Hoofdsponsor

1/35 Zombie Destroyer SU-122 [wip]

Beetje aan het experimenteren met gras...beter bij maximum twee kleuren houden denk ik. Morgen eens goed bekijken en jullie mening lezen, nu filmpje.

attachment.jpg
 
Wat niet goed is moet opnieuw gedaan worden...morgen eens uitzoeken hoe.

attachment.jpg
 
Deze hier is voorlopig verhuisd naar de hoek van de werktafel, nog steeds in het zicht zodat het niet uit het hart verdwijnt.

Reden? Het steeds weer moeten herbeginnen met zelfs het kleinste onderdeeltje van dit diorama is te vermoeiend. Niets raakt af op die manier. De lat wat lager leggen kan voor andere dio's maar niet voor deze, hier moet het gewoon perfect zijn. Dus in afwachting van de steentjes voor de muur en geschikt gras voor de kanten van de weg zal ik iets anders opstarten.
 
Beetje jammer dat je weer voor deze keuze kiest Alain,vertel eens;) eerst waarom je hier de lat niet wat lager kan leggen wij zijn ook niet van A gelijk naar Z gegaan...

Oefenen is hier de boodschap Alain dan kom je stapsgewijs vooruit,maar loopt het even mis gooi je onmiddellijk de handdoek in de ring vind ik wel jammer zeker voor de mensen die je willen helpen ....
 
Het is op de site all honderden keren verkondigd, KIJKEN en WAARNEMEN zijn de eerste stap, daarna kan je op Youtube evt. uitvinden hoe je het waargenomene kan nabouwen. Zo doet iedereen het, is het niet via Youtube, dan wel via magazines oid, OF je kan bij de dioramabouwers van het forum eens gaan kijken hoe zij het doen, er wordt heel wat uitgeschreven hoor.
 
Het project is zeker niet vergeten hoor maar ik wil ander gras gebruiken wat ik niet in huis heb. Ook de steentjes om de muur verder op te bouwen zijn in bestelling. En om m'n hoofd eens te kunnen leegmaken, ik lig er wakker van en aangezien ik sowieso al een slechte slaper ben moet het wat rusten.

De reden dat ik de lat niet lager wil leggen is omdat dit project ver boven m'n budget gegaan is, daarom wil ik het meer dan heel goed hebben. Anders lijkt het me zonde van het vele geld (dat ik eigenlijk niet heb voor modelbouw). Het is een beetje uit de hand gelopen.

Kijken en waarnemen doe ik al veel meer, enkel het oefenen blijft nog wat achter. Daarom eens een rustig project waar ik weer wat dingen kan op uittesten. Ook figuren schilderen.
 
Hoi Alain,

Ik kan me echt wel vinden in wat Guy schrijft. Voor je gracht kan je gewoon een foto nemen van een gracht in de natuur, of via Google. Print die foto of zet ze op je scherm, en bouw de foto gewoon na. Dit zorgt voor het beste resultaat. Bijvoorbeeld je gras dat je toont in een vorige post; ik vermoed dat je er een aantal plukjes lijmt zonder ook maar een referentie foto erbij te namen. Dat geeft nooit het gewenste effect.

Ga er ook niet van uit dat je alles moet aankopen. Met een verfborstel uit de brico van 1 euro kan je een half dio van gras voorzien. Zand, steentjes enz raap je gewoon op in je hof; je hoeft dat allemaal niet aan te kopen. Kijk nog eens naar de links die ik je onlangs doorgaf inzake het maken van een ondergrond het staat er eenvoudig uitgelegd hoe je iets moois kan bereiken.

Niet opgeven.

Dirk
 
Leysend, ik zal zeker weer teruggaan naar die gratis/goedkope materialen. Enkele grote borstels kopen in de doehetzelf bvb en beneden in de beek ligt het vol met steentjes (ook kleintjes) dus daar zal ik ook naar op zoek gaan. De voorbije weken voelde ik me verre van goed wat er voor gezorgd heeft dat dit project compleet uit de hand is gelopen.

De controle terugkrijgen en dan weer aan de slag gaan. Bedankt voor jullie reacties.
 
Hallo Alain,

Stellen dat je project uit de hand gelopen is zou ik niet meteen zeggen. Wat je nu al hebt is zeer goed en is zeker een basis om een zeer mooi dio van te maken. Ikzie structureel geen enkel probleem met je huidige dio; het heeft enkel de juiste afwerking nodig.

Maar probeer niet te snel te gaan en zoek fotos van hoe je zelf wil dat het er uit moet gaan zien. Zoek bvb op google op "gracht naast baan" of "beek naast weg" en je zal een reeks fotos vinden die een reeel beeld geven van wat je kan gaan bouwen.

Dirk
 
Ga ik ook even Nee zeggen,

Wat is de "lat" te hoog of te laag...ga naar uwe moestuin en alles kan altijd anders of beter, net zoals knuppels in het hoenderhok. Veel Budget...dat is je ivesterng, gebruyk het, Jouw Zombies, kja stom ligt het gras even iets anders, nou daar heeft een Zombie liggen rollen...

of verwacht je dat M3 ..mishiel Jakson komt dansen ..die is zelf ook al een Zombie.....

Zet niet apart, want er is geen "perfecte" of aan regels gebonden...Gras niet groen genoeg of verkeerde dotjes...stenen teveel of te weinig ??Door het perfecte WW2 diorama, zal dezelfde Zombie heen wankelen, weg prijswinnar. Gras verkeerd geplaatst eeh sorry het is uwe Zombie en de Zombie killers zorgen er olom voor dat het water, afwaarts stroomt en niet meer opwaarts
 
Qua gras heb je wel gelijk Aris5, het is niet nodig op perfect te zijn. Het kan evengoed omgewoeld zijn door kruipende moonwalkende zombies. Iets om mee te nemen als ik er aan verder werk.

En Leysend, de juiste afwerking zal er zeker komen maar het moest echt wat rusten, enerzijds wachtend op materiaal en anderzijds om m'n hoofd wat rust te gunnen.

Wat ik wel gedaan heb vanavond is de figuur de basiskleuren gegeven. Nu laten drogen en dan volgt de drybrush want nu is ze veel te proper om een zombiehunter te zijn.

Het is wel leuk figuren schilderen maar ik zou het niet voltijds als hobby willen doen. Het is een enorm gepriegel en ik heb het grotere werk ook nodig maar figuren (mits mooi gedaan) zijn een aanwinst in het verhaal van het diorama. Daarom zal ik er mee doorgaan en op elk dio/vignette figuren gebruiken.

Eén vraagje voor de professionals onder jullie: hoe doe ik de ogen en de mond? Ik heb een fijn penseel maar het voelt als zoiets naast het gezicht:

attachment.jpg

Ik had gedacht aan een speld met wat verf aan de punt en dan heel voorzichtig op de juiste plaats "prikken" voor de ogen. De mond met een cocktailprikker misschien? Ook verf op de punt?

De figuur zoals ze er nu bijstaat. Het haar wil ik nog een drybrush met grijs geven, ze is dan nog wel jong maar zombies jagen bezorgt je grijze haren...

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ben echt aangenaam verast van dit figuurtje Alain echt mooi geschilderd 👍 👍 👍 😉
 
Je bent er serieus aan het inkomen he
Knap gedaan
Marc
 
Dankjewel mannen, het was leuk om te doen en zal zeker nog herhaald worden.

Maar...wat ik net bedenk. Past deze figuur wel op zo'n 'moderne' weg? Het is tenslotte een klederdracht van WW2. Ik zou er nog een paar figuren willen bij plaatsen met modernere kledij.
 
Dankjewel mannen, het was leuk om te doen en zal zeker nog herhaald worden.

Maar...wat ik net bedenk. Past deze figuur wel op zo'n 'moderne' weg? Het is tenslotte een klederdracht van WW2. Ik zou er nog een paar figuren willen bij plaatsen met modernere kledij.

Het is apocaliptisch he Alain, daar zou ik me echt niet aan storen, kijk eens in het straatbeeld van vandaag. Je ziet niet alleen verschillende hedendaagse stijlen maar ook fantasy elementen zoals felblauw haar, knallend rose, gothic en steampunk...laatst zag ik een heerschap in het station van Roosendaal met kledij uit de jaren 1910/20 (en dat maakte serieus indruk btw want ook de haarcut en de accessoires waren er boenk op).
Je bent gewoon lekker op dreef, geniet ervan joh !
 
Daar heb je gelijk in GUnit, in normale omstandigheden zijn er al veel stijlen dus zeker in apocalyptische omstandigheden.

Heeft iemand al eens een decal op de rug van een figuur gehangen? Zou dat lukken of test ik het beter gewoon eens uit?

Hoe schilder ik best de ogen van deze dame? Met een speld?
 
Precies zoals Gunit al aangeef, je bouw graag fantasie, apocaliptisch wat best leuk is omdat er geen vast gelegde regeltjes zijn hoe iets eruit zal zien.

Wat je figuur betreft goede vorderingen en je kan een speld gebruiken voor de ogen. Decal kan je zeker aanbrengen waarom niet? Maar je zal wel wat Set en Sol moeten gebruiken.
 
Alain ge weet eerst wat blinkende vernis aan brengen ietsje groter dan de decal , daarna als alles goed droog is kan je er matte vernis over spuiten
 
Beste Alain,
Ik volg al een tijdje in stilte en volgens mij ben je toch wel goed bezig.
Als je evenwel de lat net iets te hoog legt dan je zelf aankan dan ga je meermaals jezelf ontgoochelen en geen zin meer hebben om je project verder af te maken...ik heb vroeger ook deze fout gemaakt. Ik ben al jaren(9) bezig met mijn Waterloo dio(1/72e) maar het is verre van perfect en ook historisch is het niet volledig juist en dit weet ik maar ik heb wel het plezier van het bouwen en schilderen daarvan en ikzelf ben er tevreden mee en dit is nog altijd wat op de eerste plaats komt...dat jezelf tevreden bent van wat je doet.
Ik ben het eens dat je de raad vraagt van de andere modelbouwers (wat ik ook doe)en dit allemaal zo goed mogelijk probeert uit te voeren maar je moet werken naar je eigen kunnen. Ikzelf doe bijna niets anders dan figuurschilderen maar ik kan onmogelijk verwezelijken met een penseel wat Jan tevoorschijn tovert of de Sois ook op 1/72e (om er maar enkele te noemen want er zijn nog artisten bij)met ditzelfde penseel....maar ik kan niet beter en leg mij daarbij neer.
Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel Alain,bouw naar eigen kunnen zoals ik en je zal meer plezier beleven aan deze toch zo leuke hobby.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag dit teruggevonden in een doos:

attachment.jpg

Komt van dit diorama (die achteraf bekeken niet echt geslaagd was):

http://www.modelbouwen.be/threads/11193-Pickup-truck/page11

Ik zal die figuur grondig bijwerken en gebruiken voor dit diorama van de Zombie Destroyer.

Ben ik trouwens van plan met de verschillende dio's in verschillende staat van afwerking die her en der in dozen zitten. Gebruiken voor nieuwe dingen, recyclage en besparing in één. Waarom zou je misschien kunnen denken? Omdat ze bijlange niet goed genoeg zijn om tentoon te stellen. Niet thuis en al helemaal niet op een beurs/wedstrijd.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan