Hoofdsponsor

1/24 VW Samba (Revell) [wip]

Schaal 1/24 - 1/25
mooi werk wat je hier laat zien.
Als je die zero paints candy wil spuiten, wat gebruik je dan als ondergrond? Of gaat dit rechtstreeks op de primer?

grtz
 
Jordi, Revell werkt met een nummer systeem voor moeilijkheidsgraad. 1 is het makkelijkst en 5 het moeilijkst.
De VW Samba bus zit in categorie 5. Hier heb je dus al best een beetje ervaring voor nodig, wanneer je aan de bouw ervan begint.
De moeilijkheid van de Revell kit zit in het feit dat de carrosserie uit volledig onafhankelijke delen bestaat ( het zijn dus allemaal losse panelen).
Hasegawa heeft ook een Samba bus in het assortiment en die is iets eenvoudiger van constructie.
Veel hangt natuurlijk van jezelf af en als je niet bang bent van een uitdaging, kan je er natuurlijk voor gaan. Veel succes.

Mark
 
Dank je voor de uitleg.
Ik heb vandaag de Samba bus van Hasegawa nog zien liggen in de winkel, denkelijk wordt dat de volgende :)
 
@ JordiC, zoals Interceptor al aangaf is deze moeilijkheidsgraad 5 en ik moet eerlijk toegeven dat deze voor mij ook nog maar het 4de model is dat ik maak en als je er ruim de tijd voor neemt zal het wel lukken. Maar zou eerst een paar "simpelere" modellen maken om met alle materialen gewend te raken als beginner.
@ Zillion, ik heb eerst de grondverf gezet van Valejo en dan zet je een zilvere basis
ZeroPaints4013candyA.jpg

Waarover je dan de candy spuit.

En dan nu wat foto's, ik krijg het niet beter zonder daglicht. Mss zondag overdag wat foto's nemen...
enkele raampjes;
attachment.jpg
Al enkele gemonteerd;
attachment.jpg
Let op de weerspiegeling :)
attachment.jpg
Nog 1 avondje kan ik bouwen en dan ga ik nog eens naar een modelbouwwinkel moeten voor tape en Game inkt die ik gebruik voor washes + eens wat alclad chrome aanschaffen voor het chroom te spuiten.
 
Dit ziet er zeer goed uit... Knap spuitwerk...
 
Knap werk.
Zal een pareltje zijn als hij af is.
 
Dit zou mijn buur moeten zien. Hij is een echte gepassioneerde op gebied van dergelijke busjes en kevers.
Moest hij het zien hij zou denk ik onmiddelijk beginnen bieden.:laugh:
 
Vandaag nog eens de tijd gevonden voor wat voort te doen na 14dagen aan Volkswagens op 1/1 verbouwingen te hebben gedaan :D
Ik wilde toch eens proberen de onderkant te verweren door wat olie aan de motor toe te voegen en de rest wilde ik er vuil laten uitzien.
En waarom de rest netjes afwerken en de onderkant niet? Ik poets mijn eigen hobby auto ook langs binnen en buiten tot hij glanst, maar de onderkant zo goed als niet, daarom dat ik dit hier ook wilde op weergeven.
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik heb de motor eerst met Ak engine oil dat ik voor de helft verdund had met white spirit volledig ingewreven en nadat deze droog is heb ik deze puur opgebracht rond de oliestop.
Maar ik hoor zeer graag meer tips om dit nog veel beter te maken want ben zelf nog niet tevreden maar weet niet direct wat ik nog zou kunnen toevoegen? Stof mss?
 
Ja Christof, eerst en vooral beginnen met te zeggen dat je vorderingen er goed uitzien.
Zoals je zelf al aangeeft, zou je misschien stof kunnen toevoegen.
Ik weet niet of je in de mogelijkheid bent om gemakkelijk onder je 1/1 model te kijken, maar dat is de beste documentatie die je kan vinden...
Al ben je nog zo voorzichtig met je wagen, allicht heb je op de onderzijde ook krassen (afkomstig van steentjes e.d.), vuil van asfaltresten, stof, slijk...
Verder goed bezig. Ik blijf met plezier volgen.

Mark
 
Voor wat de olie betreft heeft MIG een goede wash klaar voor gebruik en ik zelf vind je met dit toch een goed en realistisch resultaat kunt behalen. voor de rest sluit ik me aan bij de rest, mooi resultaat en zoals interceptor zegt leg je eens onder je wagen.
 
Vandaag nog wat voortgedaan.
attachment.jpg
attachment.jpg
Ik had vooraan nog wat spleten weg te werken die ontstaan waren door de verlaging en ik was al van in het begin van plan door dit met wat modder te doen, dus maar wat plaaster gemengd met Ak summer kurks en een penseel en airbrush boven gehaald en begonnen met het experiment:)
attachment.jpg
attachment.jpg
attachment.jpg
Daarna heb ik er nog was stof met de airbrush over geneveld (AK dust effects voor de helft verdund) Ik denk dat ik het zo ga laten.?
 
Laatst bewerkt:
Christof, het opzet is goed en netjes gedaan, maar... ik zou het "vuil" nog wat donkerder maken.
Zo lijkt het mij nogal onnatuurlijk, te licht van kleur...

Mark
 
Structuur ziet er goed uit, maar zoals Inrterceptor zegt, misschien nog een laagje met donkerder kleur, zo krijg je ook iets meer diepte...
 
Dus nog een 2de laag modder in een iets donkerdere tint erover zetten?
 
Ja dat zou ik toch doen Christof. Een beetje donkerdere tint erover.
Dit gaat ook meer diepte geven.

Mark
 
Enne, nu is de onderkant wel gedaan, maar vergeet dan niet de zijkanten ook te doen hé.
Want vuil is overal aanwezig dan.
 
Enne, nu is de onderkant wel gedaan, maar vergeet dan niet de zijkanten ook te doen hé.
Want vuil is overal aanwezig dan.

Zijkanten ga ik wel redelijk netjes houden, mss dat ik hem op een grasveldje zet en in de "koffer" een emmertje zet met een spons.
Beetje als op een VW treffen, ter plaatse gepoetst 8)
Zelf genoeg meegemaakt dat je je auto terug kan poetsen nadat je eindelijk op je plekje staat, 1 keer zelfs vastgereden zo:ph34r:
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan