Hoofdsponsor

1/700 USS NIMITZ schaal 1 :700...........[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
He he, he, Nee Ron, deze zal ik niet gaan scratschen in dat formaat. Niet dat ik het niet zou willen, maar dan heb ik een andere op het oog. Maar daarover meer in een nog niet te verklappen onderdeel, dat ik denk over een paar jaar pas gaat komen. Het zijn wilde plannen.

Goed nu weer even zereneus. :k

Even weer wat geknutseld. En dit is dan het resultaat. Het vliegdek schip kan nu eenmaal niet zonder dit soort detail. Dus moeten we het maar weer zelf maken. Genoeg gekletst. Plaatje doet meer he. cute

1_SANY2226.jpg
De uitzet ladders voor het bemannen van de bijbootjes. Tja anders kun je niet aan wal komen he. Of assistentie geven enz.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rik, je bent al aardig gewend geraakt om met een vergroot glas te werken, maar heb je dit onder een microscoop gemaakt?:|
Je blijf me verbazen.

Mvg.
 
Wat een gepriegel zeg, het lijkt me al moeilijk om er een foto van te nemen, laat staan dat je die touwladders dan nog eens gaat maken. Ziet er prachtig uit Rik Applaus Applaus Applaus

Eigenlijk toch vreemd niet ? Het modernste type vliegdikschip ter wereld en de bemanning moet langs een touwladder het schip in- en uitkruipen. Doet dat maar eens in je spierwitte uitgangskostuum en je deftige schoenen met gladde zolen :| :|

Groeten, Pascal
 
Doet dat maar eens in je spierwitte uitgangskostuum en je deftige schoenen met gladde zolen

Jawel dat kunnen ze vast wel. Maar het hoeft vast niet. Als er in gala van boord gegaan moet worden ligt het schip aan de kade en is er een loopplank van de wal naar het schip. Meestal zoeen die electisch bediend kan worden zoals schilders ook wel hebben. Dan kunnen de dames de heren ook gemakkelijker begroeten aanboord he. En die kunnen dan moeilijk met hun hoge hakken van de touwladders gebruik maken. :k

Lijkt mij wel een keer geinig om te zien hoor. Die dames op hoge hakken in die touwladders. verdacht
 
En weer een beetje aan het knutselen geweest. Zelfs op deze schaal houd het niet op he. Je kan erbij blijven verzinnen.

1_SANY2227.jpg
De andere kant van het schip hangen nog meer touwladders. Die komen er dus ook allemaal. Dat is voor later.

1_SANY2228.jpg
Omdat de Liften ook in de kabels hangen in het eggie. Heb ik dat ook maar gedaan. In het echt zijn dit een aantal kabels die via een winsch opgehaald worden en in het laagste punt een beetje slap/strak hangen. Iig er zo tussen in, de spanning is dus niet zo groot.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Rik'ske, die oogoperatie van enkele maanden terug heeft je precies goed gedaan, niet? :D

Wat een priegelwerk zeg!

Knap van je dat je zelfs aan die touwladders en liftkabels denkt. ApplausApplaus




Droop
 
Ja Droop gelukkig wel. Maar zonder het brilleke red ik het niet, maar het echt een hele vooruitgang. Ik heb de bril nu enkele maanden, en wil het niet meer missen. Het is gewoon perfect.

Verder weer wat gedaan, de deklanding spiegel is nu ook klaar. Hier en daar wat zaken veranderd en dus ook voorzien van wat kleutjes om de lampjes aan te geven.

1_SANY2229.jpg

Word vervolgd
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie deklandings-spiegel cute Doet me zo'n beetje aan het eerste deel van Top Gun denken, daar zie je hele mooie beelden tijdens de nachtlandingen.

offtopic : Heb de dubbel DVD van die film een tijdje geleden gekocht, daar staan enkele "making off" stukken bij. Dan laten ze zien hoe ze met schaalmodellen de explosies hebben gemaakt. Jammer dat ze die modellen opblazen, het zijn prachtige vliegtuigen.

Ik heb mijn bril nodig om ver te zien, vanaf een meter of 5 kan ik zelfs een persoon niet herkennen, het voordeel is dat ik wel héél goed dichtbij kan zien zonder bril, makkelijk om te modelbouwen B:

Groeten, Pascal
 
Dank je Pascal. Ik weet het, ik heb het gezien bij Startrek, daar hadden ze het ruimte schip gemaakt dat zou gaan ontploffen en daar alle lichtjes en alles in gemaakt. Daarna in een ruimte opgehangen en deze van allerlei kanten gefilmd wanneer de ontplofte met dynamiet. Daarvoor hebben ze zelfs speciale sneldraaiende camera's gebruikt om zo het juiste effect te krijgen en de blauwe achtergrond dient dan om het schip in de juiste setting te kunnen krijgen. Wel mooi op de een of andere wijze.

Maar ook in de spaarzame tijd weer even aan de knutsel geweest. Niet veel werk maar wel meer plaatjes dan de vorige keren.

1_SANY2231.jpg
Het dek heeft bij de startbaan nu een iets grijzere kleur gekregen, nu steekt deze toch iets meer af. Niet teveel, dit om dat daar toch veel bandensporen zouden staan.

1_SANY2233.jpg
Trekstangen voor de versleping van de vliegtuigen gemaakt en aangebracht.

1_SANY2235.jpg
Nog wat lift bekabeling.

1_SANY2236.jpg
En dan door met de nieuwe coordinatie unit. Deze kan normaal verzinken in het dek, maar ik wilde deze toch laten zien. De orginele was niet goed. Veel te groot. Paste dus niet in het dek en was zeker net zo hoog als het vliegtuig. Dus maar vervangen voor een nieuw.

1_SANY2237.jpg
Na een beetje bijwerken en schilderwerkzaamheden is dit het geworden. Let wel het is 2 X 2 mm en een mm hoog. En da's best klein.

1_SANY2238.jpg
En dan nog wat extra zaken op het eiland. Hier worden meestal de trekstangen neer gehangen. En dus vond ik dat er ook maar een paar moesten.

We gaan weer verder, tot de volgende update.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
WOW Rik, 2 x 2 x 1 mm :| :| :|
Dat ziet er prachtig uit die "Bubble", en schitterend schilderwerk voor zo'n klein onderdeeltje. Je hebt zelfs de raampjes groen gemaakt.

aircraft-carrier-33.jpg


Wordt een echte beoetie :k

Heb een foto van de achtersteven gezien (was van de Enterprise) hierop zag je goed dat gele lijn die op het dek loopt, doorloopt op de achtersteven. Heb je dat bij jouw model ook gedaan ?

Groeten, Pascal
 
Dat heb ik ook gedaan, maar dit is de verticale lichtbalk. En ook die zit er nu op, morgen foto's. :k
 
Man, man Rik hoe klein kun je werken. Ik heb eerst eens gekeken over wat voor brilletje je het had, mijn inziens moest dat onderhand een verrekijker met oren zijn.:D:D

Het is schitterend wat je hier laat zien.ApplausApplaus

Groeten,
Swa
 
Zoals beloofd de foto's. Misschien iets meer dan we gewend zijn, maar het is klaar.

Dus hierbij de klaar foto's.

1_SANY2257.jpg

1_SANY2258.jpg

1_SANY2259.jpg

1_SANY2260.jpg

1_SANY2262.jpg

1_SANY2244.jpg

1_SANY2245.jpg

1_SANY2247.jpg

1_SANY2248.jpg

1_SANY2249.jpg

1_SANY2255.jpg

1_SANY2256.jpg

Hierbij is het bouwverslag van de Nimitz ten einde.

Bedankt voor het kijken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hierbij is het bouwverslag van de Nimitz ten einde.
Nee, nee, nee, -nono- -nono- . Als je nu al je bouwverslag afsluit, zou het zonde zijn van al het prachtige werk dat je erin hebt gestoken.
Ik zou heel graag nog wat daglicht foto's zien, én natuurlijk ook "donkere" waarbij de lichtjes branden die je hebt aangebracht.

Dus je moet nog flink wat -foto- plaatsen :k

Groeten, Pascal
 
Natuurlijk zal ik nog betere foto's gaan plaatsen, die zijn voor de galerij.

En zeker met donkere en lichte foto's. Heb je de spiegel gezien? Jou inbreng van de gele streep zit daar ook op. :D

Ik zou heel graag nog wat daglicht foto's zien, én natuurlijk ook "donkere" waarbij de lichtjes branden die je hebt aangebracht.

Natuurlijk kun je haar ook live bekijken he.
 
Jawel, ik heb het gezien B: ziet er heel mooi uit. Ze is een echte beoetie geworden. Prachtig wat je op deze priegelschaal kunt maken, je bent een echte bouwmeester Rik, en deze schitterende Nimitz bewijst het nog een keer.

Diep respect Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus Applaus

Maar, is er geen beperking op foto's in de gallerij ? Ik verwacht toch minstens nog een foto of 30 hoor. Je hebt zoveel details toegevoegd, die zou ik toch wel graag willen zien. En ook een paar van elke type vliegtuigje, met close-ups van de raampjes en zo ;P

Groeten, Pascal
 
Ja op zijn minst :D :D :D
Je resultaat verdient het absoluut dat je een pak foto's plaatst, zo kunnen wij ook genieten van je bouwkunsten. :k

Groeten, Pascal
 
Rik'ske, je hebt het wéér voor elkaar gekregen: hier staat een pracht van een model waarvan we allen jaloers mogen op zijn.


Echt prachtig gedaan én de super detaillering maakt het natuurlijk helemaal af.



Petje af hoor! ApplausApplausApplaus




Droop
 
zeer mooi gedaan.

Vermits plastiek niet echt mijn ding is heb ik gewoon stilzwijgend gevolgd.

En nu op naar de S.T ??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan