Hoofdsponsor

1/35 Zombie Destroyer SU-122 [wip]

Integendeel met vorige opmerkingen zou ik wel gaan voor de zerken en het kerkhof, als je zoals coachke zegt zombies over de muur zou laten komen, dan kijk je als toeschouwer achter de muur en daar dan een kerkhof aantreffen maakt het verhaal af. Verschillende mensen, verschillende meningen, maar jij moet je zin er mee doen ;-)

De beek vind ik nu veel natuurlijker overkomen.
 
De tank was echt niet geschikt om hier op te zetten. Die staat nu al sinds de bouw er van voor me en hoe langer ik er naar kijk hoe meer fouten er boven komen. Misschien leg ik de lat voor mezelf veel te hoog en ben ik m'n hand aan het overspelen met dit project met de kans dat het ineens op zolder vliegt maar voorlopig is er nog hoop het tot een goed einde te brengen. Beetje bij beetje.

Er is grote kans dat het kerkhof er komt op een onopvallende manier en dat die zal opvallen door een zombie die over de muur klautert. Eén dezer dagen eens op zoek gaan naar geschikte zombies voor het diorama. ZombieHunters heb ik nog wel liggen in de stash.

Het plan was om modelbouw vanavond wat te laten liggen maar toch wat schilderwerk gedaan. Eén van de graskanten was al groen geverfd en nu heb ik er nog wat bruin over gedaan. Op de foto is het tubetje verf te zien en dat is deels voor m'n eigen geheugen. Zo kan ik onthouden welk bruin het was voor de andere graskanten die nu nog niet kunnen gedaan worden.

attachment.jpg

Met de beek ben ik ook al bezig maar dat zal nog veel inzicht vergen, diepte maken door met kleuren te werken. Maar dat komt wel goed.
 
De beek, ook voor toekomstige referentie.

Eerst een laag bruin, dan een laag groen en dan dik tamponeren met zwart.

attachment.jpg
 
Even focussen op de beek. Morgen bij klaarlichte dag eens goed bekijken als het zo bruikbaar is. Misschien nog wat bijwerken met matte zwarte verf.

attachment.jpg
 
Alain langzaam maar zeker komt hier toch iets knap naar boven met wat geduld kom je er zeker weten
Marc
 
De vervanging van de tank snap ik niet, aangezien iedereen het er over eens was dat dit zeer goed gelukt was voor een 12-uursbouw; je besefte toch dat het niet anders kon of er moest hier en daar iets te snel gedaan zijn. Anderzijds zouden modernere tankontwerpen logischer zijn als het zich in de moderniteit afspeelt. Ik verheug me er al wel op om de figuur te zien. Ik zou de vingers er af halen en vervangen door stukjes bijgevijld ijzerdraad, zodat je de vingers kan spreiden. De neus kan je er ook afhalen. Anders kan het evengoed een begraven standbeeld zijn, je moet er wat dynamiek in steken.
 
Misschien kom ik beter eens naar de ledendag met de tank, dan zal beter te zien zijn wat ik bedoel dat hij niet goed genoeg is.

De figuur zal inderdaad nog veel bijwerking nodig hebben om te kunnen gebruikt worden.
 
Dat kan je doen er staan toch altijd van de collega's op een aparte tafel
Marc
 
De opmerkingen over de tank hebben me aan het denken gezet. Ik heb nog een sherman liggen, misschien kan die gebruikt worden op dit diorama. Er is een kleurschema dat ik eens wil proberen op een tank en dit zou wel eens een goede gelegenheid kunnen zijn.
 
Sherman niet meer compleet, is blijkbaar al gebruikt voor kitbashing.
 
Zet hem achter de hoek alsof die opgeblazen is of vernield door de witte vrienden
 
Er is niet teveel plaats achter de hoek, het kleine weggetje is maar 13cm lang en 5cm breed. Ik heb er echter een ander ideetje mee door iets wat ik zag bij een verkoopsite van modelbouw.

Vanavond is het echter net alsof m'n hoofd helemaal vol zit en raak ik niet vooruit met bouwen, aan geen van de 2 projecten. En een derde openen zal ik niet doen.

Maar, wat als...ik de oorspronkelijke tank morgen eens helemaal herspuit? Graag jullie meningen want ik ben wat vastgelopen.
 
Als je dan toch bezig bent met fantasie want zombies bestaan ook niet, maak van de overschot van die tank dan iets in de aard van een "max max" voertuig.
Past toch in het geheel dacht ik?
 
Dat is in theorie mogelijk maar ik was vergeten dat ik het onderstel gebruikt heb voor de Kenworth Battletruck. Als ik iets kan verzinnen om het geheel rijdend te krijgen moet dat haalbaar zijn. Nog eens in de stash gaan wroeten dus.

Of ik monteer de bovenkant van de Sherman op de Battletruck. In plaats van de lanceerinstallatie...fantasie laten draaien en dan kijken als daar een vorm van realiteit in zit.
 
Even een foto gemaakt van de Battletruck op het diorama. Ik zal het zo wat laten staan om te laten bezinken, vanavond bouw ik toch niet meer verder. De zombiefiguren kunnen aan beide zijden van de truck gezet worden en de zombiehunters achter de truck terwijl ze naar iets staan te kijken. Het leuke ideetje dat ik kreeg eerder vanavond.

attachment.jpg
 
.

Maar, wat als...ik de oorspronkelijke tank morgen eens helemaal herspuit? Graag jullie meningen want ik ben wat vastgelopen.

Alain, ik citeer deze even, je ben goed bezig je stort je er vol in. Ik denk je maakt iets en dan moet je een input hebben ter controle, om dat te bereiken even naar, de openingspagina van dit diorama. Als dan je eigen eerste bericht leest, was het de bedoeling dat je de SU-122 ging overspuiten. Dan kan hij gewoon zoals je plan op dit diorama, dat je maakt voor de sU-122. Zelf zou ik concentreren, om zoals je van plan was zo verder te gaan, dus overspuiten. Dat is een Input die je zelf geschreven heb.
Achter de muur sprak je toen over acoplytische rommel. Dan zou je ipv grafzerken, wijnflessen in de grond kunnen steken.

Toch een negatief bericht erbij, en dat is helemaal mijn mening. De truck staat er wel mooi op, maar dan is in mijn ogen het diorama te klein of de vrachtwagen te groot. Juist bij de SU-122 is veel van de weg te zien. en dat kan ik niet goed verwoorden, zoals als je iets ouder word zakken je hersens naar je kont, zit in de stoel, ga het doen, en ben je vergeten wat. Daarom staat er in de volgende kamer ook een stoel ga ik zitten komen de hersens weer naar boven.

Het overschot van die tank, die kan ook achter de muur opeens uit de grond opduiken. Hen je geen tracks nodig. Zo zijne neus op de muur, de loop richting hemel zombies, of gedraaid, om naar het vervolg van de weg te knallen
 
Ja dat had ik ook al voorgesteld en Alain er zit waarheid inde uitleg van Aris de truck is ook te groot ( te hoog ) voor dit diotje dat viel me daarjuist ook op
Maar het is uw idee en uw dio dus your the boss he man , maar probeer eens te gebruiken waar je mee bezig was , verander toch steeds niet
Marc
 
De truck is weer weggehaald, die was inderdaad te lang en te hoog voor dit diorama. Momenteel staat de SU-122 in de schuur in deze toestand:

attachment.jpg

Later vandaag (of morgen) zal die een definitieve laag krijgen met de airbrush, iets dat ik eens wil proberen en die denk ik wel een speciaal effect zal geven. Achter de muur is er te weinig plaats voor de sherman, de plank is op maat van de SU-122 gemaakt zonder na te denken aan een extra voertuig. Graag had ik er nog een bike bij gehad maar het zal bekijken zijn als die er nog zal bij kunnen zonder overdadig aan te doen.

Vandaag weer vanalles te doen en dat is een mooie gelegenheid om eens na te denken over het stuk achter de muur. Kerkhof of rommel.
 
Vandaag eens onontgonnen gebied bewandelen...figuurschilderen.

Waarschijnlijk zal ik een hoop domme vragen hebben maar ik zal in ieder geval eerst info zoeken op het net en filmpjes bekijken. Ik dacht dat er ook een howto op het forum te vinden is?

De figuur om mee te beginnen, later volgen er nog meer maar die moeten nog besteld worden of gezocht in de stash.

attachment.jpg

attachment.jpg

Mooi meisje in ieder geval. Stap 1 was alle oneffenheden verwijderen en de vergrotende foto's zijn echt een zegen. Zo heb ik er kunnen vinden die met het blote oog niet zichtbaar waren. Nu stap 2, de primer.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan