Hoofdsponsor

1/16 17 eeuws jacht 1:16 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
voorlopig wijnig nieuws van deze kant , ik heb wat met het berghout zitten kloten maar dat gaat nu inorde komen. en stilletjes aan ben ik onder het berghout aan het beplanken.
met de epoxy kan ik maar 1 rij planken doen op een dag dus nog een 14 dagen geduld zou ik zeggen dan zou dat klaar moeten zijn.

ik heb onder tussen al wel een 10 tal dubbele blokken gemaakt

main.php
 
dit is het geworden voor de vioolblokken normaal zou ik waar de twee blokken samen komen best nog iets dieper mogen snijden maar dan worden ze echt te slap als ze echt moeten werken en ben ik bang dat ze bij een flinke windstoot gaan afbreken.

main.php


main.php


main.php


main.php
 
Dirk,

Succes met de bouw van deze boot,het gaat al goed zie ik.
 
al stilletjes begonnen aan het schot van de hut want daar komt al een beetje sierwerk tegen

main.php


main.php


main.php


main.php
 
Daar ga je nog wat houtsnijwerk aan hebben, succes Dirk
 
ja zeker wel maar nu komt het redelijk goed uit het beplanken moet tog zijn tijt hebben en in de overige tijt kan ik snijwerk doen.
tog zeker al voor wat op het dek moet .
de spiegel en de galderij moeten wel direkt passend gemaakt worden dus die kan ik nog niet doen.
maar zal hier al genoeg werk aan hebben de eerste weken ;)
 
ziet er veel belovend uit .
alvast een goede tijd verdeling op die manier.
maar snij nu niet in uw handen want dan ligt het ganse project stil.
 
ja ik zal zeker oppassen om het niet te doen maar een slipper is rap gemaakt .

het motief in de pilaar

main.php


main.php


ik moet ze nog wel schuren maar het is behoorlijk mooilijk om ze het zelvde te maken
 
mooi resultaat

en je hebt gelijk, een aantal keren juist hetzelfde maken is zeer moeilijk
 
Wat voor omvang heeft dit kunstige stuk houtsnijwerk? Ik mis toch het muntstuk om een inschatting te kunnen maken:wub:

Mvg, Folkert
 
voor een muntstukje is het iets te groot vrees ik
lengte 10 cm brete en dikte 1.5 cm ;)
 
Dat is klein genoeg om kramp in je vingers te krijgen, als je er te lang aan werkt.:D
Lijkt mij best moeilijk om de details er in te bewerken.

Mvg, Folkert
 
nog wat prutswerk van deze kant eerst de grote zodat je een gedacht hebt

main.php


na een eerste reeks fotos die ik eerst bekeken heb nog een kleine neuscorectie aan gebracht want die was niet goed dus deze zijn hoe het nu is

main.php


main.php


main.php


zoals je zilt zien is het hooft niet meer van hout maar uit fimo klei gemaakt ben er dan ook aan het denken om deze 4 stuks te gieten in rizine
 
Dirk, ik zou de handen nog een beetje meer detailleren.

mvg Luc
 
hoi luc zal ik zeker nog werk van maken wil me nu nog ff op het hoofd richten daarna zal ik zeker nog de andere puntjes overlopen thx

main.php


main.php


de ogen wat naar beneden gezet
 
Dirk, je bent weer goed bezig, prachtig.
 
ziet er goed uit Dirk. ben benieuwd hoe je er verder mee gaat, vooral het gietwerk
 
ik ga er nog 1 maken en dan ga ik zien welk het beste is.
mijn verharder voor de silicone is tog op dus daar moet ik nog eens voor rijden.
dan heb ik nog wat tijt om er nog 1 tje te maken en dan beslis ik wel welke de beste is om te gieten.
 
thx bart & jan ;) het tweede hoofd denk ik dat ook klaar is moet morgen eens slissen en kijken of er nog foutjes in zitten

main.php


maar het lijkt me redelijk goed te zijn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan