Hoofdsponsor

1/35 Zombie Destroyer SU-122 [wip]

Ze heeft het koud ook geloof ik :) Maar misschien al bekend bij je MB (als ik het goed heb) heeft ook enkele setjes van zombies dacht ik.
 
Ron ik denk dat je verkeerd bent de dame heeft het niet koud dat zijn de zogezegde oneffenheden die Alain nog moet wegschuren :laugh: :laugh:
marc
 
Ik krijg al zin in een bord met erwten als ik dat zie. Het is wel een geschikte figuur voor dit diorama. Ik vind de truck daar wel mooi staan en je ziet iets minder van de beschadigingen aan de weg, wat ik beter vind. Niet dat de weg niet zulke beschadigingen kon hebben, maar dat ze door dit ene voertuig veroorzaakt zouden zijn, vind ik niet zo waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Alain, straks niet vergeten voorafgaand aan het spuiten de nippels te controleren he.
 
Roy: ze zitten er allebei op als het dat is dat je wil zeggen?
 
Ach zo, die nippels. Ik dacht aan andere...

Aribrush zal voor morgen zijn en voordien zal ik zeker de AB goed bekijken om geen flaters te begaan.

Straks na een film een wet palette maken en starten met figuurschilderen. Redelijk veel zelfvertrouwen dus gaan we er voor.
 
Mooie motivatie Alain neem gerust de tijd hiervoor verdun je verf en werk met meerdere laagjes verf komt alleen het figuur ten goede...
 
Figuurschilderen door een beginner, interessant want dat heb ik ook nog nooit gedaan.
Ik heb zelf al veel fantasiefiguren liggen, wel met een erotische tintje maar ik durf er ook nog niet aan beginnen uit vrees om ze te verknoeien.
Vooral de huidskleur lijkt me lastig te doen.
 
Blijkbaar heb ik iets verkeerd gedaan, alles zag er goed uit maar op de vergrotende foto's was de verf zeer korrelig. Iemand een idee waar dat aan ligt? Een foto heb ik vergeten te nemen maar de verf heb ik er wel al weer afgedaan.
 
Welk merk ?

Sommige acrylverfjes kunnen een korrelig effect hebben.
Acryl moet je ook erg verdunnen.
Als je een laagje verft moet dat doorzichtig zijn.
Vaak moet je dan tot 10 laagjes verven en laten drogen alvorens je een dekking hebt.
Als je verf te dik is ziet men dan vaak in de vorm van korreligheid of borstelstrepen.

Ikzelf heb een voorkeur voor een ondergond van enamelverf en daarna met olieverf afwerken (schaduwen en highlights).

Dirk
 
Ik heb eigenlijk 2 merken door elkaar gebruikt. Maar op de ene staat geen merknaam, op de andere staat Liquitex. Maar ik bedenk net dat ik nog een doos verf heb liggen van het merk Marabu. Misschien gebruik ik beter dat? Geen verschillende merken mengen.

Het verdunnen heb ik misschien niet genoeg gedaan, het dekte al na 3 lagen. Olieverf gebruik in niet zo graag, acryl heb ik liever.
 
succes met figuur schilderen en volg dit topic graag maar in stilte grt.
 
Dankjewel Pascal.

Met die liquitex airbrush ik niet, dat is enkel met de borstel en penseel. Maar vandaag zal ik eens die andere verf proberen, vanmorgen nog eens een dun laagje gegeven maar misschien niet dun genoeg want er zijn weer korreltjes te zien. Minder dan gisteren, dat wel.

Gisteren ook een wetpalette gemaakt en die werkt perfect, de verf is nog goed bruikbaar.

attachment.jpg

De korreltjes zijn goed te zien op deze foto (vooral op de linkerschouder), de verf is er ondertussen al weer afgedaan. Gaat heel goed met een kletsnatte penseel en een stuk keukenrol.

attachment.jpg

Ik ben niet meer tevreden met ongeveer juist, het moet helemaal juist zijn om nog door de beugel te kunnen.
 
Dat zijn inderdaad erg grote korrels. Ik vrees dat dit met je verf te maken heeft.
Ik ken geen van beide merken die je daar opsomt en heb daar dan ook geen ervaring mee.

Vergeet niet dat in deze schaal alles zichtbaar wordt, zelfs het kleinste korreltje of stofje...
Ik verf mijn figuren met Andrea color of Vallejo.

Ik zeg niet dat je nu plats van verf moet veranderen, maar probeer even uit te zoeken waar de korrels vandaan komen.
Als je bvb een dun laagje verft op een stukje glas, dan zou je onmiddellijk moeten zien of er korreltjes tussen zitten.
Vraag is dan krijg hoe je de korrels er uit ? (Misschien door een koffiefilter laten lopen).

Verder nog een paar filmpjes die mooi weergeven hoe je figuurtjes kan verven, en dan vooral het gezicht. Je ziet hier ook hoe dun de verf is die ze gebruiken.

https://www.youtube.com/watch?v=IEtdpaMBe0Q
https://www.youtube.com/watch?v=v6MIbqJY6GU

Succes,

Dirk
 
Stukje nylon kous gaat ook goed , koffiefilter is nogal fijn voor soms te dikke verf of hij moet ze eerst verdunnen
De verf is misschien al te oud , ik heb een paar potjes Vallejo staan klaar voor de vuilbak dikke klonters erin en bijna niet gebruikt ik weet ook niet hoe het komt 1 flesje heb ik terug kunnen omwisselen

Marc
 
Altijd even de verf filteren inderdaad. Ik gebruik daarvoor zeer fijnmazige theezakjes.

Had dat probleem met die korrels vroeger ook, maar vanaf dat ik ben gaan filteren niet meer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan