Hoofdsponsor

1/50 Wappen von Hamburg I 1667 [DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je Dirk, maar dit vindt ik echt moeilijk hoor, heb dit nog nooit gedaan, maar al doende leert men.
Ook dit zijn laagjes fineer van 1 mm.
Ik kan maar 3 mm dik gaan ivm de wapens en leuwen die er onder komen, en de lijst die het geheel straks moeten omkleden.
Het onderste exemplaar heb ik nog wat verder uitgewerkt door er wat meer reliëf in te brengen.
Maar of het zo voldoende realistisch is:|
attachment.jpg

Germt
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ja de dikte is een ding waar je niet buiten kunt.

ik vind ze er goed uitzien hoor als je die nog eens schilderd en een touw op de goede plaatsen hangt lijkt me dit heel goed hoor germt.
je stopt of gaat door tot je zelf tevreden bent natuurlijk maar dit lijkt mij tog een heel goed rezultaat te zijn hoor
 
Ziet er goed uit Germt maar kun je er niet met 'n klein freesje nog wat plooien in frezen zodat het nog net iets realistischer word?
Verder zou ik het zo late.n
 
Ik ga tóch een nieuwe proberen te maken, met wat meer plooien infrezen.
Ik krijg de smaak te pakken:)
Ondertussen ben ik het onderwaterschip aan het witten, en probeer ik wijs te worden uit de puzzel van de zij gallereien.:unsure:
 
Ik ga tóch een nieuwe proberen te maken, met wat meer plooien infrezen.
Ik krijg de smaak te pakken:)
Ondertussen ben ik het onderwaterschip aan het witten, en probeer ik wijs te worden uit de puzzel van de zij gallereien.:unsure:

Succes ermee en kunnen we meepuzzelen? Met andere woorden: foto's!
 
Ik zal morgen even wat foto's maken, de bouwbeschrijving en de tekeningen laten mij met deze gallereien behoorlijk in de steek:angry:
Maar..... ik ben er al bijna uit. Nu nog uitzoeken war ik precie moet beginnen.
 
Voor de volgers,
Ik had al wat verder kunnen zijn, maar het zat een beetje tegen.
Het onderwaterschip schilderen is niet naar wens.
Eigenlijk de schuld van Andy:D
Nee, geintje; ik had het onderwaterschip al één keer wit geschilderd met de verf die ook op de PW van Andy zit, maar ik was deze week bij mijn vriend Andy op bezoek en zag het resultaat van het wit als het klaar is op de PW van Andy.
Andy vondt het zelf ook erg wit, en wil het eventueel verweren.
Thuisgekomen, heb ik er alles (de eerste laag dus) weer afgeschuurd.
Ga nu voor de ouderwetse methode.
Eén laag grondverf,daarna aflakken met Ral 9010. (is wit, maar het wit is er af)
Dit gaat, want alles is watergedragen verf.
Ach, zo blijf je bezig:8
Ik plaats een foto van het resultaat zo gauw het klaar is
Ondertussen heb ik de puzzel van de zijgallerijen opgelost, daar over later meer.
 
Ja Germt zo gaat dat. Niet tevreden schaar erin, schuurpapier erover, breekijzer aan laten rukken en alles wat verder van toepassing is :P
Ik ken het :angry: maar de aanhouder wint :D
 
Zo is dát Jan, ik was bij Andy op bezoek deze week, en hij had al het weggeknipte touw bewaard, (je hebt de discussie hier gevolgd) en dat was veel hoor!!!
Maar we blijven gewoon streven naar het perfecte. (in de ogen van de bouwer natuurlijk)
Maar goed te zien dat er meerderen niet zomaar tevreden zijn:)
 
Waar blijft onze tijdsplanning Germt?
Ik knip de tuigage eraf en begin opnieuw met het optuigen en jij schuurt de hele romp kaal en gaat opnieuw schilderen? Zo komen onze schepen nooit af:nowink:
En pas op RAL 9010 heet ook wel "gebroken wit" dat kan niet goed gaan op een houten romp:8

Groet
Andy
 
Ik ben helemaal van de tijdsplanning afgestapt, is niet vol te houden.
Gewoon rustig doorbouwen en zo steeds een beetje verder komen is veel beter.
 
Tijdsplanning is funest voor de bouw van een modelschip :).
Uiteindelijk moet je zelf tevreden zijn met het eindresultaat.

Een beetje geelachtig mag volgens mij het wit wel zijn.
Succes er mee en ben benieuwd naar het resultaat.
 
Het onderwaterschip is eindelijk wit, of liever wit met het wit er af.

attachment.jpg


attachment.jpg


Dan de zijgallereien;
Dat was een behoorlijke puzzel, en niet bepaald voorgekauwd

De bouwbeschrijving zegt hier over; stel de zijgallereien samen volgens tekening

Dit is de tekening (er liggen wat spullen bij, maar hier eest de tekening)

attachment.jpg

Niet echt duidelijk.
Waarom ziin er bij de plaatjes triplex stukjes uitgezaagd, en zijn ze ook nog eens allemaal verschillend
En vooral; waar te beginnen met het plaatsen van de gallereien op de romp

Oké, na steeds weer passen en meten gaat het als volgt.
- Allerest de wulf plaatsen (onderste houten deel op de foto), maar die moet eerst in vorm en op maat worden gemaakt.
Op een foto van de Italiaanse bouwer zag ik dat hij een zgn "kwartrond" gebruikt.
Bij de bouwmarkt zelf een kwartrond gehaald om te zien of dat klopt; alleen moet je dan een lengte van 2.70 meter kopen terwijl ik maar =/- 15 cm nodig heb, (Ik kan dus nog een fors aantal WvH's bouwen, of gewoon aan de andere bouwers geven natuurlijk)
Wat blijkt, de kwartrond is perfect en heeft al de exacte ronding die nodig is voor de ornamenten (op de foto ligt al één rond ornament, en dat zijn er straks 6)
Dan de uitsparingen; er zit een uitgezaagd sleufje in het 3e plaatje (van boven) links boven op de foto.
Daarin komt de boevenkant van het messing ornament (ligt rechtsboven het kwartrond)
Zo heb je precies de plaats van dat onderdeel.
Ik heb e.e.a. dryfit gepast en zo moet het zijn.
Dat grote ornament loopt ook precies over het kwartrond en komt zo mooi op zijn plaats, en vast in dat beruchte sleufje

Oké, een ingewikkelde uitleg, maar wel duidelijk hoe ik verder moet.
Ik ga nu eerst de blokken van de onderste gallerei op maat maken, zodanig dat ze recht op de romp komen, dan de wulf nog wat bijwerken.
Daarna de wulf plaatsen en de onderste gallerei (aan SB en BB) plaatsen.
Ik heb nu dus een goede basis om verder naar boven te kunnen werken.
De overige ornamenten liggen erbij om aan te geven dat deze straks op en aan de Gallerei worden geplaatst, en heb ik gebruikt om te kijken of ik nét onder de vertuining blijf.

Uiteindelijk moet het worden als op onderstaande foto (maar dan netter afgewerkt)
Deze foto maakt de uitleg ook wat duidelijker

attachment.jpg
 
Het begint toch 'n heel imposant schip te worden Germt.
Moet je voorstellen als hier de masten ook nog eens op staan.
 
Mijn uitleg van het probleem met de gallerei is zo'n beetje het enige wat klopt.:wacko:
Mijn bedachte oplossing klopt helaas niet, komt niet helemaal goed uit.
Dus maar weer eens opnieuw gaan puzzelen, er is gelukkig nog niks verknald:worried:
 
Misschien ben ik een zeur... maar moet je het kwartrond niet beplanken?(hoor mij nou, ben met niets anders bezig op dit moment:$)
Schitterend schip, mooie afwerking
 
Klopt Henk, daar komt notenfineer op, die zorgt er voor dat het grote en kleine ornament met inwendige boog daar precies op valt ook.
Het punt is dat ik een beetje zit met de opbouw aan de zijkant, ook daar is de volgorde duidelijk, maar ik moet wel alles afschuinen en zo omdat de romp aan de achterkant omhoog naar binnen loopt, en dan moet de uitbouw van de zijkant ook nog eens aan de achterkant gelijk met het hakkebord lopen en dat dan weer schuin omhoog naar achteren, kortom er moeten allemaal schuine kanten aan die blokken gevijld worden.
Daar ben ik eerlijk gezegd een beetje bang van:ohmy:
 
Ach, je heb 2,7 meter gekocht.

Ik heb een aantal weken geleden een pot kinderklei(crea art) gekocht. Bij het pasmaken in moeilijke hoeken druk ik een klont klei in de hoek.
Blijft niet plakken en zo heb ik een goed voorbeeld om na te maken.
Scheelt ook flink wat tijd

Gr

Henk
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan