Hoofdsponsor

1/24 VW Samba (Revell) [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
Zijkanten ga ik wel redelijk netjes houden, mss dat ik hem op een grasveldje zet en in de "koffer" een emmertje zet met een spons.
Beetje als op een VW treffen, ter plaatse gepoetst 8)
Zelf genoeg meegemaakt dat je je auto terug kan poetsen nadat je eindelijk op je plekje staat, 1 keer zelfs vastgereden zo:ph34r:

Zo kan je het ook doen natuurlijk.
En dan klopt het ook hé.
 
Helemaal mee eens Erik en Christof. Ter plaatse poetsen...

Mark
 
Vandaag dan maar eens geprobeerd een iets donkerdere kleur modder toe te voegen.
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Het is al beter Christof, maar je mag gerust nog een beetje donkerder/zwaarder of meer gaan.
Kijk eens bij je eigen wagen in de wielkasten... Bij mijn weten zijn die ook altijd al donker bescherming tegen steenslag) van kleur.
Tenzij ze natuurlijk ook een speciaal kleurke hebben gekregen ? Dan kunnen ze inderdaad wel eens licht van kleur zijn...

Mark
 
Ik zou het ook iets donkerder maken.
 
Ziet er al beter uit, maar zoals reeds gezegd, er mag gerust iets meer/donkerder erbij...
Je zal er nog meer diepte in krijgen...
Ziet er wel goed uit ;)
 
3de poging;
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Heb nog 2 donkerdere tinten modder toegevoegd.
 
:) 3e keer goede keer Christof.;)
Ziet er veel beter uit nu. Het is wat donkerder en gaat een veel beter contrast geven.
Het licht kleurtje komt er hier en daar nog door, prima zou ik zeggen. Goed bezig.
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
Perfect, niet meer veranderen nu ;)

Is dit allemaal met een penseel en de AB gedaan? (ik bedoel dus die techniek waarbij de verf van de borstel wordt weg geblazen ;) )
 
Ziet er heel goed uit, een heel stuk beter.
 
Perfect, niet meer veranderen nu ;)

Is dit allemaal met een penseel en de AB gedaan? (ik bedoel dus die techniek waarbij de verf van de borstel wordt weg geblazen ;) )

Is idd met deze techniek gedaan. Enkel bij de eerste laag modder had ik met een penseel op het "uiteinde" van de wielkast naar de bodemplaat de modder wat opgehoopt
 
Weinig tijd gehad doordat men oude hobbyruimte moet wijken voor de aankomende baby :)

Maar zojuist de voorste stoelen voorzien van een witte wash (van Vallejo)
Wel enkele malen moeten herhalen voordat je het begon te zien.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ziet er mooi uit! :) denk dat mijn volgende project ook zo'n busje wordt ^^
 
Spijtig genoeg weinig tijd meer gehad het laatste jaar, eerst moest men tuin grondig aangepakt worden en toen deze bijna klaar was kwam de baby eraan....
En dat is een lang verhaal dat ik nu ff in het kort doe, 1dag na zijn geboorte overgebracht naar het UZA waar dan uiteindelijk de vaststelling werd gedaan dat hij zoontje de ziekte van Hirschsprung heeft (1 op d 5000 pasgeboren heeft dit) .

Maar het einde komt in zicht, enkel nog de wielen spuiten en de chrome afdekkapjes verchromen met alclad.
Zo staat hij er nu bij.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Ziet er prachtig uit man, die pinker vind ik net echt :)
 
Thx, ik zie trouwens dat de foto's nu niet echt super zijn. Maar ik had ze juist ff snel genomen.
 
Beterschap voor je zoon, is niet leuk, en voor hem niet zo aangenaam..

Busje ziet er voorbeeldig uit.
Kleine opmerking, op je raam heb je een zwarte (rubberen?) band geschilderd, dit is in feite fout.
De zwarte rubber hoort eigenlijk op de carrosserie te zitten, en wat jij geschilderd hebt in zwart hoort eigenlijk in chrome kleur te zijn, zie bijgevoegde foto ;)

attachment.jpg
Bron www,foto enkel ter info

Gewoon ter info ;)
 
Vandaag eens de velgen die ik van de week had aangeschaft om dit project af te werken. De kwaliteit valt me wel vies tegen, velgen zijn van resin materiaal maar is heel veel opkuiswerk aan en op veel plaatsen is het zo dun dat je erdoor kan zien of zelfs geen materiaal meer aanwezig is. En de banden zijn ook niet veel beter, waar ze in het midden van het loopvlak aaneen zijn gezet zit er verschil in hoogte tussen linkse en rechtse loopvlak.
Maar kijk eerst maar naar de foto's
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan