
Knappe vorderingen met het pijpenwerk en de gasketel en bijbehorende leidingen.
Figuurtje gaat helemaal in het thema thuis horen, ben dan ook benieuwd naar de kleurtjes...

Mark
 
Thanx Eugene, Geert en Mark :)

Kleurtjes ben ik nog uit, eerst maar eens proberen om de bouw tot een goed einde te brengen. Ik moet nog lampen scratchen, een bewegingsmechanisme voor de poten bedenken, de tandwielen deftig in het geheel verwerken,.... pfffffff waar ben ik aan begonnen? :laugh:
 
Dat Steampunk is echt een pracht onderdeel van en voor modelbouw.
Hier kan je je fantasie helemaal in kwijt.
Volg dit met heel veel plezier.
 
Gaaf Tomas !! ga zo door.. erg leuk om deze StoomPunker te volgen bravo_zpse8aefded.gif

Dit soort bouw leent zich misschien ook voor wat experimentjes met 2k putty ?
Kun je erg leuk allerlei details mee maken...

have fun :D
 
Tomas, KOPER KOPER KOPER... euh, als je het nog niet doorhad KOPER kleur :) en andere metaal kleuren.. en goud en metaalgroen.... of juist het tegenovergestelde, veel houtkleuren...

En de verwering.. losgaan met roest, knicks and dents, kleurvariaties in het metaal... zaaalig..

Ik ben razend benieuwd :)
 
Thanx mannen, op de moment gaat het wat trager nu de vakantie voorbij is.

Peter, werken met putty was ook al in mij opgekomen. Ik zou namelijk heel graag wat meer aankleding van de pantserplaten willen. Ik denk dan aan die fantastische ornamenten die je in films zo vaak ziet voorbij komen.

Geert, koper komt er zowiezo op, en messing. Misschien wat donkerrood mahonie, of eens gek doen en van dat "flying scotsman" groen :P
 
Schitterend om te volgen dit project.
Schoorsteen 2 heeft inderdaad ook mijn voorkeur, al was het alleen maar omdat deze sterk lijkt op de schoorsteen van een Mississippi-raderboot :).
 
ik dacht dat dit een star wars projectje ging worden , maar niet dus , een eigen ontwerp ,, zeer mooi ben benieuwd verder .
 
Bedankt mannen, doet deugd om te lezen dat het werk gesmaakt word :$

Nu, ik zat nog met twee open plekken waar aan gewerkt moest worden. Die grote schijven aan de zijkant... kunnen dienen als aandrijving voor de poten, of misschien nog wat schieterkes voorzien,.... nee, een paar lekker ouderwetse carbuurlampen erop!

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb nog wat werk aan de binnenkant van de lampen, en nog wat versieringskes aan de buitenkant.

Over versieringskes gesproken, het gat van deze kip is ook wat aangekleed.

attachment.jpg

En de ornamentjes op de poten zijn verandert

attachment.jpg
 
Die ornamentjes gaan het verschil maken als het straks geschilderd is. Meer!
 
Thanx mannen :)

Vandaag nog een beetje kunnen verder doen aan de lampen. Leidingen gelegd voor de gastoevoer, gasverdelertje gemaakt, versieringske aangebracht.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Heerlijk project om te volgen, me like :)
 
Echt heel leuk project, ben benieuwd als die in zijn verf jasje zit.

Fred
 
Walter, ik ben me wel degelijk bewust van het carbuurpotje, en wou eigenlijk eerst dat model lamp maken. Ik heb zelfs meerdere proeflampen gemaakt om te kijken wat het beste effect zou geven. Uiteindelijk toch maar niet gedaan omdat ik dit juweeltje tegenkwam:

1913_Ford_Model_T_Speedster_searchlight.jpg

Een zoeklicht op een Ford T, deze brand ook op carbuurgas/acyteleen maar dan uit een iets groter keteltje :laugh: Let ook even op het darmpje onderaan de lamp, daarom dat ik leidingen aan mijn lichten heb geplooid.
 
Je merkt echt wel dat de vakantie voorbij is. Druk,druk,druk op het werk. 's Avonds nog even bezig met het gezin en dan blijft modelbouwtijd beperkt natuurlijk. Elke dag een uurtje frutselen heeft volgende vorderingen opgeleverd.

Ik had al gesproken dat ik nog een aandrijving wou maken voor de poten. Na wat denken, iets proberen en dan toch maar niet, opnieuw denken, proberen en dan toch maar niet ben ik op het volgende uitgekomen. Men neme een oud kettingkje dat je ooit eens van een oude vlam hebt gekregen, plaatst het in een paar zelfgemaakte ogen en gaten en viola, deze gekke kip wordt aangedreven door middel van een kettingsysteem.

attachment.jpg

Ook achteraan de poten word de manier van voortbewegen een beetje geholpen

attachment.jpg

Op één van de pruts- en knutselavondjes deze week heb ik ook een poging gedaan om wat meer ornametjes en versieringskes aan te brengen. Kopbreker bij deze was het toegangsluik voor het menneke dat hier nog bij moet komen. Ik had eerst het idee om een luik van een tank te gebruiken maar die paste niet echt bij het totaalplaatje. Dus...weer aan de slag met styreen en horloge onderdeeltjes.

attachment.jpg

attachment.jpg

En op de poten iets met koperdraad en plastiek

attachment.jpg

Hopelijk kan ik weekend wat meer tijd vrijmaken en kan er eindelijk begonnen worden met kleurtjes.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan