Hoofdsponsor

1/16 17 eeuws jacht 1:16 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
omdat ik de buitenkant in de epoxy aan het zetten ben kan ik een paar dagen geen stof maken in de werkplaats en ben ik maar binnen gekropen voor het eerste beeld dat aan de zijkant van het hakkebord komt.

dit zou het ongeveer moeten worden langs één kant

main.php


aan de andere kant komt een mannen figuur te staan maar ik kan nog wel ff met dit voort

main.php


main.php


main.php


hoogte 12 cm
 
Dirk is dit balsa hout waar je de figuurtjes in snijdt ?
Voor dat snijden gebruik je daar onze "gewone" hobby messen voor, of heb je daar speciale beiteltjes voor of zo ?
Ik zit steeds vol bewondering te kijken naar je realisaties. Je zou er eens iets ter vergelijking moeten bijzetten of -leggen.
Dit maakt het volgens mij nog indrukwekkender.
Verder niets dan lof voor je werk. "Goe bezig", zeggen ze dan zeker...;):)

Mark
 
thx mark ;)

de kleine beeldjes heb ik in perelaar gemaakt deze zijn in esdoorn, daar had ik nog een 2 duims stuk van liggen waar ik tog ijgelijk niets meer mee deed en kan het dus nu goed gebruiken.
was nog een stuk waar ik vroeger gitaarhalzen van maakte .

ik heb vorige week zelf een paar snijmessen gemaakt zal wel eens een foto van maken
 
hier ben ik geraakt na ongeveer 12 uur snijden.
zoals de eerste foto komt ze te staan

main.php


main.php


main.php


main.php


enkel nog opschuren .

moest je iets zien wat niet echt goed is laat het maar weten dan kan ik er eens naar kijken en desnoots nog bij snijden
 
Knap gedaan Dirk. Mevrouw mag er wezen ;)
Ik doe het je zeker niet na. Kleine opmerking, is haar nek niet aan de "dunne" kant ?
Kan ook dat er nog iets ontbreekt (sjaal, kleed,...).

Mark
 
hoi mark nek is wat dun maar daar zit dus het probleem met hout je kan aleen maar afsnijden en niets erbij doen. wat je met fimo natuurlijk altijt wel kunt doen.

maar de nek is zeker sterk genoeg hoor zolang er niet aan gevrongen of tegen gestoot word maar dat is altijt zo met modelbouw je moet het met lievde behandelen ;)

wat mis je presies mark want ik heb denk wel alles wat op de tekening staat er aan gemaakt ? mischien ff een pijltje bij de tekening zetten en dan zal ik er zeker naar kijken
 
wow er mankeert niks aan Dirk, als je er zo 2 kan maken ben je een krak .
zoals je zelf al opmerkte is de nek misschien een beetje te dun en ik vermoed dat Mark bedoelde dat je er misschien een sjaal kan rond doen om dit te verdoezelen.

maar kan je niet een beetje schuursel met houtlijm vermengen om het nekje een beetje voller te maken ? kan het later ook niet zo makkelijk afbreken want een RC boot word wel wat meer getransporteerd dan een statisch exemplaar. ik vermoed dat je op deze schaal er niks van gaat merken.
 
Nee Dirk, iets missen niet echt. Het was gewoon met die iets dunnere nek.
Dacht dat je eventueel met kneedbaar hout wat kon aandikken of camoufleren, hé...;)
Zoals al geschreven, ik doe het je echt niet na. Hoedje af...

Mark
 
ik kan het wel eens bekijken , weet alleen nog niet hoe ik het ga schilderen , ls het beits word dan gaat dit niet want het verchil is dan veel te groot en valt direct op.
als ik het gewoon verf dan zou ik het wel kunnen doen. thx ik ga er zeker rekening mee houden naar gelang hoe ik het ga shilderen ;
 
het vrouwtje geschuurt

main.php


dan neptunes

main.php


en dat valt behoorlijk tegen met die baart en snor maar ben tog al een ijnd opgeschoten
morgen nog een dagje snijden en dan zal ik er wel zo goed als zijn.
de drietant ga ik wel uit koper of messing maken

main.php
 
Het gaat beter en beter Dirk, het lijkt bij jou goed op het voorbeeld, denk dat ik zover niet ga komen.
 
zou me niet te veel zorgen maken over die baard en snor, ziet er zeer erg gelijkend uit.
 
had ff al geen update meer gedaan maar had het dan ook druk met bouwen :wink:

de braadspil met de 2 knechten en kraanbalken

main.php


main.php


de gilling

main.php


de vissen tegen de hut

main.php


overzichtje zie ook de steunpilaren achter aan de spiegel waar de 2 beelden op moeten komen

main.php


en dan de beelden nog geverft die kunnen er dan morgen op

main.php



daarna kan ik de sierstukjes gaan lijmen tegen de zijkant (op het rood) maar moet voor de kanonsgaten ook nog ronde sierstukjes maken
 
Ja inderdaad Dirk, dat ziet er weer pico bello uit.
Zoveel oog voor detail, zalig om te volgen.

Mark
 
thx mark

vandaag nog wat geschilderd nu hopen dat het weer snel wat beter weer word dat ik ze met epoxy kan gaan lijmen want het is er nu nog iets te koud voor.
hopelijk kan ik er volgende week weer aan beginnen
 
dit wekend de versiering geschilderd en al eens gepast.
deze ga ik in de loop van de week lijmen met epoxy

002_3.jpg

ook ben ik aan een foto studio begonnen hier moeten nog 4 tl lampen inkomen en een glasplaat als bodem om het model op te zetten om er een foto van te trekken. dit allemaal voor mijn volgend project :wink:

001_4.jpg
 
:35::35:versiering ziet er netjes uit Dirk.
en hoe groot is je foto studio , kan ik er mischien ook gebruik van komen maken in de toekomst.:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan