Hoofdsponsor

1/700 USS NIMITZ schaal 1 :700...........[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ach Droop, het is niet mijn hobby hoor zo klein werken, maar ja sommige mensen horen dan in alles een uitdaging. En die mensen kunnen het dan ook nog wel eens moeilijk vinden om die af te slaan. :| Ik zijt zo'n gek. :D

Maar goed. Volgens mij heb ik deze wedstrijd wel zo'n beetje gewonnen he.

:D:D:D
 
Nu we de zaak weer een beetje op de rit hebben staan, de afwerking.

En ik heb gelijk besloten om de witte en gele strepen maar wat af te zwakken. Dit lagen er toch heel erg dik bovenop.

1_SANY2193.jpg
Een begin gemaakt. Ik ben dus bij de boeg begonnen en ben zo naar de spiegel aan het werken. Het leek mij in dit geval het gemakkelijkste. Dan wil ik ook gelijk proberen om de plaatsen waar de vliegertjes landen en opstijgen iets donkerder te maken. Dat lijkt mij zo'n beetje de enige verwering die ik hier ivm de maat op aan kan brengen.

1_SANY2195.jpg
Geprobeerd het verschil te laten zien tussen nieuw en verweerd.

1_SANY2196.jpg
Het vliegertje moet nog in de kleur gezet worden maar zo wordt de opstelling van de auto die het vliegtuig daar heeft geparkeerd. En nu ophaalt of zo.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Een afspraak gemaakt vandaag met de lokale psychiater, ja dat krijg je er van. :|:|:|

En nu waar het door komt.

1_SANY2197.jpg
Een heleboel teveel van deze rommel. ja ik weet het. Heb ik zelf uitgekozen. Maar ja.

1_SANY2198.jpg
Nu eindelijk staan ze daar. Ik heb even een gemiddelde berekend, ik heb er ongeveer één uur per vliegtuig over gedaan. :|
Dus reken maar uit.

Ik ben gekomen op de volgende optelsom. 23 vliegtuigen en heli's van het formaat 2,5 cm is á 23 uur is rijp voor de psychiater.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ben ik eens een weekendje weg met de vriendin en de woef en wat zie ik hier ?
-fck- -fck- -fck-
And Pascal said : "Let there be light"...., and Rik made the light, and what a light it was. The tiniest light the world has ever seen, but it shines like a star on a cloudless night.

FANTASTISCH Applaus Applaus Applaus Applaus

Ik wist wel dat je het kon :D Van harte proficiat : je bent cum laude geslaagd.
Je bent een kei Rik, ik vond het een eer om je te mogen uitdagen.

En dan die vliegertjes :| , ik wens je heel veel succes met het schilderen.

Groeten, Pascal
 
ik wens je heel veel succes met het schilderen.

Dank je wel.

Even over het schilderen, zal straks als ik klaar ben even een plaatje maken van de vliegertjes in de basiskleur. :|

Het schilderen is mede mogelijk gemaakt door de aspirine's van Droop. :D
 
Pffffff, de basis zit er op. Maar wel wat schade geleden.

Een helicopter is gesneuveld in de strijd, de wieken afgebroken. Eens later zien wat ik daar mee ga doen. En stom, stom, stom, maar ook een radar vliegtuig niet goed geplakt. De staartvleugels zitten achterste voren onderste boven. Tja volgende keer beter opletten he.

Verder mag ik niet klagen over het resultaat.

1_SANY2199.jpg
Na een paar uurkes schilderen, nog twee te gaan.

1_SANY2200.jpg
Pffff, klaar. Nu lekker drogen tot morgen om de rest te schilderen qua kleurtjes.

1_SANY2201.jpg
De raampjes zijn nog open. Dus er is inkijk, al weet ik niet wat je zou moeten zien.

1_SANY2202.jpg
Ook bij de jets is een inkijk. En gelijk maar even op een muntje gezet, dat kun je de maat inschatten.

Echt het volgende schip wordt een serieuze maat. En niet zo iets kleins.

Tot de volgende keer.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En dan het decalleren van de vliegertjes.

Weet iemand nog een goede psychiater, want al ik hiermee klaar ben is de time out ruimte ook niet voldoende meer. :|En geeft het dwangbuisje ook geen uitkomst.

De plaatjes.

1_SANY2204.jpg
Een half uur. De eerst decals op het eerste vliegtuig.

1_SANY2205.jpg
Na drie kwartier alle decals daar waar ze moeten. Nu lekker drogen. Om nog een sealcoat te krijgen. En dan de raampjes weer in de hoogglans. De pootjes moeten nog wit en dan de bandjes nog zwart. Dus nog werk genoeg.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rik, wat is dit nou GEEN naviegatie verlichting op de vliegtuigjes!!!!:D

Lijmsnuifen kan ook geest veruimend werken, geen psych meer nodig.-fck-

Succes.

Mvg.
 
Dan vond ik ook al. Maar het schijnt wel te kloppen, ik zelf heb er geen verstand van, maar er zit van elk type jet een afwijkende bij. De rest klopt wel. Dus ik denk dat dit typisch iets voor de Nimitz is. Ik heb ze verder ook niet kunnen vinden, terwijl ik dit vliegtuigje. Een F/A-18C wel met rode tips enzo heb zien staan op een 1 op 1 Nimitz (tenminste een foto) Ook heeft deze een rond getal als toestel nr. Dus 200 De rest is 201 202 203 enz. Ok bij de E type is dit zo. Die heeft ook zo'n afwijkend toestel ertussen zitten en heeft ook het nr. 400 terwijl de rest 401 402 enz heeft. Misschien dat het daar iets mee te maken heeft.

Verder kan ik hier niets op verzinnen. Dit omdat ik simpelweg te weinig verstand heb van vliegtuigen. Ook mijn boeken er op nageslagen, en daar kon ik alleen de kleur achterhalen niet deze types.
 
Heb het zelf gevonden : VFA-94 "The Mighty Shrikes" : Strike Fighter Squadron 94

Maar toch blijven de kleuren vreemd : Menu

Weet je toevallig van welke periode of van welk jaar jouw Nimitz is ? Want volgens mij heeft VFA-94 de Nimitz niet als vaste thuisbasis.

Groeten

Pascal
 
Het is volgens de beschrijving van Trumpeteer een model uit de periode van 2004, de kit is zelf uitgegeven in 2005. Dus ik denk dat daar wel een passend iets in te vinden is.

Maar zoals ik al schreef ik weet echt niets af van vliegtuigen, heb er zelfs angst voor. wacko
 
Nog even een kleine aanvulling, het zou zijn dat deze types ingezet zijn vanaf de nimits in Iraq met operatie Freedom. Dit is vanaf de Nimitz geweest schijnt.
 
Hey Rik,

Je hebt gelijk, ik heb het volgende gevonden :
On 7 May 2005, the squadron deployed aboard USS NIMITZ (CVN-68) to the Arabian Gulf in support of Operation IRAQI FREEDOM. In the following months, the Mighty Shrikes achieved a 97 percent sortie completion rate, more then 2,900 mishap free flight hours, and over 1,400 carrier-arrested landings.
Bron : http://www.csfwp.navy.mil/vfa-94/history.htm

Succes met de andere vliegertjes, ze zien er mooi uit, vooral die Hawkeye's zijn prachtig.

Groeten

Pascal
 
Met dank aan Pascal als aan Shake van het Nederlands Forum Modelbrouwers.nl. Heb ik gezien dat er decals niet op de juiste plaats zaten. Hier had ik gelukkig maar een vliegtuigje verkeerd gedaan dacht ik maar het bleken er drie te zijn. Dit is inmiddels verholpen. En de vliegertjes staan op het dek. Straks moet ik nog wel wat zaken maken, hierover later meer.

Nu even plaatjes.

1_SANY2209.jpg
Alles op het dek en in de liften, maar ook nog in de hangaar.

1_SANY2210.jpg
Klaar om op te stijgen, een er wordt er een geplaatst.


Dan op de lift. De vleugels zijn bij alle vliegerts al uitgeklapt. En dus is het hier ook al geschied.


Het plaatsen van een vliegert op het dek. En het brengen/aanbrengen van het een en ander aan de vliegtuigen. De heli heeft de wieken dan nog wel ingeklapt. Zo staar er bij het eiland ook een die al is uitgeklapt.

Natuurlijk komen er nog meer plaatjes. Maar dat is voor later. Nu eerst maar eens slapen morgen weer vroeg op.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ziet er heel mooi uit Rik Applaus Applaus Applaus
Wat een gepriegel hé met die piepkleine dingetjes.

Mocht je ooit een grotere Nimiz maken zal dat veel leuker zijn. Misschien zelfs op schaal 1/72, zoals deze Enterprise de bouwer heeft hier 19 jaar aan gebouwd !!! :| : USS Enterprise CVN-65 by Gabriel Suranyi

Kijk vooral ook naar het filmpje cute

Maar hij heeft geen groene ramen, en jij lekker wel ;P

Groeten, Pascal
 
Ik hoor Rik al zingen terwijl hij aan z'n vliegtuigjes bezig is:

"They're coming to take me away, haha. They're coming to take me away, hoho. The funny farm, where everybody 's happy all te time... ". :D:D:D


Mooi werk Rik! Daar mogen velen jaloers op zijn.



Droop
 
Rik gaat haar later scratchen :k.
Althans na de karel Doorman.

Ron.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan