Hoofdsponsor

1/16 17 eeuws jacht 1:16 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
dirk,
ik volg in stilte de bouw van dit schip,en telkens weer word ik stil
bij het zien van uw kunnen,wat hij prutsen noemt noem ik verdomme zeer mooi gebouwd,
respect maatje,
groetjes,ronny

Hoe je ook noemt, prutsen of bouwen of noem maar op, het ziet er gewoon goed uit Dirk :).
Blijf maar lekker prutsen ;).

thx fred en echt prutsen is het niet maar dat van jullie is nu ook niet bepaald prutswerk te noemen ;)

vandaag de draaitrap in elkaar gestoken deze ga ik langs boven afsluiten met een stuk plexyglas

main.php

nog wat aan de verschansing gewerkt binnen in.
eerst nog een latje 2 mm tegen gelijmt en dan afgewerkt met een 1 mm fineer . de verschansing vond ik wat te slap hier komt nog wel een afwerklat over

dan het voorste dek tot aan de dakraam beplankt.

waar het driehoekje in het dek zit komt de mast te staan

main.php

main.php

een nieuw maagdelijk dekje er over gelegt . ook heb ik de dekplanken wat smaller gemaakt want vond ze iets te breed

main.php

hier zie je het dekhuisje er af + kan ik ook één stuk van het dek verwijderen daar waar de winch komt te staan , dit is ook de reden dat er daar een dwarse plank op het dek licht dit was denk de enige manier om het te maken.

main.php

volgende werkje het schot van de stuurhut maken en dan moet ik aan de hollewulf gaan werken

vandaag ook nog wat gedaan
de hollewulf in aanbouw als ook het hakkebord en het schot.
boven de hollewulf komt de zitbank te staan die ook nog moet afgewerkt worden

main.php

main.php

main.php

ook nog eens op de weegschaal gezet en zit nu aan 6,200 kg

Prutsen ? daar kunnen wij nie an tikken PRACHTIG , AWESOME , petje af

Groetjes Gismo

ziet er allemaal zeer netjes uit.
kan je nu nog wel aan je katrollen voor de zeilen? die zitten toch voor- en achteraan, dacht ik.

Als deze nu al meer dan 6 kilo weegt moet er dan niet heel veel lood in komen om het schip stabiel te krijgen.
Zo te zien is deze ook vrij hoog dus een gevaar op kantelen is aanwezig als er te weinig lood wordt gebruikt.

Verder ziet dit er weer als een plaatje Dirk.

Fred

thx

marc aan de katrollen onder het dek kan ik nog makelijk aan .
fred er komt zeker een hoop lood onder te hangen daarom probeer ik zo licht mogelijk te bouwen zodat er meer lood onder kan maar 6 kg is erg wijnig voor deze romp hoor dat heb je snel bij elkaar getimmert .

Speciaal voor Fred ;), ben nog eens even in delftship gaan kijken, 24 à 25 kg totaal gewicht

thx rené

omdat ik nog moet wachten op de vloerbeplanking in de hut ( lijm +papier) moet eerst goed drogen , ben ik al aan het zeteltje bezig geweest

main.php

main.php

main.php

het is een leren bekleding en de knopen in het leer zijn kopspelden. dan de wc pot ernaast en de raamtabletjes .

Weer eens even bijgelezen Dirk, ziet er allemaal heel goed uit.
Lekker door gaan met prutsen weer :).

zal ik doen wim ;)

nog maar eens een update :P

het schot , op het plan stonden vertikale planken maar dat kreeg ik niet over mijn hard dus lekker op zijn hollands overnaads , de deuren moeten nog afgewerkt worden met scharnieren en een klink+ glas in de raampjes

main.php

de binnenkant waar geen vloerplanken liggen komt een mat te liggen want daar zit een luik onder voor aan de servo te kunnen.

main.php

en dan ben ik nu bezig aan de versiering van de hollewulf. ik heb hier de zelvde tekening gepakt als in de pilaren waar de vrouwen torso op staat van voor het schot

main.php

main.php

vandaag begonnenaan de zij galerei ik heb wat fotos getrokken tijdens de dag van de vorderingen dus het word een kleine foto reportage.
het plan wat ik had was minimaal maar tog net genoeg om het te kunnen maken

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

en nu alles schuren en juist passen en lijmen dan kan ik daarna het gat zagen in de hut de ramen zal voor morgen zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan