Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Samba Bus [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Rood is anders een wreed kleurke om gewoon te brushen.
 
Mooie nostalgische build! Ik las laatst dat de (Braziliaanse) T2 in NL nieuw verkrijgbaar is (prijzen tussen de 32.425 - 55.995 ) sdfkkjskng Beetje veel geld voor technologie anno 1980

groet

Ton
 
Bart,

Ziet er al goed uit.
Wit is ook om te airbrushen een rot kleur! Heb het al meerdere malen geprobeerd en eigenlijk iedere keer met weinig succes!
Als je een keer een airbrush wil testen dan ben je altijd welkom!
 
Hoi GUnit, Ton en Lex,

Bedankt voor de reacties.

GUnit,

GUnit
Rood is anders een wreed kleurke om gewoon te brushen.​


Ik heb nog nooit met een airbrush gewerkt, rood schilderen gaat goed maar wit is een ramp, de verf droogt bijna aan het penceel en heb het goed verdund.
Mooie nostalgische build! Ik las laatst dat de (Braziliaanse) T2 in NL nieuw verkrijgbaar is (prijzen tussen de 32.425 - 55.995 ) sdfkkjskng Beetje veel geld voor technologie anno 1980

Ik vindt het een mooie nostalgiese auto de V.W.T1.Samba, af en toe zie ik er 1 rijden.:)zezijn prijzig.



Lex
Bart,

Ziet er al goed uit.
Wit is ook om te airbrushen een rot kleur! Heb het al meerdere malen geprobeerd en eigenlijk iedere keer met weinig succes!
Als je een keer een airbrush wil testen dan ben je altijd welkom!​


Hoi Lex, het valt dus ook niet mee om te airbrushen de witte kleur. Ik ben rond aan het surfen op het internet, N bedankt voor de aanbieding, tof van je.:veryhappy:
 
Mooie vorderingen Bart.
Ik ben het eens met onze collega's: wit is een k*tkleur om te verven.
Meestal spuit ik het gewoon uit een spuitbus (Tamiya of Gamma of zo) want voor kleine oppervlakken ga ik de airbrush niet vuil maken.

Ik heb m.b.v. een dampkap een spuitcabine in elkaar geflatst en daar heb ik nog geen moment spijt van gehad.
Spuiten in en koude schuur of garage... ik denk er niet aan!
 
Hoi Bart,

Gamma, is dat van de bouwmarkt?
 
Hey Bart,
de Gamma kan je vergelijken met de Karwei bij ons.;)
 
Of Formido en Hornbach....(dus eigen merk spuitbussen.)

Fred
 
Bedankt fred en jelle,

De klep achter heb ik de binnenkant geschilderd ook de witte daschboard.

attachment.jpg

attachment.jpg

De daschboard krijg ik niet beter.
 
Ik zie precies nog sink marks thv. de klep ? Zonder te willen kommaneuken overigens hoor Bart...sommige van die krengen verrassen mij ook nog wel eens.
 
Wit is inderdaad een vervelende kleur, zeker als ge het met een penseel wilt aanbrengen. Ik gebruik voor wit altijd een spuitbus (ook voor heel kleine onderdelen) van de Gamma. Eerst een laagje grijze primer van de Action (zelfs al is het onderdeel wit plastic), en daarna 1 of 2 laagjes wit.
 
Hoi maatje,ja wit is zoals Pascal zegt echt een moeilijke kleur zullen we zeggen.Wat die sink marks betreft ja die zie ik precies toch ook,word ik soms ook mee verrast.
Had het voor bij de mercury ook en nu bij mijn ford fairlane.Het eerste wat ik doe is alles gaan bekijken op dat gebied,wegschuren wat moet en dan ga ik gewoon verder.Maar wat ik hier zie al dat komt wel goed he.Je Samba busje word een mooi exemplaartje.
 
Laatst bewerkt:
Hoi,

Ik heb een airbrush gezien van revell en Black Bull BC23 airbrush compressor gecombineerd met de Black Bull airbrush spuit 138, is daar veel verschil tussen?

Ik zie de foto's niet meer, is dat mogelijk ( op deze pagina ).

Hoi GUnit,

Ik zie precies nog sink marks thv. de klep ? Zonder te willen kommaneuken overigens hoor Bart...sommige van die krengen verrassen mij ook nog wel eens.​


Wat bedoelattachment.jpg je met sink marks?
 
De sinkmarks zijn de ronde dingen zie je door de verf heen kan zien,Niet erg maar wel zichtbaar.
 
Hoi,

Ik heb een airbrushset gekocht en aquaverf van revell op waterbasis, is een spuitcabine nodig?
 
Dit is eigenlijk wel het best voor rondvliegende nevel.
 
Hoi Jelle, bedankt voor het antwoord, ik ga er 1 maken, een afzuigr voor de keukn ( tweedehands ) kopen multiplex, een draaischijf en lampen, dan kan ik er 1 maken.;)
 
Hoi Jelle,

Ik wil er zelf 1 maken, michel heeft er 1gemaakt en ik wil die als voorbeeld gebruiken, deze airbrush hb ik gekocht, leuk om mee te beginnen.

attachment.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan