Hoofdsponsor

1/700 USS NIMITZ schaal 1 :700...........[DONE]

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weer een klein dingetje gedaan, de hoofdmast is nu voor een kwart klaar.

1_27092008539.jpg
Graag hoor ik ook wat over de foto. Deze is nu met een andere camera gemaakt. Het is mijn telefoon. Deze heeft een camera met 5.6 mega pixels. terwijl mijn gewone camera nog maar 1.8 mega pixel heeft.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
De foto ziet er goed uit, gebruik je een statief voor je telefoon ? Of leg je hem ergens op ?

Groeten

Pascal
 
Weer wat plaatjes.

1_SANY2091.jpg
De begin stand zo ongeveer vandaag.

1_SANY2095.jpg
Dan is nu de mast klaar. Ik had jullie in mijn vorige post al een plaatje van de tussen stand laten zien, dit vanwege het proberen van mijn camera en om jullie op de hoogte te houden. Let wel er zitten bijna 80 onderdelen op deze mast.

1_SANY2096.jpg
En dan nog een beetje gekliederd. Dus ook deze zijn nu mooi in hun grijze jasje gestoken.

Tot de volgende keer
 
Laatst bewerkt door een moderator:
80 onderdelen op de mast :| :| :|
Wat een priegelwerk zeg. Ga je het eiland op het dek lijmen, of los laten staan voor het geval dat het lampje stuk gaat ?

Groeten

Pascal
 
Als het eiland straks klaar is, dan zal deze vast gelijmd worden. Het lampje is een 6v lampje. Dat krijgt licht van twee volt. Een batt pack met twee 1,5 volt batt. Dan een weerstand ertussen, die dan maar 2 volt doorgeeft. Hier is voor gekozen om twee redenen. Één daarvan is het sparen van het lampje. Dat gaat heel veel langer mee doordat er minder stroom doorheen gaat, het slijt hierdoor langzamer. De tweede is dat het licht dan minder scherp is. En mooier egaal.

Het nadeel is dat het licht dan wat gelig is. Daardoor heb ik het lampje ook groen geverfd. Dit verdeeld het licht mooier. Zeker nu de ramen groen zijn geworden. :k
 
En weer een paar plaatjes.

1_SANY2097.jpg
Weer een plaar kleine zaken er op. En een kwastje er over gehaald.

1_SANY2098.jpg
Erg kleine onderdeeltjes. Allemaal. Deze schotel bestaat uit drie onderdelen.

1_SANY2099.jpg
En dan weer een stel kleine onderdelen er op. lampen, bollen, radars enz.

1_SANY2100.jpg
De mast even plamuren voor de laatste laag.

1_SANY2105.jpg
En het eiland kan in de blanke mat lak gezet worden. En daarna gemonteerd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En weer wat voertuigen, nou ja voertuigen. meer tuigjes. Hele kleintjes. :|

1_SANY2106.jpg

In totaal stuks. Ben ik zo'n beetje de hele avond mee bezig geweest. :|
 
Laatst bewerkt door een moderator:
En madam gelukkig dat ze de tv voor haar alleen heeft
Nee, die zit naast mij met haar eigen klapdoos en haar eigen hobby. Tv wa's da. :D

Maar goed.


Weer wat plaatjes.

1_SANY2110.jpg
Beestjes!!!!!!!!!!!!!!!! Oef nee hoor. Dit zijn de kabelhaspels van slangen die in de katwalks liggen. Dus zijn al geschilderd en mogen nu geplakt worden.

1_SANY2112.jpg
Dan komen ze daar. Dan ook gelijk te zien dat de dolly's geschilderd en geplakt zijn.

1_SANY2111.jpg
Het eiland ook gelijmd. Dat is nu klaar tot zo ver. Alleen dan de kabels en zo nog. Maar dat als het eiland vast zit, dan werkt dat gemakkelijker vind ik.

1_SANY2113.jpg
De boarden voor het opstijgen van de vliegtuigen aan de achterkant netjes gemaakt. En natuurlijk gelijmd.

1_SANY2114.jpg
Ik hoop dat het goed te zien is, maar ook de trappen iets gedrybrushed. Dan komen ze net iets beter naar voren toe zodat ze te zien zijn.

1_SANY2109.jpg
En dan nog wat details aan kunnen brengen aan de kraan, ben nu ook bezig met de rest van het voertuigen park. Foto's volgen uiteraard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hey Rik,

Dat is een prachtige update cute Je bent er een echte beauty van aan het maken.

Nog even dit over de kit : ik heb bijna 5 jaar in een kunststof-fabriek gewerkt, eentje waar men matrijzen (mallen) en spuitgieten gebruikt. Als ik je Trumpeteer kit bekijk vraag ik me af waarom ze in godsnaam zoveel onderdeeltje hebben gemaakt die je moet monteren. Ik heb in de fabriek matrijzen gezien die ongeloofelijk gedetailleerd waren, dus Trumpeteer had net zo goed een hoop onderdelen aan elkaar kunnen gieten in plaats van de bouwer met zo'n massa priegel-stukjes op te zadelen. Het zegt iets over de niet zo goede kwaliteit van Trumpeteer. De beste matrijzen komen trouwens uit Nederland, de firma Matrex maakt er echt hele goede, die gaan best wel een paar miljoen shots mee.
De mooiste die ik gezien heb was de matrijs voor behuizing van de koplampen van de Ferrari 456 GT, een joekel van 2,5 ton die met olie op 90° moest verwarmd worden om de onderdelen te kunnen spuiten.

Groeten

Pascal
 
Dit is toch wel heel vreemd. Gisteren een update gedaan, en weg....... Gisteren nog gecontroleerd. En het stond er gewoon. :|

Ik weet het pascal. Er zijn vele manieren om goed te gieten. Maar ja. Niet iedereen doet het op de zelfde wijze. Dat is toch wel jammer. En dat kun je nog wel eens rare dingen krijgen.

En weer plaatjes.

1_SANY2121.jpg
autotje geknutseld. Deze komen voor de vliegtuigen te staan.

1_SANY2123.jpg
Even voor de maat. De bovenkant moest zwarte he. Maar dat komt nog.

1_SANY2126.jpg
Rubberbootje geknutseld. En ingehangen.

1_SANY2129.jpg
En zo knutselen wij, dit is oude hoekprofiel, daar kun je heel veel mee en is goedkoper dan styreen, en overal te koop.

1_SANY2130.jpg
Dan het reslutaat.

1_SANY2131.jpg
Volgens mij niet verkeerd toch.

Dat ze dit soort details er niet bij doen he. :|

Tja en dan zie je aan de laatste foto gelijk dat ik een start heb gemaakt met het strak trekken van roosters enzo. Dit wordt nog afgewerkt.

Morgen weer verder.

Nou ja ik hoop dat het nu wel weer goed is gegaan. verdacht
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Mooie update Rik.
Ik vind het fascinerend dat je voor alles zo veel geduld en kunde tentoonspreid.
 
Mooi zo Rik,

hoe noemen jullie dat gepriegel, wij zeggen gepruts (zonder negatief te zijn).
Je ogen moeten ook wel ok zijn om deze details te realiseren. Doe je dat zonder vergrootglas (loepe)??
Veel geduld en zin voor detail siert de meester.
Bravo

Grts
Johan
 
Je gaat toch wel verlichting in die autootjes aanbrengen hoop ik :D :D :D

Groeten

Pascal
 
Ja, Rik, PAscal heeft hier wel een punt.

Hoor ik daar een uitdaging??

Wil eigenlijk wel wedden dat het lukt. :|

Ik wil er dan wel bij vermelden dat ik een idee heb hoe dit te gaan doen. :D
 
Het zou mij eigenlijk niet verbazen als JIJ dat voor mekaar krijgt :D Je bent een wandelende encyclopdie met tips & truuks :k
Maar ik denk dat je dan wel met een microscoop moet gaan werken :D

Groeten

Pascal
 
He, he, he, er komt geen weddenschap denk ik. ;P

Nou ja geeft ook niets hoor.


Wel weer plaatjes.

1_SANY2136.jpg
Een dun stroomdraadje. Daar kan ik mooi de kabels in de masten mee maken.

1_SANY2132.jpg
Even afstrippen.

1_SANY2134.jpg
Dan door de voorgeboorde gaatjes een reigen.

1_SANY2135.jpg
En netjes strak trekken waarna ze vastgezet mogen worden.

Word vervolgd.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
OK, ik wil de weddenschap wel aangaan :): Wat is de inzet ?
Hoeveel autootjes ga je van lichtjes voorzien ?

Groeten
Pascal
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan