Hoofdsponsor

1/35 ACV Dorchester

Michel, de loshangende tape was enkel op plaatsen waar deze overlapt.

Ondertussen de Slate 34 ook gespoten.

Slate 1.jpg

Slate 2.jpg

Morgen begint het afpellen van de tape, één voor één, en telkens kijken of er geen PE of resin stukjes meekomen want dat moet dan onmiddellijk hersteld worden.
 
Het spuiten met het Silver Grey verliep zonder problemen maar de foto's vallen wat te bleek uit.

Bekijk bijlage 423961

Bekijk bijlage 423962

Het Silver Grey lijkt hier te grijs, in werkelijkheid heeft het een iets groenere tint.
Daarom ook eens een foto op een andere locatie.

Bekijk bijlage 423963

Er moet nog 1 kleur op waar ik mij aan erger.
De laatste kleur wordt omschreven als Slate N° 34 en op het kleurenschema staat dit geprint als een soort blauw met een mauve tint.
Maar die blauwe kleur steekt niet in mijn verfset. Kan het zijn dat er toch nog andere kleuren gebruikt werden dan die in mijn set?
Dus over naar helper en effe googelen om vast te stellen dat andere merken ook spreken van 34 Slate of BSC 34.

Nu steekt er in mijn verfset WEL een BSC 34 met als Vallejo nr 71.012 en benaming Dark Green. Dat Dark Green lijkt een mengsel van groen, bruin en grijs. Ik zal mij dus aan die referentie houden en hopen dat het goed komt.
Erwin, die kleuren zullen in de woestijn door de hitte en het stuiven van het zand wel vlug verweerd geweest zijn , ik zou mij daar dus niet te veel zorgen over maken wat die tinten exact waren. Willy.
 
Ben ook benieuwd naar vervolg
 
Vandaag de Dorchester ontdaan van zijn plakwerk en ben redelijk tevreden met het resultaat.
Positief: er is geen enkel boutje of stukje PE losgekomen.
Negatief: wat te herstellen overspray maar jammer genoeg zijn er aan de achterzijde stukken verf meegekomen, tot de grondverf toe.
Reden? weet het niet, misschien niet genoeg ontvet op die plaatsen. Hoop juist dat het herstelbaar zal zijn zonder de ganse truck te moeten herschilderen.

Tape off 1.jpg

Tape off 2.jpg

Tape off 3.jpg

Eens nachtje over slapen / wakker liggen hoe ik het ga oplossen.
 
jammer van de verf problemen, hopelijk is het oplosbaar zonder heeeeel veeeel werk
 
Jammer dat de verf is losgekomen en ben bang dat dit niet onzichtbaar is te repareren maar hoop het wel voor je.
 
Erwin wat ik regelmatig doe bij zulke voorvalletjes is gewoon met penseel bij schilderen en daarna het geheel overspuiten met matte of blinkende vernis en dan zie je er bijna niks van
 
Spijtig voorval. Ik vrees dat het gestript moet worden.

De lijnen zijn ook niet strak. Zoals ik al eerder schreef was de tape niet overal aangedrukt.
Ik zou beginnen met een dun stuk tape (1 mm ofzo). Dit is gemakkelijker aan te drukken met de rivetten en dan bredere ertegenaan.
 
Laatst bewerkt:
Dat is inderdaad jammer, het zag er nochtans wel goed uit.

Vandaag heb ik eigenlijk ook iets dergelijks tegen gekomen, en ook met Model Air van Vallejo... al weet ik dat ik het niet lang genoeg laten drogen heb en dat het nog "zacht" aanvoelde (maar ik heb de indruk dat Vallejo nooit echt hard wordt).
 
Heb dit 1 maal voor gehad maar was met schilders tape( veel te straf).
Sinds ik de roze gebruik niet meer voor gehad.
Wat bij slissen en terug afplakken en bij spuiten.
Als dit de Counter schema is vind ik het wel mooie patronen.
 
Dju, spijtig van de verfproblemen want dat ziet er hier wel goed uit...
Het komt wel goed, lichte retouches moeten we allemaal doen, zelfs de 'groten' onder ons... ;) (zij in de boekskes he)
 
De verf is hersteld, ben redelijk tevreden.

Repair 1.jpg

Repair 2.jpg

De beide stores werden geschilderd maar moeten nog een andere kleur krijgen. Ook de wielen werden ondertussen geschilderd.
Deze avond de laatste stukjes PE aangebracht. Deze waren opzettelijk weggelaten uit vrees dat ze bij het aftapen gingen loskomen.
De truck heeft een laag Klir gekregen en morgen gaan er de laatste stukken op.
 
Dorchester beetje bijgewerkt.
De decals zijn van superieure kwaliteit, heel dun en komen vlug los van de drager. Er wel voor zorgen dat ze direct op de goede plaats liggen want verschuiven is nadien heel moeilijk, zelfs met gebruik van sol.

Nadien al beetje verweerd met MIG washes.

Decals 1.jpg

Decals 2.jpg

Decals 3.jpg

Deze avond nog in de matte vernis, morgen gaan er de wielen op.
 
Begint er knap uit te zien.
Morgens een boke met spek voor ge aan het stuurwiel gaat draaien vermoed ik.
Woest ding eigenlijk
 
Dat ziet er mooi uit, het is ook een leuk camouflage schema dat je hebt gekozen.
 
Het camouflage patroon maak het voertuig wel een stuk aantrekkelijker om te zien.
 
Slechte tijden voor de modelbouw.
Nacht van dinsdag op woensdag mijn schoonmoeder (88j) overleden en gisteren op de koop toe de 2 resin voorwielen van de Dorchester gebroken bij het monteren.
Denk dat ik de truck effe in de ijskast ga steken tot ik gevonden heb hoe de wielen te herstellen.
Jammer, zo dicht bij de eindafwerking.
 
mijn deelneming Erwin, afscheid nemen komt altijd te vroeg zelfs als het na 88 levens jaren is.

Laat alles even bezinken, het komt wel terug op zijn wielen, daar ben ik zeker van
Marc
 
Veel sterkte met jullie verlies Erwin, de modelbouw komt wel weer.
 
Mijn deelneming, Erwin. Veel sterkte gewenst aan de hele familie.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan