Hoofdsponsor

1/35 U.S.Army Recovery tractor [DONE]

Ron, voor je het schildert, haal nog even dat aangietpunt van de uitlaat. Het zou kunnen dat ze anders niet goed door de motorkap gaat. Ik zie dat op mijn geposte foto de bouwer die uitlaat vervangen heeft door een pijpje, misschien een ideetje.
 
Ron, voor je het schildert, haal nog even dat aangietpunt van de uitlaat. Het zou kunnen dat ze anders niet goed door de motorkap gaat. Ik zie dat op mijn geposte foto de bouwer die uitlaat vervangen heeft door een pijpje, misschien een ideetje.

Ik heb het verwijderd. Was me zo niet opgevallen. Gelukkig dat jij het hebt gezien in de foto. Ik wil later bovenop het uitlaat pijpje een klep maken. Misschien niet precies naar het voorbeeld maar ik vind dat wel leuk.
 
In dit deel is het motorblok voorzien van kleuren. In het voorbeeld van de kit zien we dat het motorblok in dezelfde kleur staat als het chassis.

Als je als modelbouwer lekker bezig bent heb je soms het gevoel dat je er iets persoonlijks in moet aanbrengen. Ik persoonlijk vind het vele malen mooier en ook vooral interessanter om het motorblok een meer metaal kleur te geven. Dat is een kwestie van smaak meer niet.

attachment.jpg



Ik heb ijzerkleur en aluminium kleur toegepast op het blok om er dieptewerking in mee te geven. Het verschil in kleur is minimaal maar net genoeg om op te vallen. Let op de aansluitingen van de vier diesel leidingen. In de kit steken ze uit maar vragen erom om verbonden te worden met de gloeipluggen bovenin het blok.

attachment.jpg

De ventielator met twee aandrijf riemen. Dit past erg mooi in het blok. Ik heb de riemen als eerste voorzien van matzwarte verf voor het paintwerk aan het blok verder. Zo kun je nog eventueel knoeien zonder het overige paintwerk te beschadigen. Spuiten kun je de riemen eigenlijk niet.

attachment.jpg

attachment.jpg

Het koppelingshuis.

attachment.jpg

Diesel leidingen aangebracht van scrap materiaal.

attachment.jpg

Het is belangrijk om in deze fase het blok al te voorzien van kleur. Er komt namelijk nog het een en ander om het blok heen gemonteerd. Je komt er dan niet goed meer bij.
 
Het chassis nu gemonteerd met het motorblok.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En de start met de overige delen eraan..

attachment.jpg
 
En dan nog hetzelfde chassis maar nu met de radiator erop gemonteerd.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg
 
En nog een keer het chassis maar nu is de motorkap erop gemonteerd..


attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

En de eerste stap in het onderstel.

attachment.jpg

attachment.jpg


Zo.............
 
Mooi, mooi, mooi, serieuze blok aan het worden.
 
Prachtig zo met veel motor aan mooi in detail dat is meer mijn ding ziet er goed uit
Marc
 
Prachtig zo met veel motor aan mooi in detail dat is meer mijn ding ziet er goed uit
Marc

Gelukkig blijven de meested details zichtbaar na voltooiing. Er komt wel nog een aflopend plaatje langs maar het merendeel van het blok blijft zichtbaar daarna. De details zijn inderdaad in deze kit super en de pasvorm is ook naar mijn maatstaven goed. je moet wel onderdelen soms aanpassen/bijsnijden maar dat geeft niet. Het is hobby.
 
Zalig bezig en boeiend om te volgen...veel leuke details die dan nog zichtbaar blijven..toppie..!

Grtz yves,
 
Zalig bezig en boeiend om te volgen...veel leuke details die dan nog zichtbaar blijven..toppie..!

Grtz yves,

Ja zoals we weten blijven vaak de mooie details onzichtbaar na voltooing maar bij deze blijven ze vrijwel allemaal zichtbaar. Erg goed.
 
Het onderstel. In dit gedeelte wordt de lat iets hoger gelegd omdat er hier belangrijke onderdelen niet goed passen. Je krijgt hier de keuze om een zichtbare metalen veer in het midden te plaatsen of ervoor te kiezen om dat gedeelte af te dekken met gebogen platen. Als je voor het laatste kiest kun je de veren weglaten. Bij de keuze voor de veer blijft deze goed zichtbaar en wordt tussen twee spanbare houders ( in het echt dan ) gemonteerd. Deze houders zijn erg breekbaar en moeten bijgewerkt worden om te passen op de beide draagarmen. Ik heb de keuze gemaakt om de veren weg te laten. Gewoon omdat ik het mooier vind om de platen te monteren. Doch de houders zijn verbonden met U vormige bevestigingen. Deze zijn wat lastiger te plaatsen en behoren te worden bijgesneden om goed passend te zijn. Althans bij mijn kit in deze.

attachment.jpg

attachment.jpg



De U vormige houders zijn in bovenstaande foto goed te zien bij het spanwiel.
Maar wel monteren want ze zijn mooi gedetailleerd.

Aan de onderzijde de draagarmen voor de vering. Stevige knaoen omdat er hier erg veel krachten bij het origineel opkwamen.

attachment.jpg

De afdekplaten gemonteerd op de draagarmen zonder de veer montage.

attachment.jpg

Hier komt wel wat pas en meetwerk aan te pas. Ze passen niet zondermeer op hun plaats. Ik heb ze moeten inkorten en bijbuigen. De beide uiteindes passen ook niet goed. Deze moet je iets bijwerken aan de binnenzijde. Niet monteren gaan onder spanning ze kunnen dan later los gaan laten. Zorg ervoor dat ze zonder enige spanning op hun plaats zitten. Leuk om te doen. Dit was echt modelbouw werk!.

attachment.jpg

En dan alles voorzien van de olive groen kleur en ook geseald.

attachment.jpg

attachment.jpg

attachment.jpg

In onderstaande foto zien we waar de veer moest komen als je deze monteert. Maar de afdekplaten passen dan niet hier overheen en ook behoren ze dan daar niet te zitten als je de veren wilt monteren.

attachment.jpg

Ik blijf het een leuke kit vinden zeker gezien de mooie details in dit model.
 
Met de motorkap als start gaat het nu lekker snel. De bodemplaat met de schakelpoken is gemonteerd evenals de beide spatsteunen langs de bodemplaat. Lekkere montage geweest. Het PE geeft er meerwaarde aan en daarom heb ik de bodemplaat voorzien met de PE.

attachment.jpg

Het is er erg druk met de schakelpoken.

attachment.jpg

Na afwerking en sealing ziet het er zo uit.

attachment.jpg

Het wordt een ruige bak...

attachment.jpg

De spatsteunen welke boven de tracks hangen zijn ook aan de bovenzijde vorozien van PE.

attachment.jpg

attachment.jpg

En ook hier na de afwerking. Later is dit een mooie basis voor slijtage en wat roest van te make

attachment.jpg

attachment.jpg

Hier komt de zitplaats voorde bestuurder.

attachment.jpg



Alles nu nog mooi nieuw maar na voltooing wordt het uiteraard geweatherd.
 
Heel interessant om volgen en goed uitgelegd, ik blijf volgen.
 
Knap verslag, en zeer verzorgde werkzaamheden!
 
Het lastigste gedeelte lijken mij de tracks. Deze moeten uiteraard nog samengesteld gaan worden.
 

Users who are viewing this thread

Terug
Bovenaan