Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Samba Bus [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik kan bevestigen dat de BMF echt wel goed is en ik werk er graag mee.
 
Hoi Jelle en Patje,

Bedankt voor de tips, ik heb nu de wand op de bodem gelijmd ook de versnellingspook en handrem, de rem en gaspedaal moeten er nog op, de bodem staat nog los op de andere bodem, ik zie dat 1 stoel niet goed staat, moet het repareren.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik heb ook 1 kleur aan de binnenkant geschilderd met 4 lagen, ik moet het nu laten drogen om het af te plakken voor de andere kleur.
De buitenkant moet nog, ik moet nog mengen en uit proberen.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Om nog even terug te komen op het BMF verhaal, je heb twee soorten gewoon de ene is zo uit mijn hoofd Ultra bright chrome en de andere gewoon chrome en ik zal zelf voor chrome gaan omdat deze beter hecht als zijn luxe broer Ultra :-) en het verschil is te verwaarlozen.
 
De 2de kleur zit er nu op, de onderdelen zijn aan het drogen die aan de binnenkant van de body komen, komen nog foto's van.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik kan het beste met foto's iets laten zien.
 
Dat gaat nogal goed vooruit.
Dat BMF lijkt me inderdaad fijn spul om mee te werken, zag het bij Patje, maar heb er zelf ook nog geen ervaring mee.

Fred
 
Hoi goede vriend,dit gaat goed zeg,ik zal de mijne ook hier bouwen want het lijkt me een kei leuk ding om te doen.
Blijf je vorderingen volgen maatje ;)
 
Bedankt Patje,

Het is een mooier en leuke project om te bouwen, alvast succes.
 
Dat wordt hier interessant, kleuren yess!!
 
Hoi GUnit,

Dat klopt, ondertussen heb ik de leuningen en de stangen voor de ramen gelijmd, het begint al iets te worden.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het gaspedaal en de rem en de koppeling zitten er ook op.

attachment.jpg
 
Dit doet me denken aan zo'n autobusje dat je nog wel eens ziet in een paardenmolen op de kermis, zonder de levende paarden weliswaar maar met tank, fietsjes, vliegtuigjes etc...aah, nostalgie (ik heb in zo'n tank niet één veldslag verloren, en blaren op m'n vingerkes van dat draaien aan het machinegeweer !!!LOL)
 
Op de tilburgse kermis staat ieder jaar een nostalgiese kermis en in het stadhuis een kermis in het klein ( modelbouw ), ga ik altijd kijken.
 
Hoi,

De witte kleur van revell emaille gaat niet naar behoren en durf daar straks de buitenkant het bovenstuk niet met te schilderen, nu is de vraag; de witte kleur van Revell Aqua is dat beter of kan ik beter een airbrush al aanschaffen. ( spuiten is mooier dat weet ik ).
Anders ga ik de bovenkant zwart schilderen.
 
Bart jongen,ik persoonlijk gebruik uitsluitend enamel van revell,aqua zou goed zijn zegt men en ik denk dat dat wel waar moet zijn.
Maar zoals je zelf zegt spuiten is uiteraard veel mooier.Maar...... het gaat hier eigenlijk om wat jij wil dus zeg je voorbeeld ik zet de samba in het paars dan is dat zo,of zoals je zegt zwart ..welja wie gaat je tegen houden he ;) Zolang je er je eigen gevoel inlegt is het voor de meesten onder ons ok.
Echter raad ik je aan eens een potje aqua wit te halen en te testen,kijk wat het verschil is in gebruik je weet nooit dat je dat beter vind he:)
Patje.
 
waarom doe je de witte kleur niet met een spuitbuis.
bij een twee kleuren carroserie eerst alles mooi afplakken en daarna spuiten.
ik spuit mijn modellen met motip spuitbussen.

als je een witte primer gebruikt zal je witte verf heel wit overkomen
bij een grijze primer zal je wit iets doffer overkomen.

dikkie dik
 
Hoi Patje en Dikkie Dik,

Bedankt voor de reacties, ik ga het spuiten zoals het er nu voorstaat, heb nog even geduld omdat ik nog de binnenkant aan het schilderen ben, maar met spuitbussen vliegt de nevel overal naar toe in de schuur en buiten is nu geen optie vanwege de temperatuur denk ik, ik ga rondneuzen voor een airbrush ( een spuitcabine kan ik zelf maken, morgen aan de slopers vragen of ze bij de woningen een afzuiger nog in de keukens aanwezig zijn ), heb nog even tijd.;)
 
Je kan nog perfect buiten spuiten. De spuitbus en het werkstuk binnen zetten zodat deze op kamertemperatuur zijn. Naar buiten om te spuiten en dan na het spuiten direct terug naar binnen pakken.

Ik zet het dan in de garage met een raampje open omdat het kan stinken.

Een AB kan ook uiteraard.
 
De motorklep heb ik nu met 4 lagen rood geschilderd, rood gaat goed.

attachment.jpg

Ik ga kijken voor een airbrush, is het verstandigste.;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan