Hoofdsponsor

1/16 17 eeuws jacht 1:16 ( DONE )

Status
Niet open voor verdere reacties.
mooie vorderingen kerel , niet makkelijk zo te zien ......... en hoop werk ..
 
Met de Fimo gaat het een pak beter dus :).
Gaat een hoop tijd insteken, maar het maakt het straks wel helemaal af.
 
thx bubble & wim.

ja dit doe ik ook niet vaak maar het was deze keer wel nodig ;)

ik ben al blij dat het op een hoofd lijkt
 
dit is het 2 de figuur nu moet ik gaan kiezen welk het beste is en daar kan ik dan rizine stuks van gieten

main.php


main.php


main.php


main.php
 
je wordt nog een ervaren modelmaker Dirk.
perfect
 
jij bent de bouwer en beslist uiteindelijk zelf.
denk dat de 2de figuur het best aanleunt bij de originele tekening.
vgr
Marc
 
thx jan & marc denk ook wel dat ik voor het tweede beeldje ga .

ga het morgen verder afwerken en in de grondverf zetten daarna komt er nog een laag vernis over . en kan ze dienen voor een gietmal van te maken
 
vandaag na het sneeuwruimen aan de licht koepel begonnen

main.php


main.php



hier moeten ook nog een hoop snijwerkjes tussen de ramen en op de hoeken komen dus weet ik weer wat doen
 
duimspijker voor de grote

main.php


main.php


main.php


main.php


dit is nog niet definitief maar zo krijg je al wel een gedacht , het dekje steekt nog te ver over dit gaat komen zodat de beeldjes er juist onder zitten.
dan nog iets over de kleuren ik wou een donker bijts gebruiken voor de beplanking en denk er aan om de pilaartjes blauw te verven.
ik moet nog wel 2 hoek snijwerkjes maken dus de laatste foto is alleen maar om te laten zien dat het dek gaat oversteken aan de zijkant de pilaren komen tussen de ramen.
 
de ramen zijn van rontgenfotos gemaakt denk wel dat dit goed is als je het buiten bekijkt lijkt het een geblindeerd glas en binnen ziet het zwart.

main.php


main.php


heb het nu in g4 gezet en dan kan het als het droog is vernist worden
 
thx bart

de beplanking onder het eerste berghout zit er tegen

main.php
 
ziet er netjes uit Dirk,
kan je beginnen schuren , of ga je eerst de andere beplanking ook nog aanbrengen?
 
ja ga eerst nog wat beplanken hoor nog 2 huidplanken dan weer een berghout weer 2 huidplanken en dan het ra hout.
daarna zoek ik ze van de mal te halen .
 
ik heb nog niet veel nieuws maar onder het eerste berghout is alles geschuurt en spleetjes opgevuld en ben nu bezig met het tweede berghout en dan het ra hout

main.php
 
ik heb de romp van de mal gehaalt en was erg nieuwschierig wat ze woog.
volgens delftschip had rené 2.400 kg uitgerekent en de romp weegt 2.800kg
dus dat kan wel redelijk kloppen aangezien de kiel voor en achtersteven er ook op zitten en ze nog een hoop te hoog is.

main.php


main.php
 
vandaag nog wat liggen prutsen aan de dekbalken

main.php


en het dek van maat gezaagt ( ligt nog wel los want moet binnen eerst nog een hoop maken

main.php
 
wat zitten prutsen noemt gij dat zo ?
ziet er meteen helemaal anders uit.
Die witte regel in het midden, ik vermoed dat die de breedte tijdelijk onder controle houd?
Ik dacht dat de niveau verschillen naar het achterdek hoger verwacht.

aan dit tempo is ze tegen de lente wel vaarwaardig.
 
hoi marc de regel is inderdaat om het een beetje in vorm te houden . eenmaal als de lijm hard is van de dekbalken kan deze er tussen uit normaal.
de opstapjes zijn iets van een 2 cm ( 30 cm in het echt )

nu eerst de zwaardkas maken en de mastkoker het dek gaat er dit jaar niet meer op komen want eerst alles binnen in de romp maken en afwerken + insmeren met g4 als alles klaar is
 
en dan nog wat tussendoor werk waar ik aan bezig ben als ik niet voort kan. dit is het snijwerk dat tegen de zijkant komt tussen het berghout en het ra hout.
moet er nog 2 maken en dan is 1 kant klaar

main.php
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan