Hoofdsponsor

1/24 VW Samba (Revell) [wip]

Schaal 1/24 - 1/25

Christof

Well-known member
Registered
Lid geworden
6 nov 2011
Berichten
109
Ik was hier begin van het jaar met begonnen maar door de aankoop van een huis is het blijven liggen totdat ik vorige maand terug wat tijd voor deze hobby kreeg :)
Hier wat foto's van de vooruitgang.
De doos;
attachment.jpg
Al wat onderdeeltjes in elkander gelijmd;
attachment.jpg
attachment.jpg
Dan al eens het onderstel passen en bekijken hoe ik dit het beste kan verlagen.
attachment.jpg
attachment.jpg
Eindresultaat is dan zoiets;
attachment.jpg
attachment.jpg
Velgen en banden die ik TOEN goed vond maar achteraf bekeken zijn de banden veel te hoog, zouden laag profiel bandjes moeten zijn en het liefst nog andere velgen. Suggesties altijd welkom. (De originele in de kit zijn trouwens te groot in verhouding, heb hier nog een T1 liggen van Hasegawa en daar zijn de banden kleinder van dan die van Revell.)
Op deze foto zie je trouwens rechts de band van Hasegawa naast die van de Revell kit.
attachment.jpg
zal van de week ook eens foto's maken van hoe ik hem heb verlaagd.
dat was de stand begin dit jaar.

Door de verhuis is er iets klein zoek geraakt (zwarte stukje op de foto)
Deze heb ik nagemaakt met 0.75 dik evergreen plaat.
attachment.jpg
Ik weet nog niet of ik het zo laat of dat ik het nog verder ga detaileren?? Ik weet namelijk niet hoe ik het verder moet aanpakken. is een stukje van een halve cm breed en anderhalve cm lang.
Voor de rest ben ik begonnen met het schilderen en spuiten.
Voor de eerste keer Zero paints gebruikt voor de candy rood en ik moet zeggen wat spuit dit heerlijk!8)
Ook de vernis is supper hiervan.
attachment.jpg
attachment.jpg
Heb hem eerst in de candy gespoten en daarna afgeplakt en het wit erop gespoten (dit is van Revell)
Dan blanke lak erover en de decals zitten er nu pas op. de Sol is nog aan het opdrogen (wacht hier altijd een paar dagen mee voor ik terug vernis zet)
Momenteel ben ik bezig met de raampjes af te plakken, deze doe ik door een te groot stuk tape er op te plakken en dan met een nieuw breekmes uit te snijden. Ik heb ook pas die liquid mask gekocht van hetzelfde merk als waar de Sol en Set van zijn. maar durf er nog niet met aan de slag, ben bang dat de lijnen niet strak gaan zijn? Iemand ervaring en tips voor met dit te werken?

Groetjes
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Christof, deze heb ik ook liggen, eigenlijk had ik deze voor mijn vrouw gekocht, maar ik zal hem moeten bouwen deze ga ik zeker volgen. Mooi begin trouwens.
 
Al een heel mooi begin, een leuk project om te bouwen, succes.
 
knap kleurtje.ga deze ook nog eens moeten aanschaffen.
 
Mooie start van deze mooi bus.
(Weet nog dat mijn vader die had eind jaren '60)

Succes en veel plezier met de verdere bouw.

Fred
 
Vandaag eens proberen te beschrijven hoe ik hem heb verlaagd.
Vooraan heb ik de wielkuipen eruit gesneden en de bevestigingspunten van de schokdempers verplaatst naar de bodemplaat en
voor de stuurstang heb ik een gat geboord waar deze erdoor kan.
Voor:
attachment.jpg
Na:
attachment.jpg
Achteraan heb ik het chassi ingesneden en de steuntjes waar de as met op de bodemplaat wordt vastgezet ingekort.
attachment.jpg
Normaal had ik de as in het midden moeten doorsnijden en onder een hoek richting de versnellingsbak plaatsen zodat de wielen ook onder
een hoek kwamen te staan. Maar als ik dit deed kwamen de wielen niet netjes uit en ik heb mijzelf hier een hoop werk met bespaard doordat je achteraf hier toch niets van gaat zien.

Nog eens geprobeerd een foto van de kleur te nemen met een betere achtergrond.
attachment.jpg
attachment.jpg
 
Zo ze dat ziet er goed uit,heb deze ook op de stapel liggen en ga er een tuned versie van maken.Succes verder man ;)
 
Veel plezier met deze kit.
De werken zien er al goed uit.
 
Die verf zit er strak op zene.
Mooie kleurcombinatie.
Ben benieuwd naar het vervolg.
 
Had op de site van Domino.be wel leuke velgen gevonden;
http://www.domino.be/main.php?action=firmaprods&type=productenmodelbouw&fabrikant=160&fabrikantnaam=scale_production&categorie=18&categorienaam=Finishing%20Equipment&pagina=1

Iets naar onder scrollen en dan de 19" Turbo velgen.
Maar heeft iemand een idee wat de diameter zou zijn van deze velgen op schaal 1/24? Voor dat ik deze bestel en het dan toch op niets uitdraait?
Een andere optie zouden de Fuchs velgen zijn, enkel de juiste banden hiervoor staan er niet bij.
 
Ook een foto van het interieur:
attachment.jpg
Maar ik zou het interieur nog graag wat meer in het oog laten springen, de naden van de zetels mss nog inkleuren met een lichtere wash??
Ook nog eens op zoek gaan hoe ik een tijdschrift op schaal moet gaan maken.
 
ik heb met mijn ferrari ook een lichte wash gebruikt bij mijn interieur en ik vindt dit toch ook een groot verschil naar details to
 
Knap werk, en die candy da's eyecandy !
 
Die Zero Candy is idd een plezier om te spuiten ( zie mijn 48 ford), ga volgende keer eens de grove silver basecoat gebruiken, volgens mij zoiets als Flakes op schaal denk ik.
Ik heb die Foose wielen, ben nu bezig deze aan t versmallen voor een Mercedes SL 300 project.
Zijn alu ringen waar ge het centerstuk moet inlijmen, dus gemakkelijk bewerkbaar.
 
Gisteren de laatste laag blanke lak erover om de decals te beschermen, natuurlijk een vetplek waar de blanke lak op open trok, maar na de derde laag heb ik het toegespoten gekregen en na vandaag wat polijstwerk ziet het er terug goed uit :-)
Wilde de rest ook polijsten, maar nadat ik eerst enkele stofjes had weg gepolijst en geen verschil in glans zag met de omliggende onderdelen (staat in mijn ogen vrij strak gespoten) ga ik hem enkel in de wax zetten.
De raampjes (en het zijn er heel wat bij dit model:D ) heb ik ook allemaal afgeplakt en de rubber rand gespoten.
Zal morgen eens proberen deftige foto's te nemen en te plaatsen want dat zegt meer dan woorden natuurlijk.
 
Mooi spuitwerk. Heb deze ook nog liggen. Dus dat is mooi meegenomen dat ik hier al kan kijken naar de moeilijkheden...
Benieuwd naar het vervolg.

Mark
 
dat begint er zeer netjes uit te zien!!

Cheers,
André
 
Mooie details

gaat goed moet hem ook nog eens aanschaffen :)

Gr dirk
 
leuke bouwdoos.
Is dit eigenlijk een moeilijke, voor een beginner?

Knappe vorderingen, ook knap hoe je het verlagen opgelost hebt
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan