Hoofdsponsor

1/24 VW T1 Samba Bus [DONE]

Schaal 1/24 - 1/25
Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi Fred,

Bedankt voor de uitleg en complment, als ik het goed begrijp zijn het kleine puntjes eigenlijk die op het project zitten als je het gschilderd hebt, een soort drybushen.
 
Het wit heb ik nu geschilderd, een moeilijke kleur, ben er met 4 lagen over gegaan, wel verdund.

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Wat je eigenlijk doet is je kleur zachter maken door er wit bij te doen.
Zodat de kleur minder fel is. (Als ik het niet mis heb)
 
Bedankt Camaro69, als ik hem boven wit doe welke kleur moet ik er dan bij doen?
 
Ik denk dat je wit niet echt zachter kan maken.
Misschien kan mind9 hier meer over vertellen.
Heb zelf nog nooit met pasteltinten gewerkt. (voor zover ik weet)
 
Camaro69,

Bedankt voor de uitleg, ik zal het vragen aan mind9.
 
Hoi Mind 9,

Welke kleur kan ik bij wit doen om een pastelkleur te krijgen ?
 
Hoi lonesome,

Bedankt voor de link, perfect.
 
De bodem waar de stoelen op komen is nu geschilderd met drie kleuren, wit met 4 lagen, zwart met 2 lagen, beige met 2 lagen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

De rode rand moet ik bijwerken.
 
Welke kleur kan ik bij wit doen om een pastelkleur te krijgen ?

Ik meen ergens eens gehoord te hebben dat sommigen een klein beetje lichtblauw bij hun wit mengen om het iets "zachter" te maken, maar of dat lukt???
 
Hoi Beyond en lonesome,

Bedankt voor de hulp, ik ga het gewoon uitproberen alle de kleuren die julie aangeven.
 
Jo Bartje ik heb me deze eergisteren ook aangeschaft en ja dat ziet er interessante kit uit om te bouwen,helaas vind ik het motor gedeelte nie te doen en spijtig dat ie slechts deels is gedaan door de fabrikanten.Het gaat hier goed met je bouw merk ik en je kleuren die he gebruikt vind ik goed passend voord deze kit.
Patje.
 
Ik meen ergens eens gehoord te hebben dat sommigen een klein beetje lichtblauw bij hun wit mengen om het iets "zachter" te maken, maar of dat lukt???

Is dit niet om het verkleuren van het wit onder invloed van zonlicht op de lange duur tegen te gaan? Heb het toch zo af en toe eens opgevangen

voor de rest een mooi model wat je hier neerzet
 
@ iedereen:er word een drupje blauw in wit gemengd om deze kleurvast te krijgen zodat deze niet gaat vergelen.Dit heb ik van een goede vriend van me.Het schijnt te werken want zijn witte delen op de modellen zijn nog steeds echt wit na jaren te hebben gebouwd.
 
Hoi Patje en Silenoz,

Bedankt voor de reacties.

Patje,

Jo Bartje ik heb me deze eergisteren ook aangeschaft en ja dat ziet er interessante kit uit om te bouwen,helaas vind ik het motor gedeelte nie te doen en spijtig dat ie slechts deels is gedaan door de fabrikanten.Het gaat hier goed met je bouw merk ik en je kleuren die he gebruikt vind ik goed passend voord deze kit.
Patje.

Dat is fijn, een leuke bus om te bouwen, wat bedoel je met ,,helaas vind ik het motor gedeelte nie te doen en spijtig dat ie slechts deels is gedaan door de fabrikanten.,, bedoel je dat de motor helemaal in elkaar moet staan of losse onderdelen?

Een drama aan deze kant, onze Kay ( de rottweiler ) heeft zijn bal bovenop de hobbytafel gegooit waar de Samba stond, precies op de samba, dus mijn samba is bij de ophanging kapot voor ( afgebroken ), de wielen kunnen draaien, nu ga ik op pad voor een nieuwe samba, al is het maar voor onderdelen.Ik had hem al in de kliko gegooit in een doos, maar heb hem net er uit gehaald en nog eens gekeken, ik hoop dat ik het nog kan lijmen maar ben bang dat het niet uit haalt omdat het voor is.

De dader.
:@
attachment.php


attachment.php
 
Neenee maatje de motor zelf is slechts gedeeltelijk gefabriceerd door revell en dat maakt het voor mijn persoonlijk wel minder.snap je.
Maar toon es de gebroken stukken goede vriend dan kijken we samen eens he.
Patje.
 
Dat is even balen,
als je de samba niet kan redden kan je hem altijd gebruiken als testmodel.
Dan kan je er kleurencombo's op testen en andere technieken.

>wMooi beestje trouwens.
Altijd een plezier om zo een actieve hond in huis te hebben.:wub:
 
Hoi Patje en Jelle,

Nu snap ik het je bedoeld dat je met de motor niet zoveel kan omdat hij niet zo uitgebreid is, wanneer ga je met de samba beginnen Patje ?
Ik heb hier onder een paar foto's staan van de stukken aan de as, het is geen probleem om het te lijmen maar je kan de wielen niet meer draaien en dat vind ik toch zonde, ik neem het onze Kay niet kwalijk maar het is op dat moment flink balen, ik ga toch een nieuwe doos halen zodat ik de onderdelen kan gebruiken, het gat waar de wielschijf in moet zit een stukje nog in, dat boor ik uit met mijn dremel, zodat straks de nieuwe in kan.

Jelle, bedankt voor de tip, zo kan ik wel oefenen.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
Ik zou de boel gewoon lijmen en verder gaan.
Dat de wielen niet kunnen draaien zou ik niet zo erg vinden.
Het is statische modelbouw en dat spreekt voor zich.
En de eerste die mijn modellen in zijn po*** pakt die weet niet wat hij meemaakt.
Gewoon verder doen.
 
Hoi modelbouwerke en lonesome,

Ik heb het al proberen te lijmen maar gaat los, ik probeer het met andere lijm.

En de eerste die mijn modellen in zijn po*** pakt die weet niet wat hij meemaakt.
Gewoon verder doen.

De hond doet het niet expres, wou spelen, hij gooit de bal boven op de hobbytafel, kan dan wel de hond gaan afstraffen maar de hond weet niet wat hij verkeerd doet, wel flink gemoppert, geen ballen of zoiets in de huiskamer meer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan