Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Samba Bus [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
De hond doet het niet expres, wou spelen, hij gooit de bal boven op de hobbytafel, kan dan wel de hond gaan afstraffen maar de hond weet niet wat hij verkeerd doet, wel flink gemoppert, geen ballen of zoiets in de huiskamer meer.

Doelde niet op uw hondje.
Bedoel van die pippo's die niet met hun handen van je modellen kunnen blijven op beurzen.
 
Hoi modelbouwerke,

Dat snapte ik al, dan zou ik er ook flink ziek van worden, je hebt er veel werk aan en eer als je iets klaar hebt.
 
Debart, ivm het lijmen kan je proberen om in beide stukken een gaatje te boren en daar een metalen pennetje instoppen. Zie naar Patje aka Doomwad. Die heeft op deze manier al menig onderdeel hersteld en verstevigd.

Inderdaad honden weten achteraf niet meer wat ze hebben gedaan, en hem afstraffen zou betekenen dat spelen met de bal in het algemeen stout is. Zoals je zelf zegt, het zijn wij die slimmer moeten zijn :)
 
Nou Bart ik treed Erik hierin bij als hij zegt gewoon verder doen,is eigenlijk wel waar het gaat tenslote nog om statische modellen hier,pas op het is steeds leuk als het allemaal werkt en zo.maar niemand zou je daar een vinger door gaan wijzen moest je zeggen ik doe gewoon verder en ik herstel de schade gewoon.
Kay kan uiteraard niks worden beschuldigt het gaat tenslotte om een dier vol enthousiasme voor het leven en dat is gewoon een ongelukje he.
Weet je hoe ik dit zou herstellen,????? ik boorde een gaatje even dik als het metaal van paperclips en stak er pennetjes in.Stevig gewoon en niemand die iets ziet he,tja de wielen zouden niet meer zwenken ja das waar,is ook het enige goede vriend.;)

Ps ik merk dat Tom me al voor was hahahahaaa
 
Dat is effe balen Bart, maar bij de Anna heb je wel gekkere toeren uitgehaald dus dit los je zeker op.
 
Hoi Tom, Patje, Wim, Lonesome, Modelbouwerke en rest,
;)
Het is gelukt de Samba te maken, ik heb hem vastgelijmd en is nu blijfen zitten, als hij nu los gaat doe ik er ijzeren pinnen in, bedankt voor de hulp die ik gekregen heb.
:wow:
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Ik zie op de foto's dat ik het nog moet bijschilderen en de sliertjes lijm moet weg halen.
 
Dat ziet er goed uit Bart maatje,denk eraan de lijm netjes te laten uitharden he voor dat je verder gaat.Kwestie van de stevigheid ervan te verzekeren.
Ik neem aan dat de wielen wel zullen kunnen draaien? zo te zien is de wiel as niet stuk he;)Zeer netjes opgelost en dit komt goed zo.
Patje.
 
Patje,

Bedankt jongen voor de hulp, gewoon perfect.
 
weer op koers,bart

en je ziet met een beetje raad en courage komt dat goe

zitten al op het puntje van onze stoel voor de volgende updte
 
Goed hersteld Bart.
Zo zie je dat je na een tegenslag niet direct de vuilbak moet opendoen.
Wat we nog veel doen is de onderdelen van een kapot of mislukt project
in een parts box doen.
Heb je altijd reserve onderdelen als het nodig is.

Onderstaande heb ik gemaakt met onderdelen van verschillende wagens.
Komen allemaal uit de partsbox.

http://www.modelbouwen.be/showthread.php?t=4737
 
Hoi,

Ik ben nu met de achterwand die achter de voorstoelen staat, hij heeft 4 kleuren straks, zwart, wit, ijzer en lichtgrijs, bij iedere kleur tape ik het af, er komt ook een ijzerkleurige randjes maar dat doe ik met een stift, hetzelfde als bij de queen mary2 is handiger vind ik.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

Het zwart en het lichtgrijs moeten nog een keer geschilderd worden, er zit nog maar 1 laag op.

De body wil ik met deze 2 kleuren meng ik;

attachment.jpg

Ik maak eerst een proefstukje.
 
Mooi weer opgepakt Bart!

Mooi om te zien hoe collega bouwers je helpen om de Samba bus te redden van de kliko:D

Fred
 
Hoi Fred,

Dat is het fijne van dit forum, je wordt goed geholpen.;)

 
Idd Fred dit konden we niet zo laten he,onze Bart dacht dat het gedaan was.Nou Bart man je ziet met een beetje hulp komen we dr wel he.
 
De achterwand is nu zover klaar, ik zie op de foto's dat de ijzeren rand niet zo goed is maar als ik het thuis kijk is hij goed.
attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Gelukkig is het probleem met de gebroken voorwiel ophanging opgelost Bart.
Het paneel oogt ook goed met de chrome sierstrip, maar misschien een volgende voor dit soort werkjes BMF (bare metal chrome) te gebruiken want dat krijg je er nog strakker op en ziet er realistischer uit
 
Ziet er netjes uit Bart.
En zoals Ron al zij.
De volgende keer misschien BMF nemen.
Krijg je zeer mooie resultaten mee.
 
Hoi Ron en Jelle,

Bedankt voor de tip en complimenten, waar kan ik dat kopen bare metal chrome ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan