Hoofdsponsor

1/35 ACV Dorchester

Onze deelneming Voor jullie verlies.
 
Bedankt voor de blijken van medeleven maar we hadden ons er aan verwacht. 88 jaar, dement en ze woog nog 38 kg, kon onmogelijk nog goed komen.

Maar het leven gaat verder en deze namiddag nodigde de koude winterzon mij uit om enkele buitenfoto's te nemen van de Dorchester.
Het enige wat er sedertdien gebeurd is, is het plaatsen van de verduisterkappen voor de koplampen en het plaatsen van 2 kleine glaasjes over de kleine lichtjes vooraan. Deze glaasjes zijn meegeleverd in de kit en van hoge kwaliteit.
Er zijn ook rode achterlichten voorzien maar raar genoeg word er nergens melding gemaakt waar deze moeten komen en ook de weinige foto's in mijn bezit bieden geen uitsluitsel. Zal ze maar houden om misschien later te gebruiken bij mijn Matador truck.

De Dorchester is dus nog niet afgewerkt, er dienen nog enkele kleine dingen geplaatst te worden.

Voor de gelegenheid nog eens de zandbak boven gehaald, hij heeft tenslotte toch in de woestijn rond gereden.

Buiten 1.jpg

Buiten 2.jpg

Buiten 3.jpg

Hier zit nog een foutje in de verduisteringskap. Dit werd veroorzaakt bij het wegsnijden van de resin sprue, te vergelijken met wat Steven meemaakt met de wielen van zijn helikopter.

Buiten 4.jpg

Buiten 5.jpg

Buiten 6.jpg

Buiten 7.jpg

Zoals we dikwijls zeggen: hij ziet er in daglicht beter uit dan op de binnen genomen foto's.

Wordt eerstdaags afgewerkt.
 
Erwin sterkte in deze droeve dagen hopelijk heeft de mens niet afgezien , we zitten hier ook met een sterfgeval mijn kozijn 82 j nooit ziek geweest op drie dagen overleden , zaterdag was het de begrafenis
Marc
 
ziet er al een toffe kampeer wagen uit, wel jammer dat de luifel niet doorloopt boven de deur.
Veel luxe hadden ze toen toch niet, zelfs de bevelhebbers niet.
 
Slechte tijden voor de modelbouw.
Nacht van dinsdag op woensdag mijn schoonmoeder (88j) overleden en gisteren op de koop toe de 2 resin voorwielen van de Dorchester gebroken bij het monteren.
Denk dat ik de truck effe in de ijskast ga steken tot ik gevonden heb hoe de wielen te herstellen.
Jammer, zo dicht bij de eindafwerking.
Erwin, innige deelneming met het overlijden van uw schoonmoeder. Willy.
 
ziet er al een toffe kampeer wagen uit, wel jammer dat de luifel niet doorloopt boven de deur.
Veel luxe hadden ze toen toch niet, zelfs de bevelhebbers niet.
Naar maatstaven tijdens de oorlog en in vergelijking met andere voertuigen bleek dit wel redelijk comfortabel te zijn. Zijn naam “Dorchester“ werd hem hierom gegeven .
Dorchester meubels behoren tot de beste in Engeland en in Londen is er ook een Dorchester hotel waar grote luxe heerst en een grote collectie van deze meubels staan.
Na de val van Tobrouk veroverde het Afrika Korps enkele van deze voertuigen en Rommel was er als de kippen bij om één van deze Dorchesters zo spoedig mogelijk in dienst te nemen.
 
Mooie setting en blijf het geslaagd vinden.
Dat zo'n voertuigen gemaakt werden vind ik al speciaal en leer steeds bij.
 
Het zit er op, ik beschouw deze Dorchester als afgewerkt.
Het was weer geen weer om buiten foto's te nemen en dus maar binnen genomen.

Fin 1.jpg

Fin 2.jpg

Fin 3.jpg

Fin 4.jpg

Fin 5.jpg

Fin 6.jpg

Fin 7.jpg

Zo, dit was het, deze jongen verdwijnt in de kast tot er in 2022 eens een beurs is.
 
Leuk hondenhok geworden met dat camouflage schema.
 
Wederom mooie foto's van ferm gemaakt voertuig.
 
Proficiat met het model. De camo past er goed bij.
 
Bedankt iedereen voor de interesse. Misschien ooit nog eens een CMP truck in dezelfde kleuren.
 
Aparte kleuren.
Maar heel mooi geworden.
 
Erwin, het is gelukkig helemaal goedgekomen met het verfschema. Alleen de reparatie van het linker voorwiel lijkt me nog niet optimaal, de dop zit wat uit het midden
 
Erwin, het is gelukkig helemaal goedgekomen met het verfschema. Alleen de reparatie van het linker voorwiel lijkt me nog niet optimaal, de dop zit wat uit het midden
Dank U Steven en ja, je hebt gelijk, maar dit was het beste wat er te bereiken viel na de noodlottige breuk.
Heb gezocht om een nieuwe set wielen te kopen maar de aankoopprijs + verzendkosten zouden hoger zijn dan hetgeen deze kit mij gekost heeft en daarom heb ik afgehaakt.
Eén troost, mijn modellen gaan toch niet in competitie en als ik ze ooit presenteer op een stand van mijn club dan kan ik de truck nog altijd tonen van de andere zijde.
 
Erg mooi geworden, en ik kijk al uit naar die "misschien ooit" CMP truck :winking:
 
Hey,

Toch weer een mooi model geworden he.....
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan